• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    jesspett skrev 2016-01-31 16:51:31 följande:

Har alla kommit fram till vilka namn ni ska ge de små? Vi är troligen överens om namn för en flicka men om det dyker ut en pojk så får han nog gå namnlös ett bra tag ;)

Vi hade ett flick och ett pojknamn, men så föddes en syssling till pyret i december och hur små oddsen än var så valde dom "vårt" namn till deras flicka. Så nu får vi börja om från början.. jag som varit helt megainställd på dom namn vi valt låg och grät över att det ena blev taget ;) bara gilla läget och fundera vidare eller hoppas det ploppar ut en pojk! Men jag tror att vi väntar en liten tjej..
  • Mamma till två gullegrisar
    lillterror skrev 2016-01-31 08:20:16 följande:

Jag var där för någon vecka sen och skulle hitta det sista till bäbisen. Min foglossning hatade mig trots kryckor och mycket vila ^^ Men det var skönt att fått det avklarat! En annan fördel är att det är en lugn period där nu, slippa trängsel och massa köer =) hoppas du hittar det du ska ha nu då =)

Det var rätt lugnt där. Vi började med att äta innan vi shoppade. Barnen var duktiga och vi spenderade inte alltför många timmar där inne. Nu har vi handlat det sista till gossen. Köpte dock inte babygym och babysitter men beställdes igår online.

Så nu är det bara säng o vagn o väska som ska göras iordning. Ska bara tvätta upp allt först. .

Känns skönt att ha allt hemma, ifall det skulle sätta igång.
  • minneli

Igår fick min sambo magsjuka. Är så nervös nu för att få skiten och att barna får det oxå. Förra året i februari snurrade magsjukan runt i en evighet men nu är det ju inte direkt så passande. Går in i vecka 38 imorgon. De gånger jag fått magsjuka som gravid har det tagit väldigt lång tid att återhämta sig.

• zespriem
    lillterror skrev 2016-02-01 06:46:45 följande:

Någon som har erfarenhet av TENS vid förlossning?

Jag har använt det som enda smärtlindring vid båda mina tidigare förlossningar och planen är att göra likadant denna gången. Har passat mig fantastiskt bra. Det är enligt mig en väldigt bra smärtlindring. Jag är väldigt förtjust i att ha full koll på läget och hade nog haft svårt att använda mig av smärtlindring som påverkar annat än själva smärtan. Lustgas har jag aldrig provat tex. Vill vara helt med. Jag köpte en begagnad tens på blocket.
  • CupcakeDream

Jag hade tens första kvällen på förlossningen när jag inte fick något annat. Tyckte den var go då men hade såna pinvärkar så behövde nog något starkare. Men tycker att det är en bra hjälp vid mildare värkar!

Vi har nog ett tjejnamn, Iris! Vi tror det är en tjej(dom trodde de på ul) killnamn har vi inget så bestämt men känner mig inte orolig. Vår son sedan innan heter Harry :)

Har varit ute en promenad nu på morgonen och även två dagar innan. Idag var det tungt men jag känner att jag behöver nog röra på mig lite. Kanske hjälper lite?

Någon som varit ute och gått innan det satt igång?

Hoppas alla mår bra! Idag är det Februari!!!!!:):)

• jesspett
    LMG skrev 2016-01-31 17:22:54 följande:
    Ja vi har haft namnet bestämt sen vi fick veta könet i vecka 19 :) vi båda älskade namnet så det behövde aldrig bli några diskussioner vilket var jätte skönt
    Åh vad skönt att vara så samstämmiga! Här kommer jag med tusen superbra förslag (enligt mig själv ;) ) men maken är inte riktigt med på tåget ;)
    lillterror skrev 2016-01-31 20:05:59 följande:
    Vi hade ett flick och ett pojknamn, men så föddes en syssling till pyret i december och hur små oddsen än var så valde dom "vårt" namn till deras flicka. Så nu får vi börja om från början.. jag som varit helt megainställd på dom namn vi valt låg och grät över att det ena blev taget ;) bara gilla läget och fundera vidare eller hoppas det ploppar ut en pojk! Men jag tror att vi väntar en liten tjej..
    Nej vad trist! Och typiskt! Det är ju jättesvårt att ställa sig om på något nytt när man har varit klar med det! Men ni hittar säkert ett ännu bättre namn som kommer passa er lilla perfekt, om det nu blir en hon =)

Ett par vänner till mig bestämde namnet på deras sistfödda när tre månader gått och de fick en påminnelse av skattemyndigheten, fram tills dess så var det "bebis" som var namnet ;)
  • jesspett
    minneli skrev 2016-02-01 09:10:36 följande:

Igår fick min sambo magsjuka. Är så nervös nu för att få skiten och att barna får det oxå. Förra året i februari snurrade magsjukan runt i en evighet men nu är det ju inte direkt så passande. Går in i vecka 38 imorgon. De gånger jag fått magsjuka som gravid har det tagit väldigt lång tid att återhämta sig.

Ojoj, hoppas ni andra klarar er! Sprita allt som sambon rör vid och stäng in honom i ett rum ett par dagar! =)

En bekant till mig hade magsjukan någon vecka innan bf och dagen efter så åkte hon in till förlossningen och födde sin flicka!
  • minneli
    jesspett skrev 2016-02-01 13:12:41 följande:
    Ojoj, hoppas ni andra klarar er! Sprita allt som sambon rör vid och stäng in honom i ett rum ett par dagar! =)

En bekant till mig hade magsjukan någon vecka innan bf och dagen efter så åkte hon in till förlossningen och födde sin flicka!
    Han är instängd i vardagsrummet och fick sova där inatt plus att han bara får använda toan på nedervåningen så går vi på den andra. Köpte mer handsprit nu när jag var hos barnmorskan oxå.

Hade liiite högre blodtryck nu så jag ska tillbaka på fredag och kolla det, annars bar allt bra.
    Har nästan gått upp 21 kg!
    Vi gick igenom förlossningen och så var det nå papper som skulle till BVC. Han ligger långt ner (känns verkligen när jag går) men är
    Rucknar. Om vattnet skulle gå måste jag lägga mig ner direkt för annars kan navelsträngen komma i kläm. Ngn som fått höra det? Jag har aldrig fått höra det innan. Jobbigt om man är och lämnar på skolan eller liknande :D
Svar på tråden BF februari 2016