lillterror skrev 2016-01-04 21:42:32 följande:
Haha nej inga cravings här heller och jag har också känt att det är tråkigt! Har snarare fått avsmak av saker istället, är en riktig glassälskare och trodde det skulle förstärkas men har inte ätit någon alls under graviditeten? När illamåendet var som värst var det bara varm mat som gällde men det var ju enbart för att det var det enda som höll illamåendet i schack =)
Ja gud ja, riktigt nära nu! Skräckblandad förtjusning! Ska börja läsa en bok nu om förlossning, för att få det mer verkligt =) så nyfiken på vad det är som gömmer sig i lilla magen, hur ser bäbis ut? Hår eller kal? Min eller pappans näsa? Lugn eller sprallig? Ojamig!
Jag tycker att det är lika med humöret. Jag har alltid varit väldigt känslig och haft nära till gråt och både jag och min man tänkte att nu jäklar kommer jag bli ett riktigt hormonmonster och gråta för allt, men icke. Är precis som vanligt, haha. Inga humörsvängningar åt något håll. Vilket visserligen är skönt :)
Ja det ska bli så spännande att få träffa denna lilla människa som växer i ens mage :) ska bli roligt att få svar på alla ens frågor kring bebis utseende, personlighet osv :)
Vi har snart läst klart "att föda utan rädsla". Gillar boken skarpt och tror att informationen kommer komma till användning när vi väl är framme vid förlossningen :)