Sandramammatill2 skrev 2015-10-30 22:38:52 följande:
först har sjukgymnasten känt och klämt så jag nästan fått tårar i ögonen så ont som det gjorde!! sen har jag fått övningar som sjukgymnasten plockade ut efter att han kände, på någotvis har det hjälpt lite som tur är :) han knäckte även min rygg på tre ställe , oj va obehagligt det var ! och kände inte någon speciellt efter men det måste ju ha gjort någon nytta ;) men vem har gett dej kryckor och tens? är det barnmorskan? jag fick tips om ett foglossningsbälte, har själv inte prövat men det ska funka! sjukgymnasten sa att man kan fråga sin barnmorska om det :)
Har ett bälte men det hjälper inget nämnvärt tyvärr, fick ett först av bm men sen fick jag ett bättre av sjukgymnasten. kryckorna och tens har jag fått låna av sjukgymnasten också! Kan inte gå nämligen, håller mig i stolar, bänkar och bordsskivor när jag tar mig fram hemma och fick kryckor så jag kan ta mig fram utomhus. Det gör att smärtan på kvällen är lite lindrigare så jag lyckas somna iaf =) min sjukgymnast har dock varken klämt eller känt, han bara hörde hur jag upplever det, såg hur jag "gick" och gett mig möjlighet att testa avlastande hjälpmedel. Dåligt med övningar och knäckande här ^^