• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    Agnesmamma2012 skrev 2015-10-30 22:48:32 följande:

Japp ansökte om gravidtetspenning för 3 veckor sen och fick beviljat för 2 veckor sen :) så bara att ansöka :) skönt o ha de gjort . Funkar tens ? Köpt en apparat ?

Jag har skickat in min del av ansökan redan, ska posta intyget som min arbetsgivare fyllt i i början på veckan så det är på gång här! Härligt att dom var så snabba med att bevilja det =)

Tens är ingen mirakelmaskin direkt har jag märkt men ibland kan den faktiskt underlätta! Jag har igång den några timmar när det är som värst och då kan den ta bort udden av det värsta. All lindring är tacksam ;) fick låna min av sjukgymnasten! =)
  • idm

Hur gör ni alla med inköp av kläder? :) Vilka storlekar satsar ni mest på? Vad för typ av kläder & ytterplagg? :)

• Mamma till två gullegrisar
    idm skrev 2015-10-31 07:59:55 följande:

Hur gör ni alla med inköp av kläder? :) Vilka storlekar satsar ni mest på? Vad för typ av kläder & ytterplagg? :)

Köper mest i 56.. sen bodies och byxor.. klänningar och vanliga tröjor gillar jag inte alls på bebisar då dom alltid åker upp. Ska köpa en fleeceoverall till bebisen. Jag ska ha i slutet av februari men brukar gå över så kan likaväl bli ett mars barn och då är vintern nästan Slut. Kanske kommer ha en tunnare åkpåse i vagnen. .
  • Agnesmamma2012

Misstänker att vårt barn kommer bli stort , då storasyster vägde nästan 3.9 och föddes ett par dagar före bf , så vi köper 56 som minsta storlek :). Har köpt en overall i 56 , sen har ja tänkt ha en tunnare i fleece . Är ju nästan mars , har man otur o går över tiden mycket kan de ju bli i mars till o med haha .
  • minneli

Jag har fått rätt små barn innan så jag köper 50 och 56. Sen har jag en outfit från newbie i strl 44 som jag tar med i bb väskan fast då tar jag med i strl 50 och 56 också för att va säker. Men min yngsta vägde 2990g och det var två dagar innan bf och på henne passade strl 44 jättebra, sen passade ju iof 50 oxå men det kan ju va kul att ha ngt som passé precis :)Äldsta vägde 3200 och det var 8 dagar innan bf. Bara för det får jag väl en stor bäbis den här gången :)

• Anonym (Bebis)

Jag har några få plagg i 50 som köptes till sonen för fem år sen. Han va 54lång o vägde 4265 så jag körde mest 56 från början då o har väl tänkt göra detsamma nu :).

Jag har köpt en fleeceoverall fr Molo i 56 som kommer användas i vagnen, antingen ihop med täcke/filtar och vagnlocket på som ja gjorde med sonen (decemberbarn) eller så blir det sonens åkpåse som dammas av. Har inte bestämt mig än utan tar det som det kommer. Jag har sytt en omlottbody i liten storlek som jag tänkte ta med till bb bla, det är sambons första barn och man är ju lätt lite extra rädda om dem då i början o kanske vill slippa dra body över huvudet direkt :).
  • Sandramammatill2
    lillterror skrev 2015-10-31 07:38:27 följande:
    Har ett bälte men det hjälper inget nämnvärt tyvärr, fick ett först av bm men sen fick jag ett bättre av sjukgymnasten. kryckorna och tens har jag fått låna av sjukgymnasten också! Kan inte gå nämligen, håller mig i stolar, bänkar och bordsskivor när jag tar mig fram hemma och fick kryckor så jag kan ta mig fram utomhus. Det gör att smärtan på kvällen är lite lindrigare så jag lyckas somna iaf =) min sjukgymnast har dock varken klämt eller känt, han bara hörde hur jag upplever det, såg hur jag "gick" och gett mig möjlighet att testa avlastande hjälpmedel. Dåligt med övningar och knäckande här ^^
    men oj aj!! jag som har klagat över mitt får dåligt samvete nu, har som värst haft det som du skriver men då bara när jag vart i gång mycket under dagen.
    Jag skulle nog tro att du inte kan göra övningar med din smärta, det är rätt ansträngande men skönt efter :)
    Tråkigt för dej att ha så ont och att inget hjälper! :(
  • lillterror
    Sandramammatill2 skrev 2015-10-31 21:22:31 följande:

men oj aj!! jag som har klagat över mitt får dåligt samvete nu, har som värst haft det som du skriver men då bara när jag vart i gång mycket under dagen.

Jag skulle nog tro att du inte kan göra övningar med din smärta, det är rätt ansträngande men skönt efter :)

Tråkigt för dej att ha så ont och att inget hjälper! :(

Haha nej inte känna så! För mig började det senare på dagen när det varit mycket på jobbet och höll i sig till mitten på natten ungefär. Så vaknade jag problemfri och satte igång som vanligt och då återkom det runt eftermiddagen. Trodde då att det inte kunde bli värre, men så vaknade jag en morgon och smärtan var kvar och det gick bara utför haha ;) men alla dagar är verkligen inte lika illa! Det går i vågor =) jag är däremot galet tacksam för att jag inte har en liten hemma redan som ska lyftas och lekas med =) men tycker du ska testa ett bälte om du fortfarande inte gjort det, det hjälper för många :)
  • Februari16

Hej alla fina blivande februarimammor! Idag går vi in i vecka 27 (26+0) och liten bökar för fullt i magen Min foglossning är såå mycket bättre efter träning, bälte och akupunktur och nu jobbar jag heltid igen. Egentligen mår jag väldigt bra och vi glädjs så åt vår lilla kille.

Men.. jag känner mig så jäkla låg i perioder Humöret pendlar från lugn och förväntansfull till pessimistisk och vettskrämd. Förra veckan hade jag en dag då jag inte hade känt bebisen alls. Ringde min bm som sa att jag kunde komma på en gång så vi kunde lyssna på hjärtat. Jag fick världens panikångest när jag kom in till henne och tårarna bara forsade men hon hittade hjärtljuden på en gång och då bröt jag ihop totalt. Jag är så livrädd att förlora vår älskling Allt känns för bra för att vara sant och det skrämmer mig så! Är det nån som känner igen sig...?

• Anonym (orolig)

Februari16: ja känner oxå samma nästan, är oxå väldigt orolig att förlora den lilla, går in i vecka 29 I morn men ändå, är så orolig nåt ska vara felfritt ja har inget ont som alla andra har i rygg elr annat , ska till bm nästa måndag , å ja känner ju sprakar från och till men ändå orolig min mage är inte stor ja har vanliga kläder på mig i storlek 34/38 både över och under bm sa att ja inte kommer blir så värst stor då ja är liten i mig själv så. Men känns ändå oroligt osv å man inbillar sej nåt är fel å den kanske inte växer som den ska m men får hoppas magen drar iväg lite de sista tiden :) haha lillan värkar lite va lite elak min sambo skulle känna på magen och då kände han inget men sp fort han satte dit huve så sparka hon :p å så var de 4 ggr så han fick aldrig känns utan fick en smäll i huve varje gng ist ..haha

Svar på tråden BF februari 2016