• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-15 10:49:08 följande:
    Ja,, blir nog packning snart..

Tips önskas på lite större nattbindor som är bra och sitter bra..
    Jag har för mig att jag köpte nattbindor på Apoteket inför förra gången! De borde ju ha lite bättre, större bindor.
  • Pyltet

På tal om något helt annat, är det någon mer som upplever att bebis inte är lika aktiv som den brukar? Jag går in i v31 idag. Normalt så rör sig bebisen väldigt mycket, men sen igår kväll har han varit lite mer sparsam med både sparkar och rörelse. Jag är väldigt orolig.

• Anonym (orolig)

Pyltet: Sparkar känner jag inte så ofta , men känner att hon typ snurrar runt å puffar på magen lite å det den rör sej :p jag är i vecka 34 idag. De är inte lika mkt rörelse varje dag tkr jag , mer vissa dagar å mindre vissa. De är nog ingen fara ska du se.

• lillterror
    Pyltet skrev 2015-12-15 13:15:28 följande:

På tal om något helt annat, är det någon mer som upplever att bebis inte är lika aktiv som den brukar? Jag går in i v31 idag. Normalt så rör sig bebisen väldigt mycket, men sen igår kväll har han varit lite mer sparsam med både sparkar och rörelse. Jag är väldigt orolig.

Mitt lilla pyre har lugnare dagar ibland (väldigt lugn annars med men vissa dagar är det obefintligt med rörelse). När jag är orolig brukar jag väcka bäbis genom att antingen buffa och trycka lite försiktigt där jag vet att bäbis är så puffas det snart tillbaka. Dricka iskallt brukar ge reaktioner också. Testa =) men är du rädd för att något är fel så tycker jag du ska ringa bm direkt och då få komma in och lyssna på hjärtat! Vet inte från vilken vecka man ringer förlossningen om man är orolig för minskade rörelser?
  • minneli

Jag tycker oxå det är mindre rörelser nu (v31) men det måste ju bara för att det inte finns så stor plats att röra sig på längre. Förrut var det rörelser hela tiden men nu är det inte alls lika ofta och mer långsamma starka rörelser.

• Anonym (Ja då)
    minneli skrev 2015-12-15 14:36:12 följande:

Jag tycker oxå det är mindre rörelser nu (v31) men det måste ju bara för att det inte finns så stor plats att röra sig på längre. Förrut var det rörelser hela tiden men nu är det inte alls lika ofta och mer långsamma starka rörelser.

Rörelserna ska inte bli färre men kan ändra karaktär, till mer svepande osv än toksparkande.

Att det minskar är en farlig myt.

Här i Göteborg är riktmärket minst 10 rörelser på två timmar vid avslappning. Från v 28 och framåt. Hicka räknas inte.
  • Mamma till två gullegrisar
    minneli skrev 2015-12-15 11:57:06 följande:

Jag har för mig att jag köpte nattbindor på Apoteket inför förra gången! De borde ju ha lite bättre, större bindor.

Ja, får kolla där.. dom borde ju ha storpack med :)
  • Pyltet

Min bebis brukar normalt vara överaktiv. Dessutom är han som en inställd larm, jag vaknar ca 4.20 varje morgon sen kör han sitt pass fram till 6-7 på morgonen. Så har det varit de senaste 1,5- 2 månader, men inte igår då var han rätt lugn.

Jag hoppas att det är som du säger, att det inte är nån fara med honom. Dessutom så har jag tid hos BM på fredag så jag får väl hålla mig lugn tills dess.

• Mamma till två gullegrisar
    Anonym (Ja då) skrev 2015-12-15 14:39:24 följande:

Rörelserna ska inte bli färre men kan ändra karaktär, till mer svepande osv än toksparkande.

Att det minskar är en farlig myt.

Här i Göteborg är riktmärket minst 10 rörelser på två timmar vid avslappning. Från v 28 och framåt. Hicka räknas inte.

Hos oss säger dom minst 10 rörelser fördelat över hela dagen.. vilken skillnad.

Jag var inne på extra kontroll av hjärtat för litet tag sen. Tyckte att rörelserna hade minskat men nu efteråt så tycker jag att jag känner bebis väldigt ofta. Ibland lite mindre, men har ju gått efter dom här 10 ggr om dagen och inte varit oroad.
  • Anonym (orolig)

Någon som bor i Värmlands län ? Undrar om sambon får vara me hela tiden inne på förlossningen, asså sova där me mig innan bebisen kanske hunnit komma å sen när man blir flyttat till passient hotellet om han får vara me där, elr om dom skickar hem han ?:/

Svar på tråden BF februari 2016