• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Erna90
    lillterror skrev 2015-11-05 15:57:42 följande:

Låter ju hur bra som helst då! Folk har kommenterat att dom tycker jag är "för liten" så jag var väldigt nyfiken på mitt mått, men missade ju att fråga hur jag låg till på kurvan, klantiga jag! =) det enda bm sa var "helt perfekt", men jag har en härlig bm som säger att allt är jättefint och perfekt så länge man själv mår bra och bäbis med såklart =)

Jag var hos BM i måndags, då vecka 25+5 och mätte 24cm
  • Jennsan84

Alla har sagt samma till mig. Att jag är så liten så det kändes bra att få det visat att jag ändå är normal:)

lillterror skrev 2015-11-05 15:57:42 följande:

Låter ju hur bra som helst då! Folk har kommenterat att dom tycker jag är "för liten" så jag var väldigt nyfiken på mitt mått, men missade ju att fråga hur jag låg till på kurvan, klantiga jag! =) det enda bm sa var "helt perfekt", men jag har en härlig bm som säger att allt är jättefint och perfekt så länge man själv mår bra och bäbis med såklart =)

• lillterror
    Erna90 skrev 2015-11-05 16:34:02 följande:

Jag var hos BM i måndags, då vecka 25+5 och mätte 24cm

Mysigt! Har du en "stor eller liten" mage i nuläget? =)
  • lillterror
    Jennsan84 skrev 2015-11-05 16:58:37 följande:

Alla har sagt samma till mig. Att jag är så liten så det kändes bra att få det visat att jag ändå är normal:)

Haha ja så kände jag med när jag fick veta måttet och höra ett "perfekt", kändes ännu bättre nu när jag inte är ensam om det. Ditt första? Vet du om det finns någon bildtråd här? Vill ju kika på alla olika magar =)
  • Penguinlover

Jag ska mäta första gången nästa vecka. Jag tycker att min mage är väldigt stor så jag är lite nervös. För någon månad sedan träffade vi en bekant som är gravid och ska ha barn i november och vi hade typ lika stora magar nästan.

• idm

Jag mätte första gången vecka 23 (22+5)och hade då sf - mått på 25. Lite över kurvan sa bm, men absolut ingenting att oroa sig för. Men jag kunde ändå inte utesluta min oro. Jag ska till bm imorgon igen och det ska bli spännande att se vad måttet blir då. Blir lite nojig över att ligga på övre kurvan. Håll tummarna för att allt ser bra ut :)

• lillterror
    Penguinlover skrev 2015-11-05 18:15:07 följande:

Jag ska mäta första gången nästa vecka. Jag tycker att min mage är väldigt stor så jag är lite nervös. För någon månad sedan träffade vi en bekant som är gravid och ska ha barn i november och vi hade typ lika stora magar nästan.

Men det finns ju så många olika faktorer som spelar in när det gäller storleken! Saker som om man har lång eller kort överkropp, hur tränad man är, hur livmodern ligger osv. Men jag förstår nervositeten eftersom jag nyss hade den själv. Men alla är vi olika, en del växer mer i början, andra mer i slutet, några jämnt hela graviditeten. det släpper nog efter några mätningar när man ser att man följer sin kurva som man ska, oavsett stor eller liten mage :)
  • idm
    fembusungar skrev 2015-11-05 12:51:19 följande:

Väntar mitt 6.e barn i februari

Får jag hoppa in här?

Såklart! Välkommen :) Hur har du mått under din graviditet än så länge? :)
  • lillterror
    idm skrev 2015-11-05 18:28:57 följande:

Jag mätte första gången vecka 23 (22+5)och hade då sf - mått på 25. Lite över kurvan sa bm, men absolut ingenting att oroa sig för. Men jag kunde ändå inte utesluta min oro. Jag ska till bm imorgon igen och det ska bli spännande att se vad måttet blir då. Blir lite nojig över att ligga på övre kurvan. Håll tummarna för att allt ser bra ut :)

Som jag har förstått det så kan det även betyda mycket fostervatten? Min första så försöker sätta mig in i detta så gått det går ;)
  • idm
    lillterror skrev 2015-11-05 18:31:42 följande:

Som jag har förstått det så kan det även betyda mycket fostervatten? Min första så försöker sätta mig in i detta så gått det går ;)

Min första här med :) Ja, det kan ju beror på olika saker :) det viktigaste är ju att man följer sin egen kurva. Vi får se vad bm säger imorgon :)
Svar på tråden BF februari 2016