• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • CupcakeDream

Nu har jag varit hos bm.

Allt såg bra ut och bebis var inte fixerad. Men inget konstigt med de:) sf mått var 37 och hjärtljuden var 148.

Jag frågade om hon ville göra en undersökning på mig och kolla min status. Det gjorde hon. Hon sa att jag var öppen 1 cm och tappen var mjuk men bakåtriktad. Jag försöker komma ihåg exakt hur hon sa men kan det va så? Är det tappen som är mjuk? Ska dit om två veckor igen och då ska jag få hinnsvepning! Allt känns bra<3

• Februari16
    minneli skrev 2016-01-27 09:56:02 följande:

Våra barn har mitt efternamn som s.k mellannamn och hans namn som efternamn. Så de heter båda efternamnen eftersom vi inte kunde komma överens och inte planerat ngt giftermål än.

Okej, nu vet ju inte jag hur stora era barn är men hur blir det på dagis/i skolan? Om dom heter Förnamn Mammas efternamn Pappas efternamn, ex Kalle Andersson Pettersson, är det ändå pappans efternamn man går efter på tex klasslistor och upprop och sånt?
  • LMG

Ni som har barn sen innan. Vad får man absolut inte glömma att packa ner till bebisen i BB väskan?

• minneli
    Februari16 skrev 2016-01-27 12:31:50 följande:
    Okej, nu vet ju inte jag hur stora era barn är men hur blir det på dagis/i skolan? Om dom heter Förnamn Mammas efternamn Pappas efternamn, ex Kalle Andersson Pettersson, är det ändå pappans efternamn man går efter på tex klasslistor och upprop och sånt?
    En går på förskola och en går i förskoleklass. På klasslistan står båda våra efternamn :)
    Antar ändå att det oftast bara ropas förnamnet vid upprop om inte flera heter lika.
  • minneli
    LMG skrev 2016-01-27 13:59:15 följande:

Ni som har barn sen innan. Vad får man absolut inte glömma att packa ner till bebisen i BB väskan?

Lite i strl 50 och lite i strl 56, bodysar, byxor och strumpor

2-3 pyjamaser

Tunn mössa

"Mellantunn" filt

Ytterkläder att åka hem i + en lite tjockare filt att lägga över när bäbisen sitter i babyskyddet.
  • Angels dream

jag ska till KK på måndag och diskutera förlossning.

Från början var jag väldigt mycket inne på att jag ville göra KS men nu vet jag inte.. allra helst vill jag inget av det. bara *poff* och så är hon ute :P

men vi får väl se... lagom nervös inför det.
    sedan blir det läkaren på onsdag och se om det är åderbråck som stör mig eller vad som gör att jag har denna smärta..

• idm
    lillterror skrev 2016-01-27 12:20:14 följande:

Haha ja det förstår jag! Är fascinerande hur kropparna Fungerar och reagerar i detta läget. Att det är så olika!

Jag mår faktiskt bättre nu än jag gjort på länge i graviditeten! Har ju haft alldeles för stora problem med foglossningen och det har påverkat både psykiskt och fysiskt. Men nu när det äntligen har lättat och jag är kapabel att röra mig hyfsat så har det fått hela mig att må så mycket bättre! Däremot har jag stannat av i viktökningen sen början på januari, t.o.m minskat lite. Bm säger inget om det så jag borde inte lägga någon energi på att tänka på det heller, men det känns lite knasigt =)

Ja det verkar vara väldigt olika. När min syster fick hennes första barn hade hon varken haft sammandragningar eller förvärkar innan det pang bom drog igång på riktigt på en gång :)

Så himla härligt att du mår bättre nu i slutet :) Hoppas att det håller i sig hela vägen :) Jag fortsätter gå upp i vikt jag, jises. Är +18 kilo nu. Lär hamna över 20 kg plus innan bebis är ute. Har börjat dra på mig vätska. Vigsel- och förlovningsringarna fick jag snällt lägga bort igår. Som jag förstår det som så är det nog ganska vanligt att man står still eller till och med går ner i vikt i slutet av graviditeten, så du behöver inte oroa dig :) Speciellt inte om din bm inte sagt något annat :)

Min gosse lever verkligen rövare i magen, måste vara otroligt trångt för honom. Ibland känns det som att jag kan greppa tag om hans fot eller knä, haha :)
  • LMG
    minneli skrev 2016-01-27 14:50:09 följande:
    Lite i strl 50 och lite i strl 56, bodysar, byxor och strumpor

2-3 pyjamaser

Tunn mössa

"Mellantunn" filt

Ytterkläder att åka hem i + en lite tjockare filt att lägga över när bäbisen sitter i babyskyddet.
    Jag har packat ner babyolja, en liten frottéhandduk, och sånna där gula skummtvättlappar. Är det onödigt eller kan det komma till användning tror du? Blöjor har jag också packat med egna då jag är osäker på om man får uppe på BB här
  • jesspett
    CupcakeDream skrev 2016-01-26 22:51:55 följande:
    Va mysigt:) kul med kaniner!

Det låter som du boar;) kanske är något i luften?

Haha, vi kan ju hoppas, jag tror mest det är min egen önskan dock ;) 

Hur har det gått, var lillen fixerad? 

• jesspett
    zezzan81 skrev 2016-01-27 09:11:58 följande:

I natt kl 5.30 kom vår Matilda:)). Allt gick jättebra