• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • idm
    Angels dream skrev 2016-01-27 21:47:39 följande:

i vanliga fall kan jag när jag typ har mens o sånt känna min livmordertapp (har även varit med om tillfällen då jag haft sex och killen stött mot den).

Nu känner jag den inte alls...har den försvunnit eller har den krupit högre upp?

känner ni eran?

jag kände dock något som trycker, vilket gör att jag förstår mer varför jag känner sjukt mycket mer när jag och sambon har sex....antar att jag blivit mindre med tanke på att huvud (kropp) trycker neråt.

Som jag förstår det så blir livmodertappen hård och "drar" sig bakåt när man är gravid. Vid exempelvis ägglossning så blir den mjuk och framåt för att man ska kunna bli gravid :) Den ändrar sig alltså beroende på vart man är i ens menscykel.

Antar att den blir mjukare och "framåt" när förlossningen närmar sig :) Den ska ju "försvinna" så slemproppen kan gå och så att man öppnar sig för bebis :)

Kanske lite luddigt och kanske inte alls svar på dina funderingar :P
  • idm
    emeliiiiiie skrev 2016-01-27 20:50:22 följande:

Någon som har koll på vad/om man bör göra något på försäkringskassans hemsida innan bäbisen är född? Moderskapsintyget är inskickat men bör man typ anmäla föräldrapenning lr nått?? =)

Vi har anmält och gjort en plan om föräldrapenning. Den går dock att ändra osv i efterhand :) Jag har lagt in kontoinformation så pengarna kommer rätt. Min sgi ligger inlagd. Men detta gjorde jag för ett tag sedan då jag ansökte och fick full graviditetspenning :) Har säkert missat något :)
  • CupcakeDream

God morgon! Idag har jag fått mitt te som mamma köpt på life butiken. La även i kanel och honung!

Någon som testat denna? Tyckte det var bra att den smakade hallon med. Men då är det ju inte bara hallonblad i. Men den verkar ändå bra.

• CupcakeDream
    lillterror skrev 2016-01-27 19:22:54 följande:

Åh jag ska också till Näl!! Men det skrämmer mig lite, det har varit så fullt på både förlossning och bb det senaste så det känns som att folk blir skickade lite överallt? Jag bor i norra Bohuslän och flera har fått ta sig till Norge istället.. uff :)

Nämen va skoj, vi kanske får dela rum:):)

Jag bor i nossebro c 4 mil från thn!

Jaså det har jag inte hört, men det kan nog ändra sig snabbt eller tror dom att det kommer vara mycket i feb med?
  • jesspett
    CupcakeDream skrev 2016-01-28 09:18:52 följande:

God morgon! Idag har jag fått mitt te som mamma köpt på life butiken. La även i kanel och honung!

Någon som testat denna? Tyckte det var bra att den smakade hallon med. Men då är det ju inte bara hallonblad i. Men den verkar ändå bra.

Vilken fin kopp! Jag har druckit det teet tidigare när jag inte var gravid och tycker det är väldigt gott! Det hallonteet jag dricker nu är bara hallonblad vilket gör att det inte smakar något alls. Möjligen lite hö ;) inte äckligt alls men heller ingen hallonsmak. 

Clippers teer är ju väldigt fina också tycker jag så jag okynnesköper dem gärna ;)
  • lillterror
    CupcakeDream skrev 2016-01-28 09:20:43 följande:

Nämen va skoj, vi kanske får dela rum:):)

Jag bor i nossebro c 4 mil från thn!

Jaså det har jag inte hört, men det kan nog ändra sig snabbt eller tror dom att det kommer vara mycket i feb med?

Haha det är ju nästan mina gamla hemtrakter! (Sollebrunn) =D men nu bor jag norr om uddevalla, hoppades dom skulle få öppnat förlossningen här innan det var dags för mig men det dröjer ett bra tag till :) så vi får så vackert köra dom nästan åtta mil som vi har till näl, hoppas slippa mer snökaos så går det nog bra ;)

Vet inte hur det verkar i februari, men november till januari har det iaf varit högtryck där.. är dom bra inne på näl? :)
  • CupcakeDream
    lillterror skrev 2016-01-28 11:04:39 följande:

Haha det är ju nästan mina gamla hemtrakter! (Sollebrunn) =D men nu bor jag norr om uddevalla, hoppades dom skulle få öppnat förlossningen här innan det var dags för mig men det dröjer ett bra tag till :) så vi får så vackert köra dom nästan åtta mil som vi har till näl, hoppas slippa mer snökaos så går det nog bra ;)

Vet inte hur det verkar i februari, men november till januari har det iaf varit högtryck där.. är dom bra inne på näl? :)

Va lustigt:)

Ska dom öppna en i uddevalla? Det blir långt att köra, stackare!

Det är jättebra på Näl iaf, trevliga och mysigt.

Jag fick ingen respons på tet iaf men har masserat mina bröstvårtor och då blir det en jäkla massa sammandragningar:):)
  • lillterror
    CupcakeDream skrev 2016-01-28 13:52:24 följande:

Va lustigt:)

Ska dom öppna en i uddevalla? Det blir långt att köra, stackare!

Det är jättebra på Näl iaf, trevliga och mysigt.

Jag fick ingen respons på tet iaf men har masserat mina bröstvårtor och då blir det en jäkla massa sammandragningar:):)

Ja uddevalla sjukhus har dragit ner en massa men näl har inte riktigt kapacitet att ta emot alla, så nu ska dom öppna förlossning och lite dagkirurgi men det verkar dröja =)

Åh ska teet kunna sätta igång det menar du? Som jag uppfattat det ska det verka positivt på avslaget? :)
  • CupcakeDream
    lillterror skrev 2016-01-28 14:16:26 följande:

Ja uddevalla sjukhus har dragit ner en massa men näl har inte riktigt kapacitet att ta emot alla, så nu ska dom öppna förlossning och lite dagkirurgi men det verkar dröja =)

Åh ska teet kunna sätta igång det menar du? Som jag uppfattat det ska det verka positivt på avslaget? :)

Okej, va bra om det kommer igång då. Vart får du rapport om hur läget är på näl?

Nja det har väl vissa sagt att det kan göra, men det kunde nog ge sammandragningar. Men absolut är det ju för återhämtningen och förlossningens skull;)
Svar på tråden BF februari 2016