• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lindakarlsson4380
    minneli skrev 2015-08-14 13:24:13 följande:

Nu har jag varit på vul och allt såg bra ut!!!

Barnet sprattlade och levde om :)

Gud vad underbart!! En mäktig känsla :D
  • minneli
    GameOfLife skrev 2015-08-14 13:27:29 följande:
    Åååh vad skönt! Vilken lättnad! Vilken vecka är du i? :)
    Jag gick in i vecka 13 idag :)
  • minneli
    lindakarlsson4380 skrev 2015-08-14 13:30:43 följande:
    Gud vad underbart!! En mäktig känsla :D
    Verkligen :D
  • musslan
    ak82 skrev 2015-08-14 05:03:05 följande:

Är det fler än jag som haft ont som "mensvärk" i ve 12-13? Blir orolig att det är nåt som är fel. Växtvärken som jag brukar känna av är mer som att det drar och gör ont när man hostar, ska resa sig från liggande osv men det här är mer molande ont. :/

Japp! Har haft riktigt ont och molnande mensvärk i flera dagar nu. V. 13 idag. Pratade med bm igår och hon var inte ett dugg orolig att det gjorde så ont. Nu har det dock börjat släppa lite äntligen.
  • lindakarlsson4380
    musslan skrev 2015-08-14 20:35:50 följande:

Japp! Har haft riktigt ont och molnande mensvärk i flera dagar nu. V. 13 idag. Pratade med bm igår och hon var inte ett dugg orolig att det gjorde så ont. Nu har det dock börjat släppa lite äntligen.

Jag har tom vaknat på natten och nästan gråtit av smärta.. ett tecken på att bebisen växer och tar mer plats som den ska :D
  • Penguinlover

Någon mer som har börjat köpa bebiskläder ännu? Jag köpte några plagg från polarn och pyret häromdagen eftersom att de hade rea på de klassiska röda, blåa och randiga kläderna. Sedan fick jag idag veta att vi väntar en pojke och kunde inte hålla mig från att köpa lite mer kläder. Det finns ju så mycket fint! Hittills har jag bara köpt storlek 56 eftersom att jag tycker att det känns tråkigt att köpa 50 då det inte är säkert att han kommer att kunna ha det alls.

På tal om växtvärk så känner jag ofta spänningar eller små hugg i magen. Min barnmorska sa på inskrivningen att det är full normalt.

• ak82

Tack för era svar om magvärken :) antar att det bara växer så det knakar helt enkelt.

Jag har köpt lite bebiskläder. Det är såå svårt att låta bli! ????

• Sefone

Jag har blödit till och från hela graviditeten och varit in och kollat. Första gången var det ett blodkärl på livmodertappen som gick sönder, de andra gångerna har jag haft moderkakan så nära/ lite överliggande inre livmodermunnen. Läkaren sade åt mig att det är jättevanligt med blödningar och att de ofta inte är farliga. Försök be om en kontroll om du är orolig!

Marie14 skrev 2015-08-13 11:54:46 följande:

Är nu i vecka 15.

Börjar bli orolig inför ultraljudet.

Är så rädd att det inte ska finnas något innan.

Har fått mage nu och måste ha gravidkläder.

Har många symtom kvar, idag mår jag illa och är yr etc.

Jag har haft två missfall innan denna grav, då hade jag inte symtom efter vecka 10. Sen började blöda i vecka 12-13.

Finns det någon här som kan lugna mig?

• LongingForAChild
    minneli skrev 2015-08-14 13:24:13 följande:

Nu har jag varit på vul och allt såg bra ut!!!
    Barnet sprattlade och levde om :)

Åååå tack och lov!! Va skönt för dig att veta att allt är bra!

Även fast blödningar inte alls är ovanliga under graviditet så blir man ju ändå jätte oroligt varje gång det händer. Kram

• minneli

Inorgon börjar jag jobba igen och man ska skjutsa och hämta på olika ställen. Hur ska man orka? Hoppas jag får ngn extra kraft imorgon! :)
    Sen måste jag kolla vad jag egentligen kan ha på mig för att dölja magen.

Svar på tråden BF februari 2016