• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • jesspett
    Angels dream skrev 2016-01-30 21:51:30 följande:
    nej ingen väska packad än... 
    har hamnat i något limbo och har svårt att få något gjort innan måndag och kk...
    samtidigt som jag oroar mig för att de kanske händer då... 
    kan dock inte få mig till att fixa något

Skönt att måndag är snart i alla fall men förstår att du blir trött av att inte komma någonvart med sånt man egentligen vill göra. Hoppas det går bra i början på veckan med alla besök så du får lite energi tillbaka! 

Här är det en vecka kvar till bf nu. En vecka... eller tre veckor i värsta fall!

• idm
    Februari16 skrev 2016-01-31 10:14:58 följande:

Det går bara bra, tack Vi har haft två nätter på raken nu då han vaknar med 1-1,5 timmes mellanrum och vill äta så jag är ganska trött men sånt får man ju räkna med Annars är allt helt underbart! Hur går det för dig? När har du bf?

Vad skönt att allt går bra :) är ni hemma nu? :) eller hur fungerar det när bebis föds för tidigt? Jag längtar efter vår lilla gosse nu. Idag är det 9 dagar till bf! Räknar med att gå över, men under februari får vi träffa honom :)
  • Angels dream
    jesspett skrev 2016-01-31 11:15:46 följande:

Skönt att måndag är snart i alla fall men förstår att du blir trött av att inte komma någonvart med sånt man egentligen vill göra. Hoppas det går bra i början på veckan med alla besök så du får lite energi tillbaka! 

Här är det en vecka kvar till bf nu. En vecka... eller tre veckor i värsta fall!

ja det är både stressande och frustrerande att inte kunna men vilja.
    hoppas på att besöken ger mig något bra...
    idag har jag 20 dagar kvar till bf + 14 i värsta fall... vill ha ett datum så jag kan göra allt klart till dess.. väldigt stressande att inte veta när
  • Februari16
    idm skrev 2016-01-31 11:25:13 följande:

Vad skönt att allt går bra :) är ni hemma nu? :) eller hur fungerar det när bebis föds för tidigt? Jag längtar efter vår lilla gosse nu. Idag är det 9 dagar till bf! Räknar med att gå över, men under februari får vi träffa honom :)

Ja vi hade tur och kom hem efter fyra dagar, tre på BB och en på neo Det enda sättet vi har märkt av att han är prematur är att han blev gul och behövde sola (vilket man iofs kan behöva även om man inte är född för tidigt). Annars är han som vilken bebis som helst - fast finare såklart

Vad härligt att räkna ensiffrigt nu! Hoppas att du snart får gosa med din lille!
  • idm
    Februari16 skrev 2016-01-31 12:58:28 följande:

Ja vi hade tur och kom hem efter fyra dagar, tre på BB och en på neo Det enda sättet vi har märkt av att han är prematur är att han blev gul och behövde sola (vilket man iofs kan behöva även om man inte är född för tidigt). Annars är han som vilken bebis som helst - fast finare såklart

Vad härligt att räkna ensiffrigt nu! Hoppas att du snart får gosa med din lille!

Men vad härligt att allt gick så smidigt och bra :) Ja det är härligt att man börjar närmar sig. Tycker fortfarande att det är svårt att ta in att vi faktiskt ska bli föräldrar. Det är så overkligt! Allt detta med graviditet är lite overkligt även om man ser hur magen växer och vi känner hur han rör sig där inne så är det svårt att greppa att en bebis ska komma ut. Att det är vår bebis som vi skapat. Märkligt och magiskt på en och samma gång :)
  • Februari16
    idm skrev 2016-01-31 13:10:11 följande:

Men vad härligt att allt gick så smidigt och bra :) Ja det är härligt att man börjar närmar sig. Tycker fortfarande att det är svårt att ta in att vi faktiskt ska bli föräldrar. Det är så overkligt! Allt detta med graviditet är lite overkligt även om man ser hur magen växer och vi känner hur han rör sig där inne så är det svårt att greppa att en bebis ska komma ut. Att det är vår bebis som vi skapat. Märkligt och magiskt på en och samma gång :)

Ja men visst är det fantastiskt? Jag kunde knappt förstå att det växte en liten människa i mig när jag var gravid och nu kan vi sitta och bara fånle och titta på vår son i ren fascination över att vi har skapat nåt så fulländat
  • Cathleen

Hej tjejer!!!

Nu börjar det närma sig, går in i v37 idag och kan knappt vänta!

Ni som gjort detta förut eller som redan fått träffa ert nya lilla liv, hur kändes de för er när allt satte igång?

Att vattnet går brukar väl vara ett klart tecken på att bebis vill komma ut men om jag har förstått rätt behöver det inte vara med de allt sätter igång!

Nyfiken och går och letar efter små "tecken" på att hon är påväg ut till oss :)

• idm
    Februari16 skrev 2016-01-31 13:24:42 följande:

Ja men visst är det fantastiskt? Jag kunde knappt förstå att det växte en liten människa i mig när jag var gravid och nu kan vi sitta och bara fånle och titta på vår son i ren fascination över att vi har skapat nåt så fulländat

Åå vi längtar verkligen här hemma! :) Tur att min man är mer otålig än mig, på så vis blir jag mer lugn och sansad :) Är så nyfiken på hur det hela kommer dra igång :) Väntar med spänning!
  • jesspett

Har alla kommit fram till vilka namn ni ska ge de små? Vi är troligen överens om namn för en flicka men om det dyker ut en pojk så får han nog gå namnlös ett bra tag ;)

• LMG
    jesspett skrev 2016-01-31 16:51:31 följande:

Har alla kommit fram till vilka namn ni ska ge de små? Vi är troligen överens om namn för en flicka men om det dyker ut en pojk så får han nog gå namnlös ett bra tag ;)

Ja vi har haft namnet bestämt sen vi fick veta könet i vecka 19 :) vi båda älskade namnet så det behövde aldrig bli några diskussioner vilket var jätte skönt
Svar på tråden BF februari 2016