• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-10-06 20:54:56 följande:
    Tror inte någon gång är farligt.. men kolla med bm kanske för säkerhets skull. .
    Ja jag frågar kanske min bm på tisdag då jag ska dit men annars känns det som att jag ändå inte kan göra ngt åt det, förutom att inte äta lever mer :)
  • Anonym (orolig)

Hur ofta å mkt har ni vart hos bm i veckan 26 ? Ja har bara vart där en gång i vecka 13 å sen på rul veckan 19. Ska till bm nästa vecka. Är då I slutet av 26.

• jesspett

Jag ska till bm i slutet av månaden, kommer vara i v 26 då och det är första besöket efter inskrivningen och hälsosamtalet. Kub och rul har vi också varit på men där är man ju inte hos bm =) 

Efter v 25-26 börjar man väl gå där lite mer regelbundet vill jag minnas. 

• Lollipoppan

Jag ska gå i morgon är i v 21. Tror det är standard här. V 20-21 och sen 24-25 nånting. Hade inskrivning typ v 8 sen bm v 10 efter det RUL. Och nu då i morgon.

• Februari16

Oj vad ni skriver här inne!

Här är en till som har fått lyssna på hjärtljuden idag - helt magiskt! Hb:t är på 129, dvs bättre än vid inskrivningen vilket känns skönt.

Ang. vaccin så kommer jag inte att ta det.

• Mamma till två gullegrisar
    Anonym (orolig) skrev 2015-10-06 21:05:49 följande:

Hur ofta å mkt har ni vart hos bm i veckan 26 ? Ja har bara vart där en gång i vecka 13 å sen på rul veckan 19. Ska till bm nästa vecka. Är då I slutet av 26.

Ok, då borde jag då snart känna bebis mer :) är i v21 imorgon.

Det var väldigt långt hopp mellan dina ggr. Jag har varit på inskrivning, sen kub (valfritt) och rul. Ska dit när jag precis gått in i v24.
  • Mamma till två gullegrisar
    minneli skrev 2015-10-06 21:02:13 följande:

Ja jag frågar kanske min bm på tisdag då jag ska dit men annars känns det som att jag ändå inte kan göra ngt åt det, förutom att inte äta lever mer :)

Precis.. gjort är gjort.. nu kan du bara undvika det ;)

Hur mår du annars? Vi är ju ganska lika i våra veckor..
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-10-07 06:25:21 följande:
    Precis.. gjort är gjort.. nu kan du bara undvika det ;)

Hur mår du annars? Vi är ju ganska lika i våra veckor..
    Nä det kan väl int vara farligt med en portion, en gång?

Jag mår mkt bättre nu när jag har foglossningsbältet. Men jag är rätt slut efter jobb och så och när barnen somnat orkar jag inte mkt. Så hemma ser det inte så fint ut som jag vill om man säger så. Jag var hos sjukgymnasten för att få lite övningar att stärka bäckenbotten med i måndags. Men nu gäller det ju att orka göra dem
    Oxå.
    Ansökte om graviditetspenning igår from 24 dec. Hur mår du själv?
  • Erna90

Inte varit så aktiv på ett tag så missat en hel del inlägg. Tiden bara rusar iväg ju!

Tänkte höra lite hur långt innan bf ni tänkt gå hem och vad ni har för typ av arbetsuppgifter? Väldigt fysiska eller mer stillasittande? Stressigt?

Svar på tråden BF februari 2016