• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Pyltet
    idm skrev 2015-12-13 10:49:18 följande:

Vi hade tänkt hyra babyskydd från BB men har precis fått reda på att de ska sluta med uthyrning vid årsskiftet :(. Nu blir det att köpa ett babyskydd istället.

Vilket babyskydd kommer ni att använda? :)

Vi köpte brio babyskydd med adapter, den ingick iofs i paketet när vi köpte vagnen. Det blev en brio Smile med liggdel och sittdel. Vi är väldigt nöjda med köpet. En sak som alla kanske inte vet är att brio har blivit uppköpta av britax, så de är i princip likadana vad jag förstått efter att ha pratat med säljaren på babyproffsen.
  • Februari16

Kul att fler också myser! När jag pratar med kollegor och vänner så verkar det mest som att alla tycker/tyckte att det var jobbigt och gjorde ont när bebisen bökade. Men jag älskar't!

• minneli
    Februari16 skrev 2015-12-13 12:14:23 följande:

Kul att fler också myser! När jag pratar med kollegor och vänner så verkar det mest som att alla tycker/tyckte att det var jobbigt och gjorde ont när bebisen bökade. Men jag älskar't!

Visst kan det göra ont ibland men känslan av att det är en bäbis därinne slår ju ut det onda:)

Jag har köpt ett brio babyskydd. Det hade jag till mina två döttrar oxå.
  • idm
    Pyltet skrev 2015-12-13 12:08:19 följande:

Vi köpte brio babyskydd med adapter, den ingick iofs i paketet när vi köpte vagnen. Det blev en brio Smile med liggdel och sittdel. Vi är väldigt nöjda med köpet. En sak som alla kanske inte vet är att brio har blivit uppköpta av britax, så de är i princip likadana vad jag förstått efter att ha pratat med säljaren på babyproffsen.

Ja, vi har köpt en britax go next :) Så på den borde brios babyskydd passar. En adapter behövs nog dock :) Hoppas på att hitta något vi gillar :)
  • Missy93

Vi har inte köpt bilskydd ännu men vi ska köpa en bio eller britax med adapter så vi kan ha den på barnvagnen också. Vart har ni köpt era?

• Anonym (Cilla)

Hallåj! Hoppar in här jag med! Nyligen 30 år, väntar tredje barnet och är i v 32 (31+5) och börjar bli jätte orolig att något ska gå fel. Jobbig känsla och jag försöker att tänka bort det. Jag har heller inte köpt något babyskydd än :/

• Pyltet

Jag kan tyvärr inte svara på om man kan kombinera britax med brio. Det borde man ju kunna om man ska tro säljaren som jag pratat med.

Men vi köpte som sagt ett paket där babyskyddet och adaptern var inkluderade. Vi köpte de på lekia, men jag vet också att babyproffsen hade liknande erbjudande på brio. Som dessutom var några hundringar billigare, vi hade dock redan betalat och då gällde inte återköp. Men vi är supernöjda med köpet ändå, så smidigt och lättkörd:)

• lillterror
    idm skrev 2015-12-13 10:49:18 följande:

Vi hade tänkt hyra babyskydd från BB men har precis fått reda på att de ska sluta med uthyrning vid årsskiftet :(. Nu blir det att köpa ett babyskydd istället.

Vilket babyskydd kommer ni att använda? :)

Här har vi köpt britax affinity duovagn så det fick bli britax baby safe med isofix som passar till vagnen, fått jättebra betyg och recensioner =)
  • Penguinlover

För oss lutar det emot Pebble plus. Alternativet är Besafe izi modular. Anledningen till att det blir någon av dessa är att de är de enda babyskydden på marknaden som uppfyller nya europeiska säkerhetsstandarden i-size. Tyvärr är de jättedyra att köpa med bas men vi resonerar att vi har råd och därför bör köpa det säkraste på marknaden. Basen kan sedan användas med deras i-size bilbarnstol så den används längre än babyskyddet.

• Mamma till två gullegrisar

Jag njuter definitivt av rörelserna i magen. Vår bebis är ganska lugn av sig. Så känner inte att det gör ont eller obehag när den bökar. Men kommer säkert det med. Jag njuter mycket av det för blir inga fler efter detta lilla pyret.

Angående babyskydd så har vi köpt brios. Har också en smile så den går att montera på vagnen med.

Svar på tråden BF februari 2016