• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • jesspett
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-03 19:42:39 följande:
    Har du bild på hur du har gjort ditt? Länken som du klistrade in funkar ej..

Nä, verkar inte ha några bilder kvar på datorn, vet att jag valde att göra ett nest med lite större mått så att det skulle kunna användas längre vilket visade sig klokt i efterhand då lillkillen växte som en raket! ;) 

länken var till ikeas madrass "vissla" som jag fick ut två bottnar av (med lite skarvande på nr 2) 

Sen har jag aldrig använt kantband utan sytt dit en fålla av i mittsömmen på kanten, typ som när man syr dit en volangkant på en kudde eller dylikt. Mest för att jag är snål och tycker kantband är onödigt dyrt och inte nödvändigt ;)

• lillterror

Kände av en tydlig panik när bm sa att mitt sf ökat fyra cm (!!!) På två veckor! Haha! Bm försökte lugna mig med att det beror på att min bäbis sträcker ut sig så mycket som möjligt, och ritade upp hur h*n ligger. Så nästa mätning har det troligen inte ökat ngt större då, men kan ändå inte sluta tänka på att det kommer en jättebamsing till bäbis haha! *phu* =)

• Paulzzon
    Angels dream skrev 2016-01-03 14:57:11 följande:

hej

någon av er som bor i skåne? jag har bf 20 feb =) mitt första barn. jag väntar en flicka.

Bor också i Skåne och vänta första barnet 7/2
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-04 09:40:46 följande:

Kände av en tydlig panik när bm sa att mitt sf ökat fyra cm (!!!) På två veckor! Haha! Bm försökte lugna mig med att det beror på att min bäbis sträcker ut sig så mycket som möjligt, och ritade upp hur h*n ligger. Så nästa mätning har det troligen inte ökat ngt större då, men kan ändå inte sluta tänka på att det kommer en jättebamsing till bäbis haha! *phu* =)

Just detta mått är jag lite nervös inför att ta på fredag. Känns som att magen växt ordentligt sedan senaste besöket. Magens tillväxt syns även tydligt på bilder som vi tar vecka för vecka.
  • zespriem
    Paulzzon skrev 2016-01-04 10:19:11 följande:

Bor också i Skåne och vänta första barnet 7/2

Hade varit trevligt med en liten skåneträff om folk är intresserade :)
  • lillterror
    idm skrev 2016-01-04 11:05:37 följande:

Just detta mått är jag lite nervös inför att ta på fredag. Känns som att magen växt ordentligt sedan senaste besöket. Magens tillväxt syns även tydligt på bilder som vi tar vecka för vecka.

Tror inte du behöver vara det minsta nervös över det =) magen ökar ju oftast mer nu i slutet eftersom bäbis växer så mycket mer än innan =) din bäbis kanske trycker utåt och får magen att verka ännu större? :) min rackare ligger mer fötterna och trycker på höger revben, medan rumpan trycker enormt på vänster revben så min mage är väldigt hög istället... tror allt kommer se perfekt ut för dig på fredag =)
  • Angels dream

vad trevligt med så många från skåne..
    var i skåne finns ni?
    vi finns i Kävlinge.
    ska vi göra en skåne tråd?

är det fler än jag som får ont nere vid bäckenbenet på framsidan? hade väldigt ont igår... känns precis som det pressas neråt.

min flicka ligger med huvudet neråt och är fixerad.
    var hos bm 28/12

läste att många oroar sig över måttet och vad jag hört och läst så handlar det om hur barnet ligger just då. Det måttet är egentligen helt onödigt då det inte ger någon som helst vetskap om barnet. har hört att måttet till och med kan insak om barnet ligger på ett annat sätt ena gången.

• AnnaLundin

Hej jag bor i dösjebro så det var väldigt nära :) jag känner inte igen den smärtan i bäckenbenet.

Jag väntar två pojkar och den ena ligger med huvudet ner dock ruckbart.

Jag är inte orolig för måttet då jag går på regelbundna ultraljud.

Angels dream skrev 2016-01-04 13:14:20 följande:

vad trevligt med så många från skåne..

var i skåne finns ni?

vi finns i Kävlinge.

ska vi göra en skåne tråd?

är det fler än jag som får ont nere vid bäckenbenet på framsidan? hade väldigt ont igår... känns precis som det pressas neråt.

min flicka ligger med huvudet neråt och är fixerad.

var hos bm 28/12

läste att många oroar sig över måttet och vad jag hört och läst så handlar det om hur barnet ligger just då. Det måttet är egentligen helt onödigt då det inte ger någon som helst vetskap om barnet. har hört att måttet till och med kan insak om barnet ligger på ett annat sätt ena gången.

Svar på tråden BF februari 2016