• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lulu11
    Lysmasken skrev 2015-12-11 15:41:09 följande:

Välkommen.

Får själv in i v 30 imorgon lördag & väntar mitt 4:je barn oxå

Åh vad roligt! Grattis! Ser att du också har tre flickor :)

Mina är 13år, 4år och snart 3.

Har BF 18 feb men har fått igångsättning beviljad i v 38, har Hyperemesis Gravidarium.
  • sladda

Har haft sådan tur att klara mig från gravidkrämpor de andra gångerna. Men igår slog det ner som en blixt från klar himmel. Jag kunde inte resa mig från stolen utan att det gjorde fruktansvärt ont i vänstra skinkan. Efter 2h så lyckades jag övervinna värken o tog mig upp. Men då kunde jag knappt gå med det benet. Lyfta det benet var nästan omöjligt. Så sambon fick hjälpa mig upp i sängen.

Någon som känner igen det eller varit med om något liknande?

• Anonym (Småland)
    sladda skrev 2015-12-18 10:43:34 följande:

Har haft sådan tur att klara mig från gravidkrämpor de andra gångerna. Men igår slog det ner som en blixt från klar himmel. Jag kunde inte resa mig från stolen utan att det gjorde fruktansvärt ont i vänstra skinkan. Efter 2h så lyckades jag övervinna värken o tog mig upp. Men då kunde jag knappt gå med det benet. Lyfta det benet var nästan omöjligt. Så sambon fick hjälpa mig upp i sängen.

Någon som känner igen det eller varit med om något liknande?

Foglossning eller diskbråck, jag har haft båda och föredrar diskbråcket! Jag får sådan smärta av foglossningen att jag får väcka min man när jag ska vända mig på natten för jag får inte med mig vänster ben, då får han flytta det åt mig. När vi har varit ute och gått kan jag inte lyfta på vänster ben för att ta av skon, får sätta mig ner och mannen får ta av den.

Boka tid till sjukgymnast som kan diffa mellan de två så att du får korrekt hjälp. Säger du dessutom att du misstänker foglossning så brukar man få tid snabbt då de vet hur djävulsk ont det gör!
  • sladda
    Anonym (Småland) skrev 2015-12-18 10:52:27 följande:

Foglossning eller diskbråck, jag har haft båda och föredrar diskbråcket! Jag får sådan smärta av foglossningen att jag får väcka min man när jag ska vända mig på natten för jag får inte med mig vänster ben, då får han flytta det åt mig. När vi har varit ute och gått kan jag inte lyfta på vänster ben för att ta av skon, får sätta mig ner och mannen får ta av den.

Boka tid till sjukgymnast som kan diffa mellan de två så att du får korrekt hjälp. Säger du dessutom att du misstänker foglossning så brukar man få tid snabbt då de vet hur djävulsk ont det gör!

Åh då ska jag ringa o boka en tid med en gång. Man blir ju helt handlingsförlamad när det är så här :(

Tack för tipset.
  • Anonym (orolig)

Är mitt första barn å undrar lite om hur de är elr känns innan, har haft typ som mensvärk i 2 dagar nu å sen går de över efter nån minut de är inge som varar länge. Är de förvärkar elr nåt farligt som ja ska ringa å fråga om? Barnet kan väl inte vara påväg om inte vattnet har gått ? Är i vecka 35 idag .

• lillterror

Hur har ni andra det med sömnen nu? Jag sover verkligen uruselt sen ett par veckor tillbaka! Foglossningen är en bidragande orsak, men även konstiga drömmar och oförmåga att kunna somna om?

• GameOfLife
    lillterror skrev 2015-12-21 07:06:57 följande:

Hur har ni andra det med sömnen nu? Jag sover verkligen uruselt sen ett par veckor tillbaka! Foglossningen är en bidragande orsak, men även konstiga drömmar och oförmåga att kunna somna om?

Min sömn är kaos, drömmer skumt och allmänt dåligt. Får ont i höfter och rygg och kan inte slappna av.. förstår inte hur jag ska orka detta ända fram till förlossningen.
  • idm
    lillterror skrev 2015-12-21 07:06:57 följande:

Usch det låter inge vidare :( Kan en gravidkudde hjälpa mot foglossningen när du sover?

Jag sover fortfarande bra, vaknar ca 1 gång per natt pga toalettbesök. Jag hoppas att det håller i sig. Däremot vaknar jag väldigt tidigt och kan inte somna om, men det gjorde jag redan innan graviditeten.
  • idm
    Anonym (orolig) skrev 2015-12-21 06:58:36 följande:

Är mitt första barn å undrar lite om hur de är elr känns innan, har haft typ som mensvärk i 2 dagar nu å sen går de över efter nån minut de är inge som varar länge. Är de förvärkar elr nåt farligt som ja ska ringa å fråga om? Barnet kan väl inte vara påväg om inte vattnet har gått ? Är i vecka 35 idag .

Nu är även jag gravid med mitt första barn och vet ännu inte hur förvärkar känns. Har en hel del sammandragningar varje dag, men det är inget som gör ont eller liknande. En förlossning kan starta utan att vattnet gått. Är du orolig över det så tycker jag absolut att du ska ringa och rådfråga en barnmorska :) lycka till!
  • lillterror
    GameOfLife skrev 2015-12-21 07:24:19 följande:

Min sömn är kaos, drömmer skumt och allmänt dåligt. Får ont i höfter och rygg och kan inte slappna av.. förstår inte hur jag ska orka detta ända fram till förlossningen.

Så är det här med! Ligger jag på ett sätt så jäklas ryggen, ligger jag på ett annat så skär höfterna sönder, ligger jag på ett tredje blir jag omedelbart kissnödig. När man väl sover är det mysko drömmar som snabbt avbryts för att man återigen blir kissnödig och sen lönlöst att somna om haha! Ojojoj!
Svar på tråden BF februari 2016