• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Jennsan84
    Anonym (Bf feb) skrev 2015-12-01 10:59:55 följande:

Hej!

Jag är i vecka 30... Är lite nyfiken på hur ni mår känslomässigt? Jag känner mig nämligen så nedstämd och bröt ihop under helgen och bara storgrät flera gånger. Har sjukanmält mig från jobbet nu måndag och tisdag för att jag känt mig så nere. Och nu känner jag såklart dåligt samvete för det...!

Sen har jag blivit så extremt klängig på min sambo, vill helst bara sitta hemma ihopkurad med honom HELA TIDEN. Känner mig inte normal direkt :)

Hej. jag är också i v30 :) Jag mår helt ok men ibland så kan jag känna för att gråta. Min sambo blir lite förvirrad och fattar inget men jag måste bara få gråta ut en liten stund sen är det bra igen :) Hoppas att du mår bättre snart!
  • idm
    Linda8110 skrev 2015-12-01 06:15:27 följande:

Hurra!!! :D

Jag har en semesterdag den 10/12 så man kan nästan säga att jag slutar då haha. Ska bara fira lite lucia med barnen på jobbet den 11e :)

Åå samma här med Luciafirande den 11 med barnen, men det är bra en kort stund på morgonen :)
  • minneli

Åkte hem från jobbet idag vid tolv, sån jäkla "mensvärk".
    Nu ligger jag ner och hoppas att det ska gå över någongång och nojjar över för tidig förlossning. För jätteont samtidigt som bäbisen mojsar omkring inne i magen. Aj.

• CupcakeDream

Skulle gått hem runt 15 december men är sjukskriven sedan en månad så är redan hemma. Gick in i v 30 i söndags och är väldigt trött och känner mig med lite nedstämd. Känner stress inför jul osv. Var hos bm igår och hon skickade remiss om att få komma och prata med en läkare om förlossningen då senaste slutade med kejsarsnitt, vill ju kolla att allt ser bra ut och om det behöver bli KS igen. Någon med liknande erfarenheter?

• lillterror
    Anonym (Bf feb) skrev 2015-12-01 10:59:55 följande:

Hej!

Jag är i vecka 30... Är lite nyfiken på hur ni mår känslomässigt? Jag känner mig nämligen så nedstämd och bröt ihop under helgen och bara storgrät flera gånger. Har sjukanmält mig från jobbet nu måndag och tisdag för att jag känt mig så nere. Och nu känner jag såklart dåligt samvete för det...!

Sen har jag blivit så extremt klängig på min sambo, vill helst bara sitta hemma ihopkurad med honom HELA TIDEN. Känner mig inte normal direkt :)

Jag går in i v30 på torsdag och har fått tillbaka den hormonella bergochdalbanan som jag genomled dom första 12 veckorna, plus illamående! Så du är inte ensam =) i mitt fall spelar nog foglossningen och sjukskrivning in med, det är påfrestande att vara sängliggandes ^^
  • zezzan81
    minneli skrev 2015-12-01 13:36:53 följande:

Åkte hem från jobbet idag vid tolv, sån jäkla "mensvärk".

Nu ligger jag ner och hoppas att det ska gå över någongång och nojjar över för tidig förlossning. För jätteont samtidigt som bäbisen mojsar omkring inne i magen. Aj.

Hur har det gått med mensvärken? Fick samma känsla i går på jobbet men gick över efter lite vila. Kommer då och då vid mellisdags. Blev sjukskriven 25% from I morgon, något som verkligen behövs!
  • minneli
    zezzan81 skrev 2015-12-01 20:34:27 följande:
    Hur har det gått med mensvärken? Fick samma känsla i går på jobbet men gick över efter lite vila. Kommer då och då vid mellisdags. Blev sjukskriven 25% from I morgon, något som verkligen behövs!
    Det gjorde riktigt ont i flera timmar och det för fort ont men inte lika mycket. Sitter och velar över hur jag ska göra med jobbet imorgon. Borde väl egentligen va hemma men vill jobba de få dagar som är kvar.
    Jag ringde och hörde vad jag skulle göra och fick rådet att vila. Sen sa hon att bäbisen växer extra mycket de här veckorna, typ fram till 32 så det kunde tänja och dra extra mkt.
  • zezzan81
    minneli skrev 2015-12-01 21:01:02 följande:

Det gjorde riktigt ont i flera timmar och det för fort ont men inte lika mycket. Sitter och velar över hur jag ska göra med jobbet imorgon. Borde väl egentligen va hemma men vill jobba de få dagar som är kvar.

Jag ringde och hörde vad jag skulle göra och fick rådet att vila. Sen sa hon att bäbisen växer extra mycket de här veckorna, typ fram till 32 så det kunde tänja och dra extra mkt.

Stanna hemma och vila! Iaf om du känner av det i morgon bitti med. Men vad skönt att höra att det kan bero på att bebisen växer extra nu, har varit lite fundersam över dessa värkar:).
  • minneli
    zezzan81 skrev 2015-12-01 22:22:30 följande:
    Stanna hemma och vila! Iaf om du känner av det i morgon bitti med. Men vad skönt att höra att det kan bero på att bebisen växer extra nu, har varit lite fundersam över dessa värkar:).
    Ska göra det, stanna hemma och vila. Barna ska vara med deras farmor också.
    Tycker fort det gör såpass ont faktiskt så det känns som jag gjorde rätt val i att stanna hemma.
  • minneli

Var in och kollade upp smärtan idag. Blev lite nojjig att ngt var på g.
    Allt såg bra ut förutom att jag hade för lite vätska i kroppen och så är smärtan förmodligen foglossning. Stannar hemma från jobbet imorgon oxå och hoppas det blir bättre med foglossningsbälte.

Svar på tråden BF februari 2016