• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Angels dream

imorgon går jag in i v. 38 (37+ 0 )
    jag vill bädda sängen, ta in vagnen och göra allt klart så hon bara kan komma men försöker hålla band på mig själv..

först måste väskan packas. 
    kk måndag
    läkare onsdag
    ska bli intressant 

har för mycket tankar i huvudet just nu som jag inte kan reda ut =(

• minneli

Typiskt mig så har jag gjort en lista på sånt jag vill ha gjort innan lillebror kommer, så så fördriver jag tiden. Plus ta hand barna och allt det "vanliga" såklart :)

• idm

Ja dessa dagar.. Från ingenstans sover jag nu sedan tre dagar fruktansvärt dåligt. När jag vänder mig i sängen får jag sammandragningar, bebis är väldigt livlig, jag fryser eller så svettas jag fruktansvärt mycket, ibland förvärkar, Jises! Hoppas att det bara är något med denna veckan och att tiden som är kvar bli bättre. Hoppas kan man ju i alla fall, haha :)

• LMG
    minneli skrev 2016-01-29 14:14:34 följande:

Typiskt mig så har jag gjort en lista på sånt jag vill ha gjort innan lillebror kommer, så så fördriver jag tiden. Plus ta hand barna och allt det "vanliga" såklart :)

Haha jag har också gjort en lista! :) bara för att ha tidsfördriv och för att jag är ett riktigt kontrollfreak och vill ha koll på allt
  • minneli
    LMG skrev 2016-01-29 15:22:06 följande:
    Haha jag har också gjort en lista! :) bara för att ha tidsfördriv och för att jag är ett riktigt kontrollfreak och vill ha koll på allt
    Det är jag också, ett kontrollfreak alltså :)
  • jesspett

Bullar skulle ju vara gott... Jag skulle nog orka äta dem men vette fasiken i att baka dem! ;) Det finns ju tusen saker man skulle vilja ha gjorda, smart med en lista att kunna bocka av! Det gör ju att man faktiskt gör något också! 

Jag fick i alla fall ner lite fröer i jorden idag, så ska vi försöka hålla plantorna i liv fram till sommaren!

Angels dream skrev 2016-01-29 13:50:37 följande:

imorgon går jag in i v. 38 (37+ 0 )
    jag vill bädda sängen, ta in vagnen och göra allt klart så hon bara kan komma men försöker hålla band på mig själv..

först måste väskan packas. 
    kk måndag
    läkare onsdag
    ska bli intressant 

har för mycket tankar i huvudet just nu som jag inte kan reda ut =(

Förstår att det är mycket tankar! Tycker absolut du kan fixa och bädda för att ha tankarna på något roligt! =)
  • Angels dream
    jesspett skrev 2016-01-29 18:10:30 följande:

Bullar skulle ju vara gott... Jag skulle nog orka äta dem men vette fasiken i att baka dem! ;) Det finns ju tusen saker man skulle vilja ha gjorda, smart med en lista att kunna bocka av! Det gör ju att man faktiskt gör något också! 

Jag fick i alla fall ner lite fröer i jorden idag, så ska vi försöka hålla plantorna i liv fram till sommaren!

Förstår att det är mycket tankar! Tycker absolut du kan fixa och bädda för att ha tankarna på något roligt! =)
    vill ju samtidigt inte att sängkläderna ska ligga i förlänge. då blir de dammiga och håriga (Har två hundar)

ska nog göra en lista på vad jag borde få gjort jag med... imorgon ska det packas iaf.

idag har det varit en livlig dag för min lilla då hon trycker än längre ner (om det ens är möjligt) och håller på... har väldigt ont idag och har inte kunnat röra mig särskilt mycket =(
  • Maariadanielsson

Hej allihopa!

Jag har följt denna tråd sen början och läst alla inlägg men aldrig skrivit förut. Jag är beräknad den 25/2 men en flicka. Natten mellan tisdagen och onsdagen vid 01.20 så gick mitt vatten, var då i vecka 35+5. Åkte in till förlossningen men som några av er sagt så var de överfullt så fick åka ambulans från Växjö till Halmstad. Igår vid 20.06 föddes en tjej på 2658 gram och 46 cm lång, vecka 36+0. Hade aldrig trott jag skulle föda fötidigt så tänkte ge ett tips att packa klart bb-väskan och packa mer än du tror. Eftersom jag och min sambo bor 3 min från sjukhuset så hade vi aldrig en tanke på att kunna bli flyttade så packa mycket kläder till både dig, barnet och killen. Eftersom vi inte packat helt klart så blev vi utan godis/tidning och liknande saker och de är så himla tråkigt och dyrt att köpa på sjukhuset. Hoppas alla mår bra och får en bra förlossning! :)

• Lysmasken
    Maariadanielsson skrev 2016-01-30 08:15:21 följande:

Hej allihopa!

Jag har följt denna tråd sen början och läst alla inlägg men aldrig skrivit förut. Jag är beräknad den 25/2 men en flicka. Natten mellan tisdagen och onsdagen vid 01.20 så gick mitt vatten, var då i vecka 35+5. Åkte in till förlossningen men som några av er sagt så var de överfullt så fick åka ambulans från Växjö till Halmstad. Igår vid 20.06 föddes en tjej på 2658 gram och 46 cm lång, vecka 36+0. Hade aldrig trott jag skulle föda fötidigt så tänkte ge ett tips att packa klart bb-väskan och packa mer än du tror. Eftersom jag och min sambo bor 3 min från sjukhuset så hade vi aldrig en tanke på att kunna bli flyttade så packa mycket kläder till både dig, barnet och killen. Eftersom vi inte packat helt klart så blev vi utan godis/tidning och liknande saker och de är så himla tråkigt och dyrt att köpa på sjukhuset. Hoppas alla mår bra och får en bra förlossning! :)

Grattis till tösen.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • CupcakeDream
    Maariadanielsson skrev 2016-01-30 08:15:21 följande:

Hej allihopa!

Grattis!:) Förstår det känns lite konstigt att det inte blev som du trott. Härligt att allt är bra iaf! Hur långt var det till växjö då?
Svar på tråden BF februari 2016