• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    Februari16 skrev 2016-01-10 02:44:40 följande:

I torsdags kom han, 3 kg ren perfektion! Allt har gått bra men vi är fortfarande kvar på BB för att få igång amningen innan hemgång. Inget hade kunnat förbereda mig på den här känslan och kärleken

Åh grattis! Vad skönt att allt gått bra! Nu längtar jag om möjligt ännu mer =)
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-10 08:17:42 följande:

Har inte varit med om samma, men vill bara säga att vi håller tummarna här borta och hoppas det bara var en extra stressig dag som påverkade trycket! Tycker du ska försöka lyssna på din bm som har såpass bra erfarenhet av sånt här =) försöka i den mån du kan iaf, förstår ju att tankarna börjar fara omkring i huvudet.. är ni färdiga med allt boande i hemmet om det skulle bli av tidigare? :)

Tack!

Troligen var det bara min vanliga stress inför blodtryck som gjorde att trycket blev så högt. Vi har varit hos mina föräldrar under helgen och min mamma jobbar på sjukhuset och hade lånat hem en blodtrycksmätare. Igår låg det på 110/75 :)

Min bm är medveten om att jag stressar upp mig när prover ska tas och trodde precis som jag att det höga blodtrycket berodde på det. Men hon vill ändå ha extra koll vilket för mig känns tryggt och bra :)

Ja nu är nog allt där hemma färdigt faktiskt. Jag har lite kvar att lägga ner i bb-väskan :) Eller filmkameran har vi inte köpt! Det får bli veckans uppdrag :) Vi hämtade ut vagnen igår och den provkörs för fullt inomhus just nu, haha. Tänk att vår lilla gosse ska ligga där i? :)

Hur är allt med dig? Känner ni er redo? :))
  • idm

I torsdags kom han, 3 kg ren perfektion! Allt har gått bra men vi är fortfarande kvar på BB för att få igång amningen innan hemgång. Inget hade kunnat förbereda mig på den här känslan och kärleken

Ett stort GRATTIS! :) Hoppas att ni allihopa mår bra :) Hur upplevde du förlossningen? :)
  • Sickan5

Grattis till erat gosse barn. Åå va mysigt att ha honom hos sig nu.

Vi andra får lääängta ett tag till.
  • hannis12345

Hej på er, är i v 33 ( 32 + 4)

Sist hade hon inte fixerat sig när jag var hos bm.

Men de senaste dagarna har jag, ett par gånger per dag upplevt ett tryck neråt och samtidigt en stickande känsla som håller i sig nån sekund. Under denna sekund är det nästan så man håller andan, då det gör lite ont!

Vad kan detta vara?

Sammandragningar/ förvärvar?

Jag har inte känt av ngn enda sammandragning hitintills, så vet inte riktigt hur det känns;)

• Lysmasken

[quote=76211133][quote-nick]Februari16 skrev 2016-01-10 02:44:40 följande:[/quote-nick]I torsdags kom han, 3 kg ren perfektion! Allt har gått bra men vi är fortfarande kvar på BB för att få igång amningen innan hemgång. Inget hade kunnat förbereda mig på den här känslan och kärleken [/

Stort grattis till er

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Sandramammatill2

stort grattis!! :)
  • Pennie87

En kanske något personlig fråga till er som har barn sedan tidigare:

Har ni haft mycket problem efter förlossning med underliv och så?

Är i v 36 med första barnet. Min största oro i och med förlossning är att det ska bli massa komplikationer och problem efteråt. Har läst senaste åren om kvinnor som t.ex spricker väldigt mycket och har problem i åratal med olika läckage. Frågade bm om hur vanligt det är med mycket sådana problem men fick inget vettigt svar.

Att allt inte är perfekt direkt efteråt förstår jag, men åratal av smärta kanske jag inte måste oroa mig för så mycket?

• Pyltet
    Pennie87 skrev 2016-01-10 14:14:24 följande:

En kanske något personlig fråga till er som har barn sedan tidigare:

Har ni haft mycket problem efter förlossning med underliv och så?

Är i v 36 med första barnet. Min största oro i och med förlossning är att det ska bli massa komplikationer och problem efteråt. Har läst senaste åren om kvinnor som t.ex spricker väldigt mycket och har problem i åratal med olika läckage. Frågade bm om hur vanligt det är med mycket sådana problem men fick inget vettigt svar.

Att allt inte är perfekt direkt efteråt förstår jag, men åratal av smärta kanske jag inte måste oroa mig för så mycket?

Vill börja med att säga att det varierar väldigt mycket från kvinna till kvinna. Jag fick mina pojkar för 11&13 år sen, och jag hade enkla förlossningar, med första fick de sy två stygn och andra ingenting. Återhämtningen med första var på ca 1mån eftersom det sved när jag kissade och fick hemoroijder som jag inte riktigt förstod förrän senare. Allting löste sig när barnmorskan introducerade mig för xylocain. Då kändes det rätt normalt efteråt. Med andra gick det relativt snabbare att återhämta sig. Jag kan tillägga att jag ändå var 11-13 år yngre och mer elastisk i hyn så läkningstiden var annorlunda. Nu väntar jag mitt tredje, en sladdis och är redo för vad som helst :)

Jag hoppas att allt går bra för dig. Lycka till :)
Svar på tråden BF februari 2016