idm skrev 2016-01-27 16:25:13 följande:
Ja ibland "glömmer" jag bort graviditeten och gör lite för mycket hemma vilket resulterar i att dagen efter är jag helt slut, haha.
Jag gick ungefär upp 3 kg mellan vecka 20-32. Det mesta av min viktuppgång kom under de första 20 veckorna och nu på slutet. Jag kanske bara inbillar mig att det är vatten, men jag känner mig svullen om händerna och ansiktet. Fötterna ser ut som vanligt. Så kanske mest bara är viktuppgång som sätter sina spår, haha.
Ja, för det mesta är det härligt men han trycker upp rumpan högt upp vid revbenen och sträcker samtidigt ut benen vilket gör att magen ser ut som en skidbacke, haha. Väldigt oskönt :) förstår inte hur det är möjligt då han ligger fixerad. Jag tror därför att det växer en lång kille i magen :) säkert tung med, haha :)
Det är säkert vätska, brukar ju komma nu i slutet :) fördelen är ju att man kissar ut det ganska snart efter förlossningen så den värsta svullnaden lägger sig :)
För mig har det gått i omgångar under graviditeten, dom första fem kilona gick jag upp på ett kick Tack vare illamåendet, det enda som hjälpte var att småäta haha =) sen stod det still ett tag och sen satte det av igen. Så länge man äter nyttigt och varierat så tror jag att kroppen lägger på sig det den behöver faktiskt =) jag är rätt tacksam över att inte haft några cravings, fast det känns dock lite tråkigt samtidigt ;)
Haha så gjorde min med! Fick en fyrkantig mage upptill! Men det har lugnat sig och det gillar jag, det är svårt att sitta bekvämt med det trycket på revbenen :)
Nu satt pyrets storebror här vid middagen och pratade om att det hade varit roligt att få en lillasyster som man kan fläta håret på. Oj som vi längtar hela familjen!