• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • zupermorsan
    Sandraj84 skrev 2016-01-06 16:26:10 följande:

Jag fick igenom planerat snitt dels för stt jag är reumatiker och inte äter min medicin nu och jag har verkligen ingen kraft och ork i kroppen med all värk. Men den största orsaken är att min sambo är sjuk och går i dialys 4 ggr i veckan 4 timmar om dagen och jag är livrädd att han ska missa förlossningen för han sitter fast i en maskin på dialysen. Så efter mycket om och men och tjat så fick vi igenom det. Men det var inte lätt. Förmodligen vårat första och sista barn och finns inte i min värld att han kanske skulle missa detta.

Usch det där lät jobbigt! Hoppas verkligen att allt går bra för er.
  • zezzan81
    Anonym (Ny16) skrev 2016-01-06 13:21:40 följande:

Hej alla! Vilken bra tråd. Jag hoppar också in, har BF 6/2. Andra barnet. Vi planerar att föda pä Södra BB, om de finns kvar då... De ska ju flytta till Södertälje, och så långt vill jag inte åka.

Någon annan som planerar att föda på Södra BB?

Hej!

Min plan är också att föda där, när jag var på förlossningsplanering strax innan jul sa den läkaren inget om att de ska flytta så hoppas det dröjer. Jag ska börja gå på kontroller fr.o.m. v 38 för att ev bli igångsatt och för att få bli igångsatt där krävs det att det enda som behöver göras för igångsättning är att ta hinnan, eftersom det ska vara så naturligt som möjligt där. Fick mitt första barn på södra BB och det var så mycket mysigare än vanliga BB där jag fick mitt andra:)
  • Sandramammatill2

Ni som har fött barn tidigare, startade era förlossningar på samma sätt?
    jag väntar mitt andra barn och med förra barnet startade allt ihop med att vattnet gick! är så nyfiken på hur det blir denna gång.. :)

• Anonym (orolig)

Hur har era förlossningar startat? Väntar mitt första barn och är orolig att jag inte ska fattat när man ska åka in elr när vattnet går , så de kanske är försent så jag inte hinner in då jag har 10 mil. Kommer allt vatten samtidigt på en och samma dag elr kan de komma lite em dag och sen resten en annan dag? Och min bm sa att dom vill ju man ska va hemma så länge som möjligt och göre alla skeden klara sån de bara ä att föda när man kmr in , men hur ska man veta de när de är första barnet lixom , hur ska man veta om man är öppen? Hur ska man veta om dw är vatten som gått elr om de vara är flytningar .

• Anonym (Ny16)

Så bra att det gick att ordna med planering och snitt! Tänk vad olika allas situationer och graviditeter är. Själv hade jag först bestämt mig för snitt, pga sktjobbig förlossning förra gången. Men nu blir det nog vaginalt ändå efter aurorasamtal och profylaxkurs. Men både min partner och jag är friska så alternativen är ju inte lika begränsade. Fast nervöst ändå... Grattis till första barnet! Och lycka till med nedkomsten :)

Sandraj84 skrev 2016-01-06 16:26:10 följande:

Jag fick igenom planerat snitt dels för stt jag är reumatiker och inte äter min medicin nu och jag har verkligen ingen kraft och ork i kroppen med all värk. Men den största orsaken är att min sambo är sjuk och går i dialys 4 ggr i veckan 4 timmar om dagen och jag är livrädd att han ska missa förlossningen för han sitter fast i en maskin på dialysen. Så efter mycket om och men och tjat så fick vi igenom det. Men det var inte lätt. Förmodligen vårat första och sista barn och finns inte i min värld att han kanske skulle missa detta.

