• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    minneli skrev 2015-12-07 12:02:46 följande:

Jag har yngsta hemma nu och ska snart hämta storasyster på skolan så det där med sysselsättning är inga problem. Som tur är så är de inne i en period då de leker bra med varandra (peppar,peppar). Så det går nästan mer att vila när båda är hemma än bara en :)

Men sånt man kan pyssla på med innan jul är ju jättebra nu att greja med. Julkort, beställa julklappar (tack internet) och slå in julklappar tex :)

Vad härligt! Hoppas dom fortsätter leka snällt tillsammans då så du får vila! Jag har inga egna och är just nu väldigt tacksam för det, att ha en liten som ska kläs och bäras hade varit en utmaning i vardagen! Min sambo har en sexåring så han är ju självgående och borta om dagarna, väldigt hjälpsam gosse också så det är skönt! =)
  • minneli

Idag träffade jag läkaren och blev sjukskriven tills graviditetspenningen startar. Alltså 8 dagar.

• minneli

Sitter och gör glukosbelastning nu. Någon annan som gjort eller ska göra?
    Jag vill ha frukost!!!

• zezzan81
    minneli skrev 2015-12-10 08:55:29 följande:

Jag vill ha frukost!!!

Gjorde med min förra graviditet, inte avis på dig! Smakar inte mumma direkt:) Frukosten kommer vara gudomlig efteråt;). Lycka till! (Och vad bra att du blev sjukskriven)
  • GameOfLife

Jag vill ha frukost!!!

Jag ska göra en glukosbelastning på onsdag, har gjort det en gång tidigare i v.16. Ser inte fram emot det om man säger så.. blää.
  • minneli

Jag gjorde en glukosbelastning förra graviditeten oxå, då var det en blandning inrn tillbringare. Den här gången var det en färdig blandning med limesmak i en flaska. Helt klart godare. Hade 4,5 innan jag drack och 6,5 efter så jag klarare mig.
    Var även hos bm, upp 12kg, SF 28 (vecka 30) och blodvärde 123.

• Sandramammatill2
    minneli skrev 2015-12-10 20:44:01 följande:

Jag gjorde en glukosbelastning förra graviditeten oxå, då var det en blandning inrn tillbringare. Den här gången var det en färdig blandning med limesmak i en flaska. Helt klart godare. Hade 4,5 innan jag drack och 6,5 efter så jag klarare mig.

är också i v.30 med sf 28 fast gått upp 13kg :)
  • minneli
    Sandramammatill2 skrev 2015-12-10 20:48:10 följande:
    är också i v.30 med sf 28 fast gått upp 13kg :)
    Vad lika :)
  • GameOfLife
    minneli skrev 2015-12-10 20:44:01 följande:

Jag är också i v.30, SF 31 och har gått upp 2 kg hittills. Jag gör glukosbelastningen nästa vecka, men sist jag var hos barnmorskan (i måndags) låg blodsockret på 4,4 och blodvärdet minns jag tyvärr inte.
  • Anonym (...)

Jag vill ha frukost!!!

Har gjort det.. ska göra en till.. hemskt är det.. :(
Svar på tråden BF februari 2016