• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    idm skrev 2015-11-05 18:34:34 följande:

Min första här med :) Ja, det kan ju beror på olika saker :) det viktigaste är ju att man följer sin egen kurva. Vi får se vad bm säger imorgon :)

Åh ny mätning imorgon? Nu blir jag ju nyfiken :)
  • idm
    lillterror skrev 2015-11-05 18:45:52 följande:

Åh ny mätning imorgon? Nu blir jag ju nyfiken :)

Ja, imorgon ska jag till bm igen :) gick in i vecka 27 igår :)
  • Jennsan84

Japp min första. Din med? Jag är ganska liten normalt också så är väl därför man inte blivit en klump :) jag vet inte. Har Inte sett någon iaf!

lillterror skrev 2015-11-05 17:24:21 följande:

Haha ja så kände jag med när jag fick veta måttet och höra ett "perfekt", kändes ännu bättre nu när jag inte är ensam om det. Ditt första? Vet du om det finns någon bildtråd här? Vill ju kika på alla olika magar =)

• lillterror
    idm skrev 2015-11-05 20:11:56 följande:

Ja, imorgon ska jag till bm igen :) gick in i vecka 27 igår :)

Jag har ingen tid innan v29 igen :( berätta gärna hur det gick, så man får följa utvecklingen :)
  • lillterror
    Jennsan84 skrev 2015-11-05 20:22:17 följande:

Japp min första. Din med? Jag är ganska liten normalt också så är väl därför man inte blivit en klump :) jag vet inte. Har Inte sett någon iaf!

Min första också ja, så känns lite vilset och massa frågor man söker svar på känner jag :) vad som är "normalt" osv. Trots att jag förstår att alla är olika på alla vis och det inte finns något normalt ^^ Jag är en kortis med medelvikt tror jag att jag klassas som ;) har en bild på v10+0 jämfört med nu v25+0 här nånstans.. ska se om jag hittar den :)
  • Mamma till två gullegrisar

Var hos bm förra veckan, på torsdagen. Var då i v 23+0 (v24). Mätte 24 cm då. Men glömde fråga var på kurvan jag ligger. Mäter eran bm nerifrån och upp till livmodern eller hela magen??

Hade för mig vid tidigare graviditeter att dom mätte hela magen..

• Jennsan84

Va fina magar :) men jag tycker jag ser större ut än dig. Visserligen är jag i v 27 idag men va ju som sagt 24cm igår. Men man kanske alltid tycker att man ser störst ut själv :)

lillterror skrev 2015-11-05 20:34:18 följande:

V10+0 vs v25+0

• lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-11-05 21:22:52 följande:

Var hos bm förra veckan, på torsdagen. Var då i v 23+0 (v24). Mätte 24 cm då. Men glömde fråga var på kurvan jag ligger. Mäter eran bm nerifrån och upp till livmodern eller hela magen??

Hade för mig vid tidigare graviditeter att dom mätte hela magen..

Från blygdbenet till toppen av livmodern blev jag mätt :)
Svar på tråden BF februari 2016