• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • idm
    Februari16 skrev 2015-11-30 21:58:11 följande:

Förlåt att jag inte har uppdaterat, den här förkylningen tar all ork från mig Jag har fortfarande en hemsk hosta och mycket sammandragningar men förlossningen tyckte inte att det var nån fara (förutom att det är jobbigt för mig förstås). Så jag fortsätter att hosta och sitta upp och sova tills det går över av sig självt..

Krya på dig! :)
  • zezzan81
    minneli skrev 2015-12-02 18:00:20 följande:

Var in och kollade upp smärtan idag. Blev lite nojjig att ngt var på g.

Allt såg bra ut förutom att jag hade för lite vätska i kroppen och så är smärtan förmodligen foglossning. Stannar hemma från jobbet imorgon oxå och hoppas det blir bättre med foglossningsbälte.

Skönt att ta det säkra före det osäkra och kolla upp det. Trodde de att vätskebalansen kunde ha något med smärtan att göra? Sorry för alla frågor men blir nyfiken då jag känner igen smärtan du pratar om????
  • minneli

Smärtan var mest troligt foglossning. Jag frågade om det var möjligt att det gjorde i
    Ondare pga att han är så vild i magen och fick ett kanske som svar på det. Vart sitter din smärta? Är din bäbis livlig?

• zezzan81
    minneli skrev 2015-12-02 22:05:46 följande:

Smärtan var mest troligt foglossning. Jag frågade om det var möjligt att det gjorde i

Ondare pga att han är så vild i magen och fick ett kanske som svar på det. Vart sitter din smärta? Är din bäbis livlig?

Som mensvärk främst i korsryggen men i bland fram nertill på magen. Hon är jätte vild och rör sig massor, så klart mest på kvällen:)
  • lillterror

V30 och sf låg idag på 29 cm och 11 kg plus sen inskrivningen! Ojojoj, hur ska detta sluta? *phu*

• Anonym (hejhejheakldjsk)

Hej! 
    Här har ni en superbra blogg. Allt du behöver veta och behöver inför att få en liten bebis. 

Checklistor, Baby-outfits osv. blogg om precis allt som har med graviditet och bebisar att göra!

www.lillaemi.blogg.se

• idm
    lillterror skrev 2015-12-03 16:09:40 följande:

V30 och sf låg idag på 29 cm och 11 kg plus sen inskrivningen! Ojojoj, hur ska detta sluta? *phu*

Jag går i samma tankar, sf-måttet var 31,5 i vecka 30 och 10 kg plus :) ska bli spännande att se vad jag hamnar på under nästa besök hos barnmorskan :)
  • Lysmasken

Min BM klagar över att jag har gått upp 4 kg. Men sen har jag lite övervikt sen tidigare

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • lillterror
    idm skrev 2015-12-03 19:23:09 följande:

Jag går i samma tankar, sf-måttet var 31,5 i vecka 30 och 10 kg plus :) ska bli spännande att se vad jag hamnar på under nästa besök hos barnmorskan :)

Haha ja mitt mål från början var ju max 14 kg upp, man ska ju bli av med det sen också ;) men foglossningen gör motion omöjlig, så jag försöker vara desto nyttigare med vad jag stoppar i mig... Min kropp verkar däremot tycka att jag är i behov av extra reserver på lår och rumpa? Tokigt ;)
Svar på tråden BF februari 2016