• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • CupcakeDream
    jesspett skrev 2016-01-26 18:53:29 följande:

Idag har jag och lillkillen varit lite duktiga och mockat rent i kaninburarna samt fixat i ordning hans rum lite på övervåningen så de mörka julgardinerna har försvunnit och så passade jag på att bädda spjälsängen också ;)

Åh, känner igen tröttheten! Är dock dålig på att komma isäng på kvällarna, brukar väl bli runt 23-tiden. Mest för att jag är för trött för att gå och lägga mig tidigare ;)

Va mysigt:) kul med kaniner!

Det låter som du boar;) kanske är något i luften?
  • CupcakeDream
    Lysmasken skrev 2016-01-26 14:03:09 följande:

Vart på extra kontroll idag hos bm då bebisen låg i säte förra veckan. Dagsläget= tväre.

Så vändningsförsök nästa vecka. Här i Hstd gör dom det från 36+0. Å ska ha med en väska ifall om det sätter igång alt det kan bli ks.

Jobbigt sits. Hur känns det? Det kommer säkert gå fint:)
  • lillterror
    CupcakeDream skrev 2016-01-26 22:50:20 följande:

Ja han låg med huvudet neråt.

Jag blev igångsatt och efter tre dagars försök med värkar och helabaletten så gav jag upp och bad om ks, då hade jag bara öppnat mig 4 typ. Man vetbinte varför det blev så men det var en så kallad misslyckad igångsättning. Han vägde 4030 kg.

Jag vet inte hur man tänker angående det eftersom jag har gått igenom värkarbetet iaf även om det inte lyckades. Har pratat med personal efteråt på obstret om det och dom verkade ändå se det som jag varit med om som lite bra att ha med sig. Så lite både och kanske. Men som sagt blir det inte aktuellt med igångsättning igen om jag går över. Det har jag fått bestämma<3 skönt att dom lyssnar!

Tror inte min kommer vara fixerad i morgon. Bäst att ställa sig in på de. Kanske inte spelar så stor roll, eller är det bättre om den är fixerad och det är mer på g snart?

Men oj! Hur utmattande var inte det då? Imponerande att du klarade av tre dygn! Kroppen är rätt fantastisk i såna lägen!

Och skönt att dom lyssnat ang ett ev ks igen, den historien vill man ju inte riskera att uppleva igen..

Som jag har förstått det så är det inte alltid att bäbisar hos omföderskor fixerar sig öht, eller väntar in i det sista inför förlossningen. det är vanligare och sker tydligen oftast tidigare hos förstföderskor =) så en fixering betyder väl då egentligen ingenting alls känns det som.. den säger iaf inget om hur långt det kan tänkas vara kvar till förlossning, tyvärr ;)
  • Lysmasken
    CupcakeDream skrev 2016-01-26 22:52:46 följande:

Jobbigt sits. Hur känns det? Det kommer säkert gå fint:)

Känns rätt ok ändå. Så väskan ska packas.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • lillterror
    sladda skrev 2016-01-26 17:29:49 följande:

I lördags bäddade jag ner mig redan vid 16 haha. Å sambon fick snällt följa med så kollade vi hockey o fotboll från sängen. Eller han kollade o ja halvsov :p

Haha men så härligt det lät! Jag ska försöka sova en stund på dagen nu och se hur det påverkar kvällar och nätter =) kommit in i någon konstig period där jag hemskt gärna somnar sådär tidigt, vaknar med 1-1,5 timmes mellanrum för att kissa och efter tvåtiden ligger jag vaken resten av natten? Har säkert med kroppsliga förberedelser och förväntan att göra, men tråkigt att ligga och kolla i väggen större delen av nätterna :P
  • idm

Jises vilken natt! Igår hade jag mensvärk till och från hela dagen, vid ca 21 började mina vanliga sammandragningar byta karaktär och blev smärtsamma. Min man fick massera medan jag andades igen dem. Detta höll på några timmar, sedan poff väck! Endast mensvärk kvar och återigen vanliga sammandragningar. Har varit klarvaken sedan 3 inatt. Tack och lov att jag numera är ledig och kan vila/sova under dagen :)

Hur går det för er andra? Snart är månaden vi väntar på här! :)

• zezzan81

I natt kl 5.30 kom vår Matilda:)). Allt gick jättebra och tokfort som väntat. Hon kom på dagen v 38 (37 +0). Hon låg inte i säte som min bm sa, vet inte om hon vänt sig under natten eller om de bara kände fel igår. Glad blev jag över den nyheten iaf:)

• Februari16

Grattis till alla som har fått smått! Vår lille kille blir tre veckor (!) imorgon och tiden bara rusar iväg. Våra dagar består mest av amning och blöjbyten, precis som väntat Idag ska vi iväg och skriva på faderskapspapper, något jag tycker är så otroligt förlegat och gammeldags men är man inte gifta så är man inte.

Ni andra som är ogifta och har fått/ska få barn, hur har ni gjort med barnets efternamn? Har barnet fått behålla ert namn eller har ni gett dom pappans namn? Vår pojke kommer att få pappas efternamn eftersom vi ändå planerar att gifta oss till sommaren och då tar jag också hans namn.

• CupcakeDream
    zezzan81 skrev 2016-01-27 09:11:58 följande:

I natt kl 5.30 kom vår Matilda:)). Allt gick jättebra och tokfort som väntat. Hon kom på dagen v 38 (37 +0). Hon låg inte i säte som min bm sa, vet inte om hon vänt sig under natten eller om de bara kände fel igår. Glad blev jag över den nyheten iaf:)

Grattis!!!! Gud va skoj:):) Fint namn<3

Skönt att få tidigare, varför var det väntat stt det skulle gå fort då?
  • lillterror
    zezzan81 skrev 2016-01-27 09:11:58 följande:

Men oj vad roligt! Stort grattis!!! =)
Svar på tråden BF februari 2016