Anonym (orolig) skrev 2016-01-06 18:22:57 följande:
Hur har era förlossningar startat? Väntar mitt första barn och är orolig att jag inte ska fattat när man ska åka in elr när vattnet går , så de kanske är försent så jag inte hinner in då jag har 10 mil. Kommer allt vatten samtidigt på en och samma dag elr kan de komma lite em dag och sen resten en annan dag? Och min bm sa att dom vill ju man ska va hemma så länge som möjligt och göre alla skeden klara sån de bara ä att föda när man kmr in , men hur ska man veta de när de är första barnet lixom , hur ska man veta om man är öppen? Hur ska man veta om dw är vatten som gått elr om de vara är flytningar .
Hej.. de där med vattenavgång är tydligen inte så vanlig.
Men jag lovar du kommer märka när de är dax. ???? jag väntar mitt andra barn och mitt första satt en molande känsla i magen igång. Övergick i smärtor som typ mens värk i mitt fall.
En STOR hjälp var duschen, jag duscha varmt säkert 5 ggr den natten. Sen for jag in till förlossning 5mil bort när jag inte tyckte jag klara att handera smärtan själv. 06 på morgonen.
Då hade jag ringt å rådfrågat med förlossningen och vimsat nått om att jag inte va säker på va de va.. kanske magsjuka på G. Hon svara - nä du lilla gumman. De är en bebis på väg .. ???????? jaha... man blir lite förvirrad. På förlossningen tog dom hål på hinnorna så vattnet gick där.
Men jag lovar att du kommer märka när de drar igång.