• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Angels dream
    idm skrev 2016-01-05 15:53:00 följande:
    Då förstår jag dig helt klart! :) Själv har jag alltid haft en liten B. Kan fortfarande ha mina vanliga bhar, men de börjar bli lite tajt runtom.

Ja, jag läcker med. Dock inte så mycket som tur är. Men jag hoppas att det är ett täcken på att amningen kommer dra igång bra :)

Ja, när jag gått 37 fulla veckor (2 veckor kvar) så får gossen mer än gärna komma :)
    jag skulle gärna fått mindre. trött på mina stora saker. 
    jag har 46 dagar kvar 
    är på 33+2

men blir nog rätt snart till och besöka twilfit (min affär :P) 

idag har hon roat sig med att se hur långt man kan trycka på sidorna speciellt höger innan någon puttar tillbaka 
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-05 17:25:10 följande:

Åh men då förstår jag! I det läget hade jag också gjort ett kub då =) skönt att slippa oroa sig för eventuella kromosomfel, känns som att man tänker tillräckligt mycket ändå på om pyret är frisk osv =)

Ja vi får se! Dom har inte bestämt sig än, det står mellan Leya och Emmy, så en del av mig hoppas givetvis att dom väljer Emmy ;) men namn är nog svårt ändå, jag har ju redan ett ansikte på mitt lilla pyre i fantasin, och när dagen väl är här och bäbis tittar ut så kanske det namnet inte alls passar. Vet flera som varit bestämda med namn men så känns det inte rätt när man väl ser det lilla ansiktet =)

Då håller jag tummarna för att de väljer Emmy såklart :) Ja, vad ens barn kommer heta är nog svårt att bestämma helt innan man träffat den. Men att ha tankar kring namn underlättar ju :)
  • idm
    Angels dream skrev 2016-01-05 22:19:23 följande:

jag skulle gärna fått mindre. trött på mina stora saker. 

jag har 46 dagar kvar 

är på 33+2

men blir nog rätt snart till och besöka twilfit (min affär :P) 

idag har hon roat sig med att se hur långt man kan trycka på sidorna speciellt höger innan någon puttar tillbaka 

Ja de där med att trycka ut sig så långt bebis kan på en sida gör vår gosse med, haha. Magens form ser inte riktigt klok ut :)
  • Anonym (Ny16)

Hej alla! Vilken bra tråd. Jag hoppar också in, har BF 6/2. Andra barnet. Vi planerar att föda pä Södra BB, om de finns kvar då... De ska ju flytta till Södertälje, och så långt vill jag inte åka.

Någon annan som planerar att föda på Södra BB?

• Sandraj84

Hej

Hoppar oxå in i denna tråd. Hade BF 14/2 men har fått planerat snitt den 3/2 det är mitt första barn. Det blir en liten flicka :)

• zupermorsan

Hej , jag hoppar oxå in här. Bf 19/2 men ska sättas igång 2/2. Är rejält trött på att vara gravid så nu är det nedräkning som gäller. Mitt 6:e barn så hoppas på en snabb förlossning. Har inbokad tid 8 dagar innan för att kolla " statusen" och hoppas på ytterligare ett par dagar tidigare.

• Anonym (Ny16)

Sandraj84 och zupermorsan, varför ska ni föda tidigare än BF?

• zupermorsan
    Anonym (Ny16) skrev 2016-01-06 15:30:06 följande:

Sandraj84 och zupermorsan, varför ska ni föda tidigare än BF?

Jag blir igångsatt av humanitära skäl men har fött 5 barn 2-3 veckor tidigare så igångsättningen är planerad efter när man tror han ska komma fast blir då under mer kontrollerade omständigheter.
  • Anonym (Ny16)

Så praktiskt! Så skulle jag också vilja föda, ska fråga bm om det nästa besök. Är också väldigt less på att vara gravid nu...

• Sandraj84

Jag fick igenom planerat snitt dels för stt jag är reumatiker och inte äter min medicin nu och jag har verkligen ingen kraft och ork i kroppen med all värk. Men den största orsaken är att min sambo är sjuk och går i dialys 4 ggr i veckan 4 timmar om dagen och jag är livrädd att han ska missa förlossningen för han sitter fast i en maskin på dialysen. Så efter mycket om och men och tjat så fick vi igenom det. Men det var inte lätt. Förmodligen vårat första och sista barn och finns inte i min värld att han kanske skulle missa detta.

Svar på tråden BF februari 2016