• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Jennsan84
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-12 09:19:58 följande:
    Ja visst är det obehagligt! Har ringt mvc och de ska snart ringa upp. Är inte orolig egentligen men sambon tyckte det var nödvändigt.. Jobbar du fortfarande? Jag valde att stanna hemma idag, var igång en del igår (stor skillnad mot under julledigheten hehe) så kanske var det som satte igång det.
    Du får gärna skriva sen när du pratat med dem va dom sa. 
    Jag jobbar fortfarande. Ska göra det Januari ut. (om jag orkar) jobbar på kontor så det är inte jätte betungande och vill gärna inte nalla i onödan på mina dagar. Det går bra men har ganska ont i ryggen när man sitter framför datorn 8 timmar varje dag :/. Hur länge ska du jobba?
  • idm
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-12 08:44:22 följande:

Är i vecka 35+2.. Fick väldigt mkt sammandragningar igår kväll och typ magknip på vänster sida? Hade svårt att hitta någon skön position, magen gjorde ont vid rörelse. Under natten vaknade jag av ondare (mer än tidigare sammandragningar) värkar.. Kan det vara förvärkar? Någon som känner igen sig? Har nämligen aldrig haft ont tidigare i graviditeten

Idag gick vi in i vecka 37 (36+0). Jag har en hel del sammandragningar under dagarna. De senaste kvällarna har jag fått molande mensvärk till och från. Inget som gör ont eller liknande. Jag har även mycket ilningar, stick, stötar eller hur man ska förklara det, neråt underlivet. Jag pratade med min bm om det och hon sa att det troligtvis beror på att bebis tar sig längre ner :)
  • jesspett
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-12 09:22:32 följande:
    Ring in och hör, under mitt monstergooglande igår kväll kunde visst smarta i övre delen av magen vara havandeskapsförgiftning. Vill absolut inte skrämmas men kanske skönt att bara höra med dem.

Gjorde det, mest bara för att slippa tänka på om jag skulle ringa eller inte, man känner sig ju så löjlig, dumt nog! Pratade med en väldigt trevlig bm iaf och hon sa att det troligen är förvärkar och möjligen lite magkatarr eller dylikt då magsäcken trycks upp av bebisen som krånglar runt. Skulle det bli värre så ska jag höra av mig igen.

Har varit ute och sorterat/städat i frysarna idag, väldigt skönt att ha lite koll på vad vi har hemma (massor) i matväg. Kände dock när jag gick runt lite med sonen i pulkan att så snart jag börjar röra mig lite mer så drar magen igång så nu blir det nog soffan resten av dagen ;)

• Sickan5

Inatt 01.43 föddes vår son i v36+4. Så en gnutta för tidigt. Men alla mår bra och han vägen 3320g så helt OK vikt.

5 minuter hann vi vara på förlossningen, riktigt nära att han kom i bilen på väg upp. Har ca 5 mil att åka.

Andra barnet men trodde aldrig de skulle gå så fort

• zezzan81
    Sickan5 skrev 2016-01-12 14:09:55 följande:

Inatt 01.43 föddes vår son i v36+4. Så en gnutta för tidigt. Men alla mår bra och han vägen 3320g så helt OK vikt.

5 minuter hann vi vara på förlossningen, riktigt nära att han kom i bilen på väg upp. Har ca 5 mil att åka.

Grattis! Vad härligt att allt gått bra, en stor kille redan:)

Blir nyfiken på hur det startade för dig?, framför allt när det gick så fort!
  • idm

Stort GRATTIS! :)
  • Pyltet

Grattis Sickan5, nu längtar jag ännu mer ju. Känns som en evighet :)

• jesspett

Grattis! Orkar och vill du får du gärna skriva hur hela förloppet var för dig =)
  • Anonym (Bf feb)
    Jennsan84 skrev 2016-01-12 09:24:28 följande:

Du får gärna skriva sen när du pratat med dem va dom sa. 

Jag jobbar fortfarande. Ska göra det Januari ut. (om jag orkar) jobbar på kontor så det är inte jätte betungande och vill gärna inte nalla i onödan på mina dagar. Det går bra men har ganska ont i ryggen när man sitter framför datorn 8 timmar varje dag :/. Hur länge ska du jobba?

De sa att det inte lät som att det var någon fara. Skulle nåt vara på gång är jag så pass långt gånget att bebisen får komma. Men hon tyckte det lät som att det var muskulärt, att jag kanske snedbelastat då jag har ont i ena sidan och att det är ligamenten töjs lr nåt. Jag tänkte också jobba januari ut men tycker att det känns tungt just nu faktiskt! Kanske tar ut lite semester eller går ner lite i tid. Samtidigt är det så lite kvar att det känns som att jag får hålla ut :)
Svar på tråden BF februari 2016