• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (orolig)

Någon som är orolig att bebis inte växer som den ska ? Jag är i vecka 32+3 å känns som min mage bara blir mindre fast ja har börjat äta mer för den ska växa:/ jag ör orolig att lillan inte växer som hon ska göre. Känns som de inte kan få plats en bebis sp stor i min mage som den ska vara vid denna tiden, men ligger jämt under den blå linjen me sf måttet så är mellan linjerna . Var 28 cm i vecka 31+1. Å är ganska liten i mig själv innan ja blev gravid vägde ja 48 kilo.

• minneli

Min bm snarare vräker ur sig olika argument om varför det är naturligt att gå upp i vikt, nästan som att hon tror att jag är orolig för min viktuppgång. Jag är absolut inte orolig och ser det som de få tillfällena i livet man nästan kan skratta lite åt sin vikt! När jag ammat klart tar jag tag i kilona helt enkelt.

Inatt har jag haft ännu ondare i magen och vaknade vid halv fyra och behövde gå på toa två ggr. Började fundera på om jag åkt på en ordentlig magkatarr? Är det ngn som upplevt det som gravid? Jag har omeprazol hemma så jag tog en då och när jag äntligen somnade så sov jag tills halv tio (!!!). Är det en omeprazol Max om dagen?
    Det skulle va så skönt om de hjälpte och jag slapp gå och ha konstant.
    Jag ringde min magläkare nyss men telefontiden var stängd pga utbildning och min bms telefontid var 8-8:15... Wow...

• imjessicat

Gått upp 32kg och är i vecka 32.

Väger 107kg och tycker det är galet och helt fantastiskt kul. Kan liksom döda nån med den här kroppshyddan, haha.

Började inte med nån övervikt och barnmorskan har inte sagt nåt om det eller ens vägt mig utan har fått berätta för henne vad jag väger :)

Det är bara extra kilon, det går att få bort sen. Förstår verkligen inte hetsen. :)

• Februari16

Ser att ni diskuterar vikt.. Jag är i vecka 31 och har gått upp 14 kg. Tycker att viktuppgången känns jobbigare än vad jag trodde att den skulle göra. Jag har haft ätstörningar men jag trodde på nåt sätt att det skulle kännas annorlunda när kroppen förändras pga graviditeten. Men det är ju som imjessicat skriver, det går att få bort sen

• idm
    lillterror skrev 2015-12-04 09:22:15 följande:

Du är så vis du och har alldeles rätt =) hur mår du i övrigt nu då? Börjar det kännas tungt? Snart dags för graviditetspenning?

:)

Jag har mått lite upp och ner senaste veckan. Igår kräktes jag vilket jag inte gjort sedan v.8. Det kan dock vara något som går på jobbet (förskola). Idag mår jag dock mycket bättre :) Kroppen börjar kännas lite tung och otymplig. Jag känner mig verkligen redo för att gå på graviditetspenning! :) Hur mår du? Hur känns kroppen? :)
  • Erna90

Tänkte byta ämne totalt och höra om någon av er funderat på hudvård till era småttingar? Googlat runt en massa och hittat massa ämnen som det varnas för, känns ju inte som något är bra för huden. Vilka märken tänker ni köpa av schampo, olja, lotion ect? Ngn som har märken att tipsa om? Eller kanske varna för? Har ni kollat något på ämnen som inte är bra eller köper ni bara ändå?

• Februari16
    Erna90 skrev 2015-12-05 10:32:33 följande:

Tänkte byta ämne totalt och höra om någon av er funderat på hudvård till era småttingar? Googlat runt en massa och hittat massa ämnen som det varnas för, känns ju inte som något är bra för huden. Vilka märken tänker ni köpa av schampo, olja, lotion ect? Ngn som har märken att tipsa om? Eller kanske varna för? Har ni kollat något på ämnen som inte är bra eller köper ni bara ändå?

Jag kommer bara att köra på Weleda till vår lille. Dels för att de känns naturliga och bra och dels för att jag tycker att deras produkter luktar så gott
  • minneli

Tvättar bara med babyolja i början.
    När jag badar bäbisen så droppar jag i några droppar babyolja men använder aldrig tvål eller schampo. Det blir ngn babyolja från Apoteket iaf
  • lillterror
    Februari16 skrev 2015-12-04 14:01:18 följande:

Ser att ni diskuterar vikt.. Jag är i vecka 31 och har gått upp 14 kg. Tycker att viktuppgången känns jobbigare än vad jag trodde att den skulle göra. Jag har haft ätstörningar men jag trodde på nåt sätt att det skulle kännas annorlunda när kroppen förändras pga graviditeten. Men det är ju som imjessicat skriver, det går att få bort sen

Jag känner detsamma! Trodde också det skulle bli lättare att acceptera när det beror på en graviditet, men vantrivs något enormt. Försöker ju dock inse att det är fullständigt normalt, naturligt och helt klart nödvändigt med uppgången. sen hoppas jag och tror att amning och promenader med barnvagn kommer få en i form igen hyfsat fort! Och som sagt- huvudsaken är ju att bäbis mår bra! =)
  • lillterror

Schampo kommer jag inte använda då jag inte använder det på mig själv, och så små behöver inte sånt ändå =) så här kommer det användas helt vanlig olja (kallpressad oliv eller raps) och ev weledas produkter =) jag har problem med hårbotten och huden själv och min lösning var "basic nopoo", så det är vad bäbis får växa upp med också =)
Svar på tråden BF februari 2016