• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • CupcakeDream

[quote=76277577][quote-nick]jesspett skrev 2016-01-28 09:53:36 följande:[/quote-nick]Vilken fin kopp! Jag har druckit det teet tidigare när jag inte var gravid och tycker det är väldigt gott! Det hallonteet jag dricker nu är bara hallonblad vilket gör att det inte smakar något alls. Möjligen lite hö ;) inte äckligt alls men heller ingen hallonsmak. 

Clippers teer är ju väldigt fina också tycker jag så jag okynnesköper dem gärna ;)[/

Ditt är nog bättre;) fast hö smaken kan ju kvitta!

Var det du som jobbade sista veckan nu?

• CupcakeDream
    Angels dream skrev 2016-01-28 13:29:46 följande:

kom idag i posten från en vän som gjort den =)

... lillan får komma nu..

Vilken fin och gosig! När har du bf?

Hejjar på!!!
  • Anonym (Bf feb)

Bm-besök idag. Bebisen är "typ" fixerad men behöver göra en mätning nästa vecka igen då kurvan planat ut.

Hur känns det inför förlossningen för er? Själv är jag mest rädd för smärtan och att jag inte kommer att kunna slappna av och motarbeta kroppen istället..! Hög tid för att träna avslappning med andra ord

• jesspett
    CupcakeDream skrev 2016-01-28 18:16:08 följande:

[quote=76277577][quote-nick]jesspett skrev 2016-01-28 09:53:36 följande:[/quote-nick]Vilken fin kopp! Jag har druckit det teet tidigare när jag inte var gravid och tycker det är väldigt gott! Det hallonteet jag dricker nu är bara hallonblad vilket gör att det inte smakar något alls. Möjligen lite hö ;) inte äckligt alls men heller ingen hallonsmak. 

Clippers teer är ju väldigt fina också tycker jag så jag okynnesköper dem gärna ;)[/

Ditt är nog bättre;) fast hö smaken kan ju kvitta!

Var det du som jobbade sista veckan nu?

Jo, så länge smaken inte är direkt oangenäm så funkar det ju! =)

Nä, jag har inte jobbat alls nu mellan barnen. Fortfarande föräldraledig med lillkillen som inte går på förskola så vill man kalla det jobb så får jag nog fortsätta med det jobbet fram tills värkarna drar igång för att sedan hoppa på det direkt när jag kommer hem igen ;)

• Angels dream
    CupcakeDream skrev 2016-01-28 18:16:51 följande:
    Vilken fin och gosig! När har du bf?

Hejjar på!!!
    20 feb
    men ska till kk på måndag. 
    hoppas på snitt.
  • ondar
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-28 19:20:25 följande:

Bm-besök idag. Bebisen är "typ" fixerad men behöver göra en mätning nästa vecka igen då kurvan planat ut.

Hur känns det inför förlossningen för er? Själv är jag mest rädd för smärtan och att jag inte kommer att kunna slappna av och motarbeta kroppen istället..! Hög tid för att träna avslappning med andra ord

Min förra förlossning drog ut på tiden men det enda jag fokuserade på var bebis. Och det gjorde mig väldigt gott. Mina värkar blev vajsing med så de gick inte upp o ner som de ska utan upp o stannade där i ca tio minuter, började gå ner men gick sen upp igen. När livmodern inte får en chans att vila så öppnar man sig inte, o man blir ju väldigt slut av att ha konstant maxvärk, efter två dygn låg jag i en hög o grät mest ;). Men som sagt, jag frågade hela tiden hur bebis puls var, har han mådde, om allt såg bra ut osv, det var allt jag tänkte på o kunde då koppla bort mitt eget. Det slutade i akutsnitt på tredje dygnet o det är snarare dagarna efter som jag minns som jobbiga, än själva "förlossningen". Mkt tack var vart mitt fokus låg tror ja. Kan va värt att prova!

Inför denna gången hoppas jag på vaginal förlossning o att slippa snitt. Men vi får se, man har ju bara sin egen bakgrund att utgå ifrån. Nervös är jag inte, all smärta i världen är värd det där pyret :)
  • lillterror
    CupcakeDream skrev 2016-01-28 18:13:30 följande:

Okej, va bra om det kommer igång då. Vart får du rapport om hur läget är på näl?

Nja det har väl vissa sagt att det kan göra, men det kunde nog ge sammandragningar. Men absolut är det ju för återhämtningen och förlossningens skull;)

Det är djungeltelegrafen som informerar ;) riktig babyboom bland mina vänner och bekanta och vet tyvärr alldeles för många som fått vända i dörren det senaste.. har det inte varit tillräckligt akut så hänvisar dom till gbg. Vi som bor mellan näl och Norge blir gärna hänvisade till Norge om det inte låter tillräckligt akut över telefon ;) en vän skulle bli igångsatt pga komplikationer men tiden hon fick blev inställd då det var fullt, hon kom istället in akut två dagar senare för ks.

Men det går i vågor det där, hoppas det är en lugn månad nu ;)

Åh det teet kanske vore något att prova då ja =)
  • jesspett

Alltså dessa gråa dagar ovanpå den seeega väntan på att något ska hända... Hur fördriver ni dagarna nu? 

Vi har varit iväg och handlat en sväng och varit ute i skogen med hunden en kortis men resten av dagen då? Man vill ju mest bara sitta i soffan, äta choklad och glo men med nästan-två-åringen som väl vaknar från middagsluren om någon timme så blir det nog svårt ;)

• LMG
    jesspett skrev 2016-01-29 12:44:57 följande:

Alltså dessa gråa dagar ovanpå den seeega väntan på att något ska hända... Hur fördriver ni dagarna nu? 

Vi har varit iväg och handlat en sväng och varit ute i skogen med hunden en kortis men resten av dagen då? Man vill ju mest bara sitta i soffan, äta choklad och glo men med nästan-två-åringen som väl vaknar från middagsluren om någon timme så blir det nog svårt ;)

Gjorde min sista dag idag så har haft nått att göra på dagarna fram tills idag. Nu vet jag inte hur jag ska fördriva tiden, blir lätt rastlös så kommer säkert springa runt och boa för fullt. Men ska även försöka vila så mycket jag kan :) kanske baka lite bröd och bullar
  • lillterror
    jesspett skrev 2016-01-29 12:44:57 följande:

Usch ja, hade man inte dåligt med energi innan så får man det av detta väder! Jag är ensam hemma så jag tänker med gott samvete unna mig en heldag i soffan, med netflix som sällskap tills dom andra kommer hem.

Funderade på att baka bullar, men såg att jästen var slut och vägrar gå ut i rusket för bara det ;)
Svar på tråden BF februari 2016