• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • idm
    Angels dream skrev 2016-01-05 09:38:13 följande:

ja visst var det de.

jag ringde min sambo och sa att jag tror jag ser två streck och han bara tror? så sa jag som det var att det ena var otydligt. hans svar då blev, då är det inget. De är tydliga streck om du är det annars är det hjärnan som spelar ett spratt med dig och vill att där ska vara två.

så dagen efter köpte jag clearblue och då fick jag ju plus på det så då kunde jag inte ha fel :P

jag blev lite orolig när jag läste om Februari 16. där vattnet gick redan i januari... allt är inte klart än här hemma och inga väskor är packade. inga amningsbhar inköpta eller några blöjor. 

snart är det även dags för babyshower =)

Ja för de flesta graviditetstest är ju två streck oavsett styrka alltid ett plus :)

Ja det satte igång ens tankar :) alla bebis saker är utvalda och nerpackade. Jag ska iväg och köpa amningsbh och amningslinnen :) Vagnen hämtas ut till helgen. Nu längtar vi efter bebis sååå mycket! :)

Jag blev överraskad med en babyshower förra veckan, så mysigt! Hoppas att din blir fantastisk :)
  • Angels dream
    idm skrev 2016-01-05 09:55:24 följande:
    Ja för de flesta graviditetstest är ju två streck oavsett styrka alltid ett plus :)

Ja det satte igång ens tankar :) alla bebis saker är utvalda och nerpackade. Jag ska iväg och köpa amningsbh och amningslinnen :) Vagnen hämtas ut till helgen. Nu längtar vi efter bebis sååå mycket! :)

Jag blev överraskad med en babyshower förra veckan, så mysigt! Hoppas att din blir fantastisk :)
    jag ville köpa amningsbh men de sa till mig tidigast 5 veckor innan bf.

Ja det tror jag säkert den blir, vet dock inte riktigt när den blir av.
    vilken bf har du?
  • Februari16
    Sickan5 skrev 2016-01-05 09:21:14 följande:

Hur går de Februari 16. Väntar på hur de utvecklade sig efter att vattnet gick ?

Öppnar mig sakta men säkert men ingen bebis än. Fick sovdos inatt och känner att jag har nya krafter idag Viktskattning visar på ca 2,9 kg så vi får se om det stämmer!
  • Februari16
    Angels dream skrev 2016-01-05 09:38:13 följande:

ja visst var det de.

jag ringde min sambo och sa att jag tror jag ser två streck och han bara tror? så sa jag som det var att det ena var otydligt. hans svar då blev, då är det inget. De är tydliga streck om du är det annars är det hjärnan som spelar ett spratt med dig och vill att där ska vara två.

så dagen efter köpte jag clearblue och då fick jag ju plus på det så då kunde jag inte ha fel :P

jag blev lite orolig när jag läste om Februari 16. där vattnet gick redan i januari... allt är inte klart än här hemma och inga väskor är packade. inga amningsbhar inköpta eller några blöjor. 

snart är det även dags för babyshower =)

Var inte orolig för det det tillhör inte det vanliga att det börjar med vattenavgång i tidiga veckor och skulle det mot förmodan sätta igång så känns allt vad väskor och bh:ar så sekundärt!
  • lillterror
    idm skrev 2016-01-05 08:40:47 följande:

Ja, det var det vi tänkte, att nu kommer kroppen ta lång tid på sig att återställa sig, men den började följa samma mönster som när jag åt p-piller. Tog ägglossningstest varannan dag för att se så att den dök upp och ägglossningen kom som den skulle direkt. Väldigt skönt :) Ja vi blev väldigt glada :)

Men vad härligt att det lyckades trots att ni ej trodde att det skulle gå så snabbt :) Lycka! :) och tänk, snart är vi i mål! :)

Hur gammal är du? :)

Men så roligt för er! Och som sagt- ett fantastiskt sätt att starta giftermålet på. Så himlans mysigt =) vet ni kön och har ni namn på liten?

