Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-28 19:20:25 följande:
Bm-besök idag. Bebisen är "typ" fixerad men behöver göra en mätning nästa vecka igen då kurvan planat ut.
Hur känns det inför förlossningen för er? Själv är jag mest rädd för smärtan och att jag inte kommer att kunna slappna av och motarbeta kroppen istället..! Hög tid för att träna avslappning med andra ord
Min förra förlossning drog ut på tiden men det enda jag fokuserade på var bebis. Och det gjorde mig väldigt gott. Mina värkar blev vajsing med så de gick inte upp o ner som de ska utan upp o stannade där i ca tio minuter, började gå ner men gick sen upp igen. När livmodern inte får en chans att vila så öppnar man sig inte, o man blir ju väldigt slut av att ha konstant maxvärk, efter två dygn låg jag i en hög o grät mest ;). Men som sagt, jag frågade hela tiden hur bebis puls var, har han mådde, om allt såg bra ut osv, det var allt jag tänkte på o kunde då koppla bort mitt eget. Det slutade i akutsnitt på tredje dygnet o det är snarare dagarna efter som jag minns som jobbiga, än själva "förlossningen". Mkt tack var vart mitt fokus låg tror ja. Kan va värt att prova!
Inför denna gången hoppas jag på vaginal förlossning o att slippa snitt. Men vi får se, man har ju bara sin egen bakgrund att utgå ifrån. Nervös är jag inte, all smärta i världen är värd det där pyret :)