• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    bf 26/2 skrev 2016-01-03 10:56:59 följande:

Jag fick nifedipine och codeine för att få stopp på värkarna och kortisonsprutor för bebisens lungor så de är mer redo om han skulle komma för tidigt. Lugnade sig efter ungefär 10 h så det tog ett tag. Min livmoderhals var påverkad och bara en knapp cm lång så vi får se när han kommer men nu känns det okej när som även om det är bra om han stannar några veckor till. Och aa, mycket vila som gäller men jag behöver inte ligga stilla hela tiden. Har massa sammandragningar och tycker att det är svårt att veta hur mycket som är okej även att jag har pratat med min barnmorska, svaren är väldigt relativa och beror på. Tänker att så länge jag kan sova hyfsat så kan ju inte förlossningen ha startat iallafall. Skönt att höra att det är fler som får det varje dag. 

Jag skulle också köpt ett färdigt babynest men vi bor i Sydney och det är inte en lika stor grej här som i Sverige så jättesvårt att hitta. Jag får googla och sy. 

Men det blir nog en mysig sysselsättning att sy eget =) fast om det skulle vara så att du inte vill så finns väl möjligheten att få det skickat till dig? Någon familj/släkt som kan köpa ett och posta vidare? Vet iofs inte hur lång tid det skulle ta, och om bäbis kan komma när som helst så kanske det är bättre att sy själv =)
  • Anonym (Bf feb)

Funderar också på det här med sammandragningar. Har haft betydligt mer sen 4 dagar och de kommer så fort jag rör på mig, alltså plockar lite lätt hemma eller duschar eller bara reser mig upp. Mindre vid sängliggande. Vad gäller? Kan man hålla igång lite trots detta eller är det vila?

• lillterror
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-03 14:08:41 följande:

Funderar också på det här med sammandragningar. Har haft betydligt mer sen 4 dagar och de kommer så fort jag rör på mig, alltså plockar lite lätt hemma eller duschar eller bara reser mig upp. Mindre vid sängliggande. Vad gäller? Kan man hålla igång lite trots detta eller är det vila?

Jag försöker hålla igång lite trots sammandragningar, men är det såna envisa som inte ger med sig så sätter jag mig i soffan och bara tar det lugnt =) min BM sa att så länge jag inte tycker dom är för obehagliga eller att dom kommer regelbundet kan jag fortsätta som vanligt. Men som jag förstår det så säger man så olika saker när det gäller sånt. Prata med din bm och känn efter själv vad som känns bäst för dig =)
  • jesspett

Googla bara babynest mönster så kommer det upp en massa bra beskrivningar. Jag har klippt till botten av ikeas www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90243787/ och sedan köpt ikea-prydnadskuddar för att fylla kanterna med. =) Har du något gammalt påslakan du vill göra dig av med så är det super att sy nesten av, de är ofta tvättade många gånger så alla kemikalier är borta och de är mjuka och sköna!

• Angels dream

hej

någon av er som bor i skåne? jag har bf 20 feb =) mitt första barn. jag väntar en flicka.

• AnnaLundin

Hej jag bor i Skåne:) jag väntar dock mitt tredje och fjärde barn nu. Hehe :p jag har BF den 10/2.

Angels dream skrev 2016-01-03 14:57:11 följande:

hej

någon av er som bor i skåne? jag har bf 20 feb =) mitt första barn. jag väntar en flicka.

• Mamma till två gullegrisar
    jesspett skrev 2016-01-03 14:46:03 följande:

Googla bara babynest mönster så kommer det upp en massa bra beskrivningar. Jag har klippt till botten av ikeas www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90243787/ och sedan köpt ikea-prydnadskuddar för att fylla kanterna med. =) Har du något gammalt påslakan du vill göra dig av med så är det super att sy nesten av, de är ofta tvättade många gånger så alla kemikalier är borta och de är mjuka och sköna!

Har du bild på hur du har gjort ditt? Länken som du klistrade in funkar ej..
  • idm
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-03 19:46:08 följande:

Ibland tror jag att jag har sd men är osäker på om det är det.. hur känner ni av era?

Och hur känner ni skillnaden mellan sd och förvärkar?

När jag får sammandragningar så blir magen väldigt hård. Jag känner hur livmodern "drar ihop sig". Vet inte riktigt hur jag ska förklara :) Det känns obehagligt men gör absolut inte ont :)

Jag tror inte att jag fått några förvärkar ännu.
Svar på tråden BF februari 2016