• Sickan5
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-06 18:22:57 följande:

Hur har era förlossningar startat? Väntar mitt första barn och är orolig att jag inte ska fattat när man ska åka in elr när vattnet går , så de kanske är försent så jag inte hinner in då jag har 10 mil. Kommer allt vatten samtidigt på en och samma dag elr kan de komma lite em dag och sen resten en annan dag? Och min bm sa att dom vill ju man ska va hemma så länge som möjligt och göre alla skeden klara sån de bara ä att föda när man kmr in , men hur ska man veta de när de är första barnet lixom , hur ska man veta om man är öppen? Hur ska man veta om dw är vatten som gått elr om de vara är flytningar .

Hej.. de där med vattenavgång är tydligen inte så vanlig.

Men jag lovar du kommer märka när de är dax. ???? jag väntar mitt andra barn och mitt första satt en molande känsla i magen igång. Övergick i smärtor som typ mens värk i mitt fall.

En STOR hjälp var duschen, jag duscha varmt säkert 5 ggr den natten. Sen for jag in till förlossning 5mil bort när jag inte tyckte jag klara att handera smärtan själv. 06 på morgonen.

Då hade jag ringt å rådfrågat med förlossningen och vimsat nått om att jag inte va säker på va de va.. kanske magsjuka på G. Hon svara - nä du lilla gumman. De är en bebis på väg .. ???????? jaha... man blir lite förvirrad. På förlossningen tog dom hål på hinnorna så vattnet gick där.

Men jag lovar att du kommer märka när de drar igång.
  • jesspett

Jag blev överburen sist och sattes igång bf+14 så jag kan tyvärr inte dela någon erfarenhet av hur det hela börjar förutom att vi fick en tid att passa till bb vilket förvisso var ganska smidigt ;)

• Sandraj84
    Anonym (Ny16) skrev 2016-01-06 18:32:24 följande:

Så bra att det gick att ordna med planering och snitt! Tänk vad olika allas situationer och graviditeter är. Själv hade jag först bestämt mig för snitt, pga sktjobbig förlossning förra gången. Men nu blir det nog vaginalt ändå efter aurorasamtal och profylaxkurs. Men både min partner och jag är friska så alternativen är ju inte lika begränsade. Fast nervöst ändå... Grattis till första barnet! Och lycka till med nedkomsten :)

Tack :) Det ska verkligen bli spännande har fortfarande svårt att förstå att det är på riktigt. Försökt bli gravid i 6 år, och hade precis gett upp så bara hände det helt plötsligt så kom som en chock. Trots jag sett bebisen och känner den hela tiden så känns allt så overkligt. Kommer nog inte förstå förens den dag den kommer ut.

Läkaren försökte övertala oss till ett snittkontrakt, att jag skulle bli igångsatt en speciell dag som passar min sambo och om det tar tid så kunde jag närsomhelst säga att jag vill avbryta och få snitt istället... Sa att det låter ju bra om det väl funkar men att jag inte kan skriva på det, det kändes inte rätt för mig. Jag vill ha allt planerat så jag vet vad som händer och att det är säkert att min sambo är med. Min familj bor nämligen 130 mil ifrån mig och jag är inte så sugen på föda själv. Jag hoppas det går bra på din förlossning också lycka till :)
  • Angels dream

någon mer som har galen klåda på kvällar och nätter?

ingen som kunde känna igen smärtan jag försökte förklara i nedre delen av bäckenet?

tycker det känns som det pressar neråt stund tals.
    precis som bebis vill ännu längre ner...

och ont gör det....

• idm
    Angels dream skrev 2016-01-07 15:18:44 följande:

någon mer som har galen klåda på kvällar och nätter?

ingen som kunde känna igen smärtan jag försökte förklara i nedre delen av bäckenet?

tycker det känns som det pressar neråt stund tals.

precis som bebis vill ännu längre ner...

och ont gör det....

Vad för klåda?

Jag har börjat få ont högt upp i magen. Ungefär mitt i mellan revbenen. Känns som att jag har ett invändigt blåmärke ungefär.

Den enda smärtan jag känt nertill är små hugg och stötar. Någon mer?
Svar på tråden BF februari 2016