bf 26/2 skrev 2016-01-03 02:24:53 följande:
Hej!
Kul att läsa om vad som händer hos alla, jag hoppar också in.
Vecka 32+2 idag, första barnet. Fick regelbundna sammandragningar och ont i ryggslutet första gången i vecka 25 och alla gjorde sig redo för en prematurbebis men som tur var gick det att stoppa och efter 5 dagar på sjukhus fick vi komma hem igen. Så jag är helnöjd med att vara i vecka 33.
Hur mycket sammandragningar har ni nu? Aldrig eller varje dag? Skulle vilja ha något att jämföra med.
Och en till fråga: Någon här som har sytt ett babynest och kan tipsa om en bra guide?
Vilken lättnad att bebis inte kom så pass tidigt :) Hur gjorde de för att stoppa upp det?
Jag väntar mitt första barn och är nu i vecka 35, 36 på tisdag. Jag har haft sammandragningar sedan vecka 18 ungefär. Inga regelbundna men jag har flera sammandragningar varje dag. Ibland får jag dem när jag rör mig, ibland när jag ligger helt still osv så jag ser inget direkt mönster på när dem kommer.
Angående babynest så har jag en snäll svärmor som syr detta :) Jag skulle sytt själv men hon ville gärna :) Om du googla "sy babynest" så tycker jag att det kommer upp många bra beskrivningar :) har för mig att någon som heter "idas mirakel" eller något sådant har en bra beskrivning :) Lycka till! :)