• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Mamma till två gullegrisar
    Februari16 skrev 2015-12-31 13:20:10 följande:

Det går skapligt, tack I natt hade jag hemska sammandragningar och trodde faktiskt att liten skulle titta ut ett tag där men det lugnade sig framåt morgonen. Fick vad bm på förlossningen trodde var en teckningsblödning igår så vi får se hur det här utvecklar sig

Här blir det en väldigt lugn nyårsafton med mys i soffan och god mat. Hur ska ni andra fira?

Du kämpar på :)

Här har vi firat med barnen, goda vänner och deras barn. Deras är lite mindre så dom åkte för en stund sen. Väldigt lugnt och god mat och supergod dessert :)
    Anonym (orolig) skrev 2015-12-31 18:23:15 följande:

Vilken välling / ersättning kommer ni att ha ? Å kommer ni använda sån anti Colik flaska?

Om du inte ska amma så är det ersättning du ska ha. Välling är från 6 månader har jag för mig. Har alltid ammat mina och hoppas kunna göra det denna gången med. Fick dock ge lite ersättning till sonen i kombination med amningen eftersom han gick upp för dåligt i vikt. Då använde vi Sempers.
  • Sandramammatill2
    Anonym (orolig) skrev 2015-12-31 18:23:15 följande:

Vilken välling / ersättning kommer ni att ha ? Å kommer ni använda sån anti Colik flaska?

gott nytt år på er allihopa! :)

Jag slutade amma första sonen vid 6månader, mjölken tog slut. Bvc tyckte inte vi skulle ge välling utan endast ersättning till han minst var 1år, välling är tydligen inte lika "nyttigt" för barnet enligt vårt bvc iaf!
    Vi köpte Sempers baby semp och tog den som var för rätt ålder! :) använde vanlig mam flaska.
  • sladda
    minneli skrev 2015-12-31 11:45:18 följande:

Jag har två tjejer (2 och 6) sedan innan också så jag förstår dig!

Så bra :) Mina är 6&8 så va ju ett tag sen man hade en liten :p
  • Februari16

Här händer det grejer.. vattnet gick ikväll så nu är vi på sjukhuset och bara väntar.. känns helt galet och overkligt. Det blir tydligen en liten januaribebis här

Februari16 skrev 2016-01-01 23:52:31 följande:

Här händer det grejer.. vattnet gick ikväll så nu är vi på sjukhuset och bara väntar.. känns helt galet och overkligt. Det blir tydligen en liten januaribebis här

Jösses. . Nu blir det verkligt.. :) vilken vecka är du i? Lycka till :)
  • Sandramammatill2

lycka till!!!
  • Februari16
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-02 00:38:25 följande:

Jösses. . Nu blir det verkligt.. :) vilken vecka är du i? Lycka till :)

Tack 34+6 så det är ju tidigt än men liten verkar ju onekligen redo!
  • lillterror
    Februari16 skrev 2016-01-02 01:30:37 följande:

Tack 34+6 så det är ju tidigt än men liten verkar ju onekligen redo!

Hejsan hoppsan! Lycka till =)
  • idm

Vad spännande!! Lycka till! Hoppas att allt går bra :)

Återigen slår en tanken mig om att det faktiskt kan starta närsom. Väskan är inte helt packad då saker till mig måste köpas, en stickad dress till bebis att åka hem i måste tvättas osv. Detta får nog bli dagens uppdrag, haha :)

Uppdatera oss gärna när du kan och har möjlighet :)
Svar på tråden BF februari 2016