• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    idm skrev 2015-12-16 13:54:55 följande:

Vad spännande :) Jag var hos bm igår, v33 (32+0). Sf låg på 34 (ligger på övre kurvan) och även vår lilla gosse har vänt sig :) så spännande att det verkligen börjar närma sig nu :)

Jag vet faktiskt inte vart på kurvan jag är? Men tror jag följer mittenkurvan har jag fått en känsla av =) bm sa att min mage är väldigt hög så jag längtar lite tills den sjunker så jag kan andas ordentligt och pyret slipper trycka så enormt på revbenen :)

Verkligen jättespännande att det närmar sig! Samtidigt som det är skrämmande, fast på ett mysigt sätt. Många känslor och tankar i omlopp nu ;)
  • idm
    lillterror skrev 2015-12-16 14:08:36 följande:

Jag vet faktiskt inte vart på kurvan jag är? Men tror jag följer mittenkurvan har jag fått en känsla av =) bm sa att min mage är väldigt hög så jag längtar lite tills den sjunker så jag kan andas ordentligt och pyret slipper trycka så enormt på revbenen :)

Verkligen jättespännande att det närmar sig! Samtidigt som det är skrämmande, fast på ett mysigt sätt. Många känslor och tankar i omlopp nu ;)

Det viktigaste är att man följer sin egen kurva :)

Ja det är verkligen många tankar och funderingar som snurrar runt :) vad ska man packa i Bb-väskan, när kommer förlossningen starta? Hur kommer den starta? Hur kommer det går? Osv osv. Många frågor haha :)
  • lillterror
    idm skrev 2015-12-16 15:10:04 följande:

Det viktigaste är att man följer sin egen kurva :)

Ja det är verkligen många tankar och funderingar som snurrar runt :) vad ska man packa i Bb-väskan, när kommer förlossningen starta? Hur kommer den starta? Hur kommer det går? Osv osv. Många frågor haha :)

Ja det är ju så =)

Haha precis! Jag har än så länge bara hittat vilken väska som känns lagom stor (en enkel träningsbag), och lagt ner pappren från mvc däri :) fick ett papper idag med tips på vad man ska packa, men det får vänta några veckor till. Har inte tvättat bäbiskläderna och filtar än, tänkte ta det i januari nån gång och få packar jag samtidigt :) jag är mest spänd och förväntansfull inför fl, som du skriver- hur och när den kommer starta, hur det kommer gå osv =) är rädd för att jag får slänga ut min sambo för frisk luft ett par gånger under processen ^^
  • minneli
    Anonym (Ja då) skrev 2015-12-16 10:16:18 följande:
    minneli skrev 2015-12-15 19:24:34 följande:

Mina fingrar sväller upp på kvällarna. Jag har stödstrumpor hela dagarna (hatar dom) men på kvällarna verkar inte det spela ngt roll.

Är du säler på att du har rätt storlek? Jag älskar mina stödstrumpor, helt plötsligt är det nästan som att inte vara gravid igen! Man ska mäta anklar och vader innan man stiger upp på morgonen och sedan köpa efter det sa de till mig.

Köpte på lloyds apotek, svullnaden är helt borta på kvällen nu!
    Japp, jag har rätt storlek, mätte på morgonen. Men det blir nog värre utan strumpor. Har fått åderbråck på låret och det gör ont om jag inte har strumpor tex.
  • snickers1990

Hej :) 

Jag är ny här i tråden och tänkte jag lämnar en liten kommentar här (är också hemma mycket nu och arbetar inte längre, som känns ganska konstigt).
    Vi har BF 11. Februari (går snart in i vecka 33) men när vi var hos barnmorskan idag sa hon väldigt förvånad "åååh....han ligger ju väldigt långt ned nu...ju, han har sjunkit en del de sista två veckorna....hmmm" också gick hon till PCn och skrev nåt och så sa hon ingenting om det längre. Hon sa bara att det är normalt om jag börjar känna ett tryck nedåt. Hon kollade också om huvudet är "rörligt" och sa att det nog inte är det längre, men som sagt så sa hon ingenting om att vi borde vara oroliga över något. Men är det normalt att han har sjunkit långt ned redan nu? Har någon annan fått samma besked från sin bm? Jag är egentligen inte verkligen orolig, hon hade nog sagt att något är fel om det hade varit så, men hon verkade själv lite förvånad. 

• snickers1990
    minneli skrev 2015-12-16 17:26:31 följande:

Jag har aldrig fått några papper från mvc. Skickas inte sånt elektroniskt?

hej, jag trodde att man får journalen från mvc vid ett senare besök hos bm? att hon bara skriver ut det, liksom i vecka 37 eller nåt. jag har inte fått något själv och funderar nu på om jag kanske borde ha frågat om det när jag var hos bm idag...hmmm
  • lillterror
    minneli skrev 2015-12-16 17:26:31 följande:

Jag har aldrig fått några papper från mvc. Skickas inte sånt elektroniskt?

Det är säkert olika på olika ställen, men hos oss får vi pappren med blodgrupp och ev sjukdomar av mvc och ska ta med själva till förlossning =) hör med din bm nästa gång du är där?
  • minneli

Informationen har funnits de senaste gångerna jag fött iaf och då i datorn. Kanske är annorlunda om man har fler sjukhus att välja på? Vi har bara ett bb så det är som inget att välja på :)

Jag vet tex att hon nämnt att det står en anteckning om att jag ska få en antibiotikaspruta i samband med förlossningen och det borde va den journalen personalen på bb får upp med info som är bra att veta.

• lillterror
    minneli skrev 2015-12-16 18:17:28 följande:

Informationen har funnits de senaste gångerna jag fött iaf och då i datorn. Kanske är annorlunda om man har fler sjukhus att välja på? Vi har bara ett bb så det är som inget att välja på :)

Jag vet tex att hon nämnt att det står en anteckning om att jag ska få en antibiotikaspruta i samband med förlossningen och det borde va den journalen personalen på bb får upp med info som är bra att veta.

Finns bara ett bb här med, men har man riktig nedrans otur så är det fullt och då får man åka runt tio mil till till nästa sjukhus (har redan sju mil till det aktuella bb) ^^ journal behöver vi inte ha med oss här, men blodpappren var viktiga iaf =) som sagt är det säkerligen olika på olika ställen.
Svar på tråden BF februari 2016