CupcakeDream skrev 2016-01-26 22:50:20 följande:
Ja han låg med huvudet neråt.
Jag blev igångsatt och efter tre dagars försök med värkar och helabaletten så gav jag upp och bad om ks, då hade jag bara öppnat mig 4 typ. Man vetbinte varför det blev så men det var en så kallad misslyckad igångsättning. Han vägde 4030 kg.
Jag vet inte hur man tänker angående det eftersom jag har gått igenom värkarbetet iaf även om det inte lyckades. Har pratat med personal efteråt på obstret om det och dom verkade ändå se det som jag varit med om som lite bra att ha med sig. Så lite både och kanske. Men som sagt blir det inte aktuellt med igångsättning igen om jag går över. Det har jag fått bestämma<3 skönt att dom lyssnar!
Tror inte min kommer vara fixerad i morgon. Bäst att ställa sig in på de. Kanske inte spelar så stor roll, eller är det bättre om den är fixerad och det är mer på g snart?
Men oj! Hur utmattande var inte det då? Imponerande att du klarade av tre dygn! Kroppen är rätt fantastisk i såna lägen!
Och skönt att dom lyssnat ang ett ev ks igen, den historien vill man ju inte riskera att uppleva igen..
Som jag har förstått det så är det inte alltid att bäbisar hos omföderskor fixerar sig öht, eller väntar in i det sista inför förlossningen. det är vanligare och sker tydligen oftast tidigare hos förstföderskor =) så en fixering betyder väl då egentligen ingenting alls känns det som.. den säger iaf inget om hur långt det kan tänkas vara kvar till förlossning, tyvärr ;)