Ja det var helt otroligt! Men eftersom vi redan har bekräftat att vi har problem båda två så hade vi inte sett ett års smått försökande som något jobbigt eller blivit oroliga, värre är det nog för folk som aktivt försöker utan att det tar sig.. så när jag närmade mig mens och började bli lite lipigare än vanligt (har svår pms) så kom sambon med ett "du kanske faktiskt är gravid?" Pfft sa jag, jag har mensvärk och haft i en vecka så den kommer när som helst! Dagarna gick och mensvärken höll i sig, och sambon fortsatte påpeka detta. Tillslut tog jag ett test mest för att han skulle bli tyst ;) istället var det jag som stod där och gapade stort. När chocken la sig var lyckan total =)

Jag är 30 och blir 31 strax efter bäbis kommit :) och du?
  • lillterror
    Februari16 skrev 2016-01-05 12:33:28 följande:

Öppnar mig sakta men säkert men ingen bebis än. Fick sovdos inatt och känner att jag har nya krafter idag Viktskattning visar på ca 2,9 kg så vi får se om det stämmer!

Åh tänkte på dig igår och undrade hur det går för dig! Skönt att du fått ladda upp med nya krafter nu, kan tänka mig att det tar något fruktansvärt på en när det blir så utdraget? =) hur gör dom nu när vattnet gått och liten vill vara kvar ett litet tag till?
  • Angels dream
    Februari16 skrev 2016-01-05 12:36:18 följande:
    Var inte orolig för det det tillhör inte det vanliga att det börjar med vattenavgång i tidiga veckor och skulle det mot förmodan sätta igång så känns allt vad väskor och bh:ar så sekundärt!
    rädd att jag ska sätta igång det då jag varit förkyld i fyra veckor nu och har galen hosta... har förstått på vårdpersonal att de också är oroliga för det så har nu hostmedicin för att lugna den biten men kan inte ta så mycket av den då mitt illamående har kommit tillbaka...
  • jesspett
    Sickan5 skrev 2016-01-05 09:21:14 följande:
    Hur går de Februari 16. Väntar på hur de utvecklade sig efter att vattnet gick ?

Har sett att hon varit aktiv inne på bf januari-gruppen och jag tror att hon blev ivägkörd igår för igångsättning så antingen har hon bebis eller så är hon nog på slutspurten nu! Håller tummarna för henne! =)

Är själv sjukt less på att vara gravid nu. Lillkillen på 19 månader är ett helskotta om nätterna nu också, var vaken mellan halv tre och halv sex i natt... precis vad man behöver när man sover som en kratta själv... Jag hoppas (naivt nog) på att kan ändrar sina sömnvanor och börjar sova hela nätter innan dess att bebisen kommer annars blir det spännande här hemma! ;)

• idm
    lillterror skrev 2016-01-05 13:03:13 följande:

Men så roligt för er! Och som sagt- ett fantastiskt sätt att starta giftermålet på. Så himlans mysigt =) vet ni kön och har ni namn på liten?

Ja det var helt otroligt! Men eftersom vi redan har bekräftat att vi har problem båda två så hade vi inte sett ett års smått försökande som något jobbigt eller blivit oroliga, värre är det nog för folk som aktivt försöker utan att det tar sig.. så när jag närmade mig mens och började bli lite lipigare än vanligt (har svår pms) så kom sambon med ett "du kanske faktiskt är gravid?" Pfft sa jag, jag har mensvärk och haft i en vecka så den kommer när som helst! Dagarna gick och mensvärken höll i sig, och sambon fortsatte påpeka detta. Tillslut tog jag ett test mest för att han skulle bli tyst ;) istället var det jag som stod där och gapade stort. När chocken la sig var lyckan total =)

Jag är 30 och blir 31 strax efter bäbis kommit :) och du?

Vilken känsla det måste varit :) Ja, chockad blir man nog alltid :) Mitt test visade väldigt svagt positivt så vi tog massa test under kommande dagarna och det blev bara tydligare och tydligare :)

Vi väntar en liten gosse. Namn är så svårt men vi väljer mellan Nils, Gillis, August och Ebbe. Samtliga är släktnamn och namn som vi båda verkligen gillar :)

Vet ni kön? :) Några namn?

Jag har precis fyllt 26 :)
  • idm
    Angels dream skrev 2016-01-05 12:06:33 följande:

jag ville köpa amningsbh men de sa till mig tidigast 5 veckor innan bf.

Ja det tror jag säkert den blir, vet dock inte riktigt när den blir av.

vilken bf har du?

Jag köpte hem till amningsbhar idag, väldigt sköna :) Blir att köpa några till.

Varför just 5 veckor innan?

Bf 9/2 :) så idag är det exakt 5 veckor kvar :) Du då? :)
Svar på tråden BF februari 2016