• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-04 21:42:32 följande:

Haha nej inga cravings här heller och jag har också känt att det är tråkigt! Har snarare fått avsmak av saker istället, är en riktig glassälskare och trodde det skulle förstärkas men har inte ätit någon alls under graviditeten? När illamåendet var som värst var det bara varm mat som gällde men det var ju enbart för att det var det enda som höll illamåendet i schack =)

Ja gud ja, riktigt nära nu! Skräckblandad förtjusning! Ska börja läsa en bok nu om förlossning, för att få det mer verkligt =) så nyfiken på vad det är som gömmer sig i lilla magen, hur ser bäbis ut? Hår eller kal? Min eller pappans näsa? Lugn eller sprallig? Ojamig!

Jag tycker att det är lika med humöret. Jag har alltid varit väldigt känslig och haft nära till gråt och både jag och min man tänkte att nu jäklar kommer jag bli ett riktigt hormonmonster och gråta för allt, men icke. Är precis som vanligt, haha. Inga humörsvängningar åt något håll. Vilket visserligen är skönt :)

Ja det ska bli så spännande att få träffa denna lilla människa som växer i ens mage :) ska bli roligt att få svar på alla ens frågor kring bebis utseende, personlighet osv :)

Vi har snart läst klart "att föda utan rädsla". Gillar boken skarpt och tror att informationen kommer komma till användning när vi väl är framme vid förlossningen :)
  • lillterror
    idm skrev 2016-01-04 22:13:02 följande:

Jag tycker att det är lika med humöret. Jag har alltid varit väldigt känslig och haft nära till gråt och både jag och min man tänkte att nu jäklar kommer jag bli ett riktigt hormonmonster och gråta för allt, men icke. Är precis som vanligt, haha. Inga humörsvängningar åt något håll. Vilket visserligen är skönt :)

Ja det ska bli så spännande att få träffa denna lilla människa som växer i ens mage :) ska bli roligt att få svar på alla ens frågor kring bebis utseende, personlighet osv :)

Vi har snart läst klart "att föda utan rädsla". Gillar boken skarpt och tror att informationen kommer komma till användning när vi väl är framme vid förlossningen :)

Låter som att vi är rätt lika där, jag är också en känslig människa och var beredd på rena rama bergochdalbanan =) det var lite svängar i början, men så fort illamåendet släppte blev jag mig själv igen så jag tror det berodde på det =)

Försökte ni länge innan ni plussade?
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-04 23:01:20 följande:

Låter som att vi är rätt lika där, jag är också en känslig människa och var beredd på rena rama bergochdalbanan =) det var lite svängar i början, men så fort illamåendet släppte blev jag mig själv igen så jag tror det berodde på det =)

Försökte ni länge innan ni plussade?

Roligt med likhet :) Jag slutade med p-piller i januari, sen hade vi skyddat sex fram tills vi gifte oss i mitten av maj. Ville lära känna min kropp innan vi skulle börja försöka och helst inte vara gravid under bröllopet. Ville då festa till det ordentligt, haha :) Bebis blev till på första äl. Fick mitt plus 2/6 :) Hur var det för er?
  • lillterror
    idm skrev 2016-01-05 05:41:15 följande:

Roligt med likhet :) Jag slutade med p-piller i januari, sen hade vi skyddat sex fram tills vi gifte oss i mitten av maj. Ville lära känna min kropp innan vi skulle börja försöka och helst inte vara gravid under bröllopet. Ville då festa till det ordentligt, haha :) Bebis blev till på första äl. Fick mitt plus 2/6 :) Hur var det för er?

Åh vad härligt fort din kropp kom i balans efter p-piller! Vet folk som behövt vänta riktigt länge innan det blir någon ordning på äl och mens efter stopp med hormonella preventivmedel =) och vilken underbar start som nygifta!

Jag har inte använt hormoner på åtta år, hittade aldrig något som passade mig så jag gav upp. Använde pessar och hade koll på äl vilket passade mig utmärkt =) sen i början på maj sa vi helt enkelt "händer det så händer det" och slutade ha koll på s.k säkra perioder. (Bakgrundshistoria är den att vi hade egentligen tänkt vänta runt ett år, men då vi båda har bekräftade "defekter" på det området var vi inställda på att behöva hjälp för att bli gravida.) Men vi var mer fertila än vad vi kunnat drömt om så även här satte det sig på första "försöket" =)
  • Angels dream
    idm skrev 2016-01-05 05:41:15 följande:
    jag plutade och fick veta det 9/6 säger min padda.. jag vill ha det till tidigare.var väl äl datumet som jag tänkte på :P jag vet att jag plussade tidligt iaf.

jag trodde ärligt inte att jag kunde bli gravid så därför försökte väl inte vi helt egentligen men vi blev väldigt glada båda två när det blev 2 streck. 

jag gjorde 4 gravtest innan jag trodde på det :P
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-05 07:02:06 följande:

Åh vad härligt fort din kropp kom i balans efter p-piller! Vet folk som behövt vänta riktigt länge innan det blir någon ordning på äl och mens efter stopp med hormonella preventivmedel =) och vilken underbar start som nygifta!

Jag har inte använt hormoner på åtta år, hittade aldrig något som passade mig så jag gav upp. Använde pessar och hade koll på äl vilket passade mig utmärkt =) sen i början på maj sa vi helt enkelt "händer det så händer det" och slutade ha koll på s.k säkra perioder. (Bakgrundshistoria är den att vi hade egentligen tänkt vänta runt ett år, men då vi båda har bekräftade "defekter" på det området var vi inställda på att behöva hjälp för att bli gravida.) Men vi var mer fertila än vad vi kunnat drömt om så även här satte det sig på första "försöket" =)

Ja, det var det vi tänkte, att nu kommer kroppen ta lång tid på sig att återställa sig, men den började följa samma mönster som när jag åt p-piller. Tog ägglossningstest varannan dag för att se så att den dök upp och ägglossningen kom som den skulle direkt. Väldigt skönt :) Ja vi blev väldigt glada :)

Men vad härligt att det lyckades trots att ni ej trodde att det skulle gå så snabbt :) Lycka! :) och tänk, snart är vi i mål! :)

Hur gammal är du? :)
  • idm
    Angels dream skrev 2016-01-05 07:11:08 följande:

jag plutade och fick veta det 9/6 säger min padda.. jag vill ha det till tidigare.var väl äl datumet som jag tänkte på :P jag vet att jag plussade tidligt iaf.

jag trodde ärligt inte att jag kunde bli gravid så därför försökte väl inte vi helt egentligen men vi blev väldigt glada båda två när det blev 2 streck. 

jag gjorde 4 gravtest innan jag trodde på det :P

Så himla härligt att det tog sig! :) Ja det där med många tester gjorde jag med, haha. Jag fick mitt plus, ett väldigt svagt sådant, 2 dagar innan mensen skulle komma och ca 7 dagar efter äl. Har kort lutealfas. Så jag tog nog ca 15 test under kommande dagarna för att se att hcg ökade och för att verkligen tro på att det var sant :)
  • AnnaLundin

Ja precis och även fast att det är bra att de kollar upp bebisarna ordentligt så har det inte varit så roligt. Nu på senaste tiden har jag åkt in på ul varannan vecka. Och då har jag också fått göra ul på blodflödet och CTG. Så jag har varenda gång fått vara inne där i ca fyra timmar.

Angels dream skrev 2016-01-04 15:11:53 följande:

okej

ja det var väldigt nära.

Är det för att du väntar tvillingar som gör att du går på ul ofta?

• Sickan5
    Februari16 skrev 2016-01-01 23:52:31 följande:

Här händer det grejer.. vattnet gick ikväll så nu är vi på sjukhuset och bara väntar.. känns helt galet och overkligt. Det blir tydligen en liten januaribebis här

Hur går de Februari 16. Väntar på hur de utvecklade sig efter att vattnet gick ?
  • Angels dream
    idm skrev 2016-01-05 08:44:47 följande:
    Så himla härligt att det tog sig! :) Ja det där med många tester gjorde jag med, haha. Jag fick mitt plus, ett väldigt svagt sådant, 2 dagar innan mensen skulle komma och ca 7 dagar efter äl. Har kort lutealfas. Så jag tog nog ca 15 test under kommande dagarna för att se att hcg ökade och för att verkligen tro på att det var sant :)
    ja visst var det de.
    jag ringde min sambo och sa att jag tror jag ser två streck och han bara tror? så sa jag som det var att det ena var otydligt. hans svar då blev, då är det inget. De är tydliga streck om du är det annars är det hjärnan som spelar ett spratt med dig och vill att där ska vara två.

så dagen efter köpte jag clearblue och då fick jag ju plus på det så då kunde jag inte ha fel :P

jag blev lite orolig när jag läste om Februari 16. där vattnet gick redan i januari... allt är inte klart än här hemma och inga väskor är packade. inga amningsbhar inköpta eller några blöjor. 

snart är det även dags för babyshower =)
Svar på tråden BF februari 2016