• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • idm
    lillterror skrev 2015-12-05 19:43:00 följande:

Schampo kommer jag inte använda då jag inte använder det på mig själv, och så små behöver inte sånt ändå =) så här kommer det användas helt vanlig olja (kallpressad oliv eller raps) och ev weledas produkter =) jag har problem med hårbotten och huden själv och min lösning var "basic nopoo", så det är vad bäbis får växa upp med också =)

Även här kommer vi endast köra på så rena produkter som möjligt, vanlig ekologisk olja :) Det finns så mycket "färdiga" produkter som innehåller massa läskiga saker som jag absolut inte vill att vår bebis ska behöva använda :) Jag ska läsa på lite om weledas produkter :)
  • lillterror
    idm skrev 2015-12-05 19:53:56 följande:

Även här kommer vi endast köra på så rena produkter som möjligt, vanlig ekologisk olja :) Det finns så mycket "färdiga" produkter som innehåller massa läskiga saker som jag absolut inte vill att vår bebis ska behöva använda :) Jag ska läsa på lite om weledas produkter :)

Ja, jag tror stenhårt på att hålla det så enkelt som möjligt, blandas i så mycket onödigt nuförtiden i hygienartiklar! Weledas produkter använder jag till mig själv, milda, ekologiska, nedbrytbara, inte djurtestade osv. Låter lite som reklam ja, men jag är väldigt nöjd med dom =)
  • Februari16
    lillterror skrev 2015-12-05 20:15:37 följande:

Ja, jag tror stenhårt på att hålla det så enkelt som möjligt, blandas i så mycket onödigt nuförtiden i hygienartiklar! Weledas produkter använder jag till mig själv, milda, ekologiska, nedbrytbara, inte djurtestade osv. Låter lite som reklam ja, men jag är väldigt nöjd med dom =)

Jag kan inte annat än att hålla med, jag är också "weledafrälst"
  • Pyltet

Jag kanske är extremt känslig, men när jag använde weleda mot strechmarks så fick jag eksemliknande utslag och klåda över hela kroppen. Tog en massa tester och vart hos läkaren men de kunde inte hitta nånting fel. Både klådan och utslagen försvann när jag slutade med weleda. Nu är jag rädd för att köpa nåt från det märket vare sig till mig eller min bebis. Ni får gärna tipsa om det finns andra märken som är så naturliga som möjligt.

• idm
    Pyltet skrev 2015-12-05 22:51:28 följande:

Jag kanske är extremt känslig, men när jag använde weleda mot strechmarks så fick jag eksemliknande utslag och klåda över hela kroppen. Tog en massa tester och vart hos läkaren men de kunde inte hitta nånting fel. Både klådan och utslagen försvann när jag slutade med weleda. Nu är jag rädd för att köpa nåt från det märket vare sig till mig eller min bebis. Ni får gärna tipsa om det finns andra märken som är så naturliga som möjligt.

Skönt att reaktion la sig :) Jag har hört väldigt gott om Maria Åkerbergs produkter som även dem ska vara ekologiska osv :) Jag har inte hunnit läsa på ordentligt, men det kanske är en produkt som passar dig :)
  • Pyltet
    idm skrev 2015-12-06 06:52:14 följande:

Skönt att reaktion la sig :) Jag har hört väldigt gott om Maria Åkerbergs produkter som även dem ska vara ekologiska osv :) Jag har inte hunnit läsa på ordentligt, men det kanske är en produkt som passar dig :)

Tack för tipset, ska läsa på om den och testa innan bebis är här :)
  • ondar
    Erna90 skrev 2015-12-05 10:32:33 följande:

Tänkte byta ämne totalt och höra om någon av er funderat på hudvård till era småttingar? Googlat runt en massa och hittat massa ämnen som det varnas för, känns ju inte som något är bra för huden. Vilka märken tänker ni köpa av schampo, olja, lotion ect? Ngn som har märken att tipsa om? Eller kanske varna för? Har ni kollat något på ämnen som inte är bra eller köper ni bara ändå?

Jag körde bara med ekoolja (typ oliv) till rumptvätt o bad- några droppar o vattnet till min nu femåring o kommer göra samma med denna. Aldrig tvättlappar om det inte är nödsituation. Sonen har aldrig haft problem med hud o aldrig behövts smörjas med salvor, vart naken mkt också för att lufta huden.

Nu när han är större badas han i Ecocosmetics grejer. Citronsyra är bra att undvika bla. Gå gärna med i giftfria barn på facebook om du är intresserad av sånt här :).
  • lillterror
    Pyltet skrev 2015-12-05 22:51:28 följande:

Nej fy vad tråkig reaktion! Jag är extremt känslig och förutom rena oljor så är weleda ett av dom få märkena som fungerar. Tur det gick över iaf! Som redan tipsats om så är Maria åkerberg jätteokej produkter! =)
    Februari16 skrev 2015-12-05 21:13:27 följande:

Jag kan inte annat än att hålla med, jag är också "weledafrälst"

Så jäkla bra skit =D
  • Februari16

Vecka 32 (31+0) idag och helt plötsligt känner jag mig SÅ gravid! Liten bökar runt i precis hela magen och jag har svårt att känna vad som är huvud och vad som är rumpa. Nåt stort och hårt är det som trycker mot magsäcken iaf.. blä för halsbränna! Men så så mysigt att känna liten hela tiden

Jag är fortfarande jätteförkyld med hosta och feber - jag som aldrig blir sjuk annars. Måste försöka få en läkartid imorgon för jag orkar verkligen inte mer Hoppas att ni alla är säkra inomhus (tänker på stormen) och att ni har en fin advent!

• idm
    Februari16 skrev 2015-12-06 12:19:03 följande:

Vecka 32 (31+0) idag och helt plötsligt känner jag mig SÅ gravid! Liten bökar runt i precis hela magen och jag har svårt att känna vad som är huvud och vad som är rumpa. Nåt stort och hårt är det som trycker mot magsäcken iaf.. blä för halsbränna! Men så så mysigt att känna liten hela tiden

Jag är fortfarande jätteförkyld med hosta och feber - jag som aldrig blir sjuk annars. Måste försöka få en läkartid imorgon för jag orkar verkligen inte mer Hoppas att ni alla är säkra inomhus (tänker på stormen) och att ni har en fin advent!

Den där känslan slog mig ungefär i samma veva som jag gick in i vecka 30, haha. Jises :)! Hoppas att sjukdomen ger med sig snart :)
Svar på tråden BF februari 2016