• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Sandramammatill2
    Maariadanielsson skrev 2016-01-30 08:15:21 följande:

Hej allihopa!

Jag har följt denna tråd sen början och läst alla inlägg men aldrig skrivit förut. Jag är beräknad den 25/2 men en flicka. Natten mellan tisdagen och onsdagen vid 01.20 så gick mitt vatten, var då i vecka 35+5. Åkte in till förlossningen men som några av er sagt så var de överfullt så fick åka ambulans från Växjö till Halmstad. Igår vid 20.06 föddes en tjej på 2658 gram och 46 cm lång, vecka 36+0. Hade aldrig trott jag skulle föda fötidigt så tänkte ge ett tips att packa klart bb-väskan och packa mer än du tror. Eftersom jag och min sambo bor 3 min från sjukhuset så hade vi aldrig en tanke på att kunna bli flyttade så packa mycket kläder till både dig, barnet och killen. Eftersom vi inte packat helt klart så blev vi utan godis/tidning och liknande saker och de är så himla tråkigt och dyrt att köpa på sjukhuset. Hoppas alla mår bra och får en bra förlossning! :)

grattis! :)
  • Angels dream
    jesspett skrev 2016-01-30 09:29:44 följande:
    Grattis! Hoppas ni är nöjda med förlossningen trots att den inte blev som planerat! Det där med att behöva åka vidare är ju inget man drömmer om direkt...
    Angels dream skrev 2016-01-29 19:54:29 följande:
    vill ju samtidigt inte att sängkläderna ska ligga i förlänge. då blir de dammiga och håriga (Har två hundar)

ska nog göra en lista på vad jag borde få gjort jag med... imorgon ska det packas iaf.

idag har det varit en livlig dag för min lilla då hon trycker än längre ner (om det ens är möjligt) och håller på... har väldigt ont idag och har inte kunnat röra mig särskilt mycket =(
    Det positiva med att hon är påväg ner är ju att det närmar sig! Har du lika ont idag eller är det lite bättre?
    tyvärr har jag lika ont. började dagen med ett varmt bad. haft massvis med sd / fv
  • jesspett
    Angels dream skrev 2016-01-30 20:54:12 följande:
    tyvärr har jag lika ont. började dagen med ett varmt bad. haft massvis med sd / fv
    Jobbigt! Har du fått väskan packan ändå? 

Själva var vi ute och hjälpte till med röjningsarbetet runt hagarna idag. Har ingen ork till något men blir så sjukt rastlös av att bara sitta inne! =) Ute bland maskiner och traktorer är lillkillen väldigt nöjd och självgående också så jag slipper hålla honom borta från bus ;)
  • Angels dream
    jesspett skrev 2016-01-30 21:47:12 följande:
    Jobbigt! Har du fått väskan packan ändå? 

Själva var vi ute och hjälpte till med röjningsarbetet runt hagarna idag. Har ingen ork till något men blir så sjukt rastlös av att bara sitta inne! =) Ute bland maskiner och traktorer är lillkillen väldigt nöjd och självgående också så jag slipper hålla honom borta från bus ;)
    nej ingen väska packad än... 
    har hamnat i något limbo och har svårt att få något gjort innan måndag och kk...
    samtidigt som jag oroar mig för att de kanske händer då... 
    kan dock inte få mig till att fixa något
  • idm
    Februari16 skrev 2016-01-30 09:50:12 följande:

Grattis till flickan! Jag födde också för tidigt, en pojke i vecka 35+4 den 7/1, så jag förstår hur det känns när allt blir annorlunda mot vad man har tänkt. Behöver lilltjejen vara på neo?

Hur går det för dig och pojken? :)
  • Mamma till två gullegrisar

Imorgon bär det av till Ullared. .

Känns inte såååå kul för jag brukar få ont om jag går för mycket. Men har lite till o handla till lillkillen så då passar vi på o åka dit. Jag behöver ändå ny vårväska, regnjacka och barnen har julklappspengar som dom ville handla nått roligt för. Så vi tar en kort runda där inne. Kan nog bli mysigt om vi tar det i lugn o ro och vilar då och då :)

Äntligen bm på tisdag, är snart tre veckor sen jag var där. Ska bli skönt o lyssna på hjärtat och se om han är fixerad.

• lillterror
    Maariadanielsson skrev 2016-01-30 08:15:21 följande:

Hej allihopa!

Jag har följt denna tråd sen början och läst alla inlägg men aldrig skrivit förut. Jag är beräknad den 25/2 men en flicka. Natten mellan tisdagen och onsdagen vid 01.20 så gick mitt vatten, var då i vecka 35+5. Åkte in till förlossningen men som några av er sagt så var de överfullt så fick åka ambulans från Växjö till Halmstad. Igår vid 20.06 föddes en tjej på 2658 gram och 46 cm lång, vecka 36+0. Hade aldrig trott jag skulle föda fötidigt så tänkte ge ett tips att packa klart bb-väskan och packa mer än du tror. Eftersom jag och min sambo bor 3 min från sjukhuset så hade vi aldrig en tanke på att kunna bli flyttade så packa mycket kläder till både dig, barnet och killen. Eftersom vi inte packat helt klart så blev vi utan godis/tidning och liknande saker och de är så himla tråkigt och dyrt att köpa på sjukhuset. Hoppas alla mår bra och får en bra förlossning! :)

Åh ett stort grattis till lilltjejen!
  • lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-30 23:06:25 följande:

Imorgon bär det av till Ullared. .

Känns inte såååå kul för jag brukar få ont om jag går för mycket. Men har lite till o handla till lillkillen så då passar vi på o åka dit. Jag behöver ändå ny vårväska, regnjacka och barnen har julklappspengar som dom ville handla nått roligt för. Så vi tar en kort runda där inne. Kan nog bli mysigt om vi tar det i lugn o ro och vilar då och då :)

Äntligen bm på tisdag, är snart tre veckor sen jag var där. Ska bli skönt o lyssna på hjärtat och se om han är fixerad.

Jag var där för någon vecka sen och skulle hitta det sista till bäbisen. Min foglossning hatade mig trots kryckor och mycket vila ^^ Men det var skönt att fått det avklarat! En annan fördel är att det är en lugn period där nu, slippa trängsel och massa köer =) hoppas du hittar det du ska ha nu då =)
  • Februari16
    idm skrev 2016-01-30 22:58:45 följande:

Hur går det för dig och pojken? :)

Det går bara bra, tack Vi har haft två nätter på raken nu då han vaknar med 1-1,5 timmes mellanrum och vill äta så jag är ganska trött men sånt får man ju räkna med Annars är allt helt underbart! Hur går det för dig? När har du bf?
Svar på tråden BF februari 2016