bf 26/2 skrev 2016-01-03 10:56:59 följande:
Jag fick nifedipine och codeine för att få stopp på värkarna och kortisonsprutor för bebisens lungor så de är mer redo om han skulle komma för tidigt. Lugnade sig efter ungefär 10 h så det tog ett tag. Min livmoderhals var påverkad och bara en knapp cm lång så vi får se när han kommer men nu känns det okej när som även om det är bra om han stannar några veckor till. Och aa, mycket vila som gäller men jag behöver inte ligga stilla hela tiden. Har massa sammandragningar och tycker att det är svårt att veta hur mycket som är okej även att jag har pratat med min barnmorska, svaren är väldigt relativa och beror på. Tänker att så länge jag kan sova hyfsat så kan ju inte förlossningen ha startat iallafall. Skönt att höra att det är fler som får det varje dag.
Jag skulle också köpt ett färdigt babynest men vi bor i Sydney och det är inte en lika stor grej här som i Sverige så jättesvårt att hitta. Jag får googla och sy.
Men det blir nog en mysig sysselsättning att sy eget =) fast om det skulle vara så att du inte vill så finns väl möjligheten att få det skickat till dig? Någon familj/släkt som kan köpa ett och posta vidare? Vet iofs inte hur lång tid det skulle ta, och om bäbis kan komma när som helst så kanske det är bättre att sy själv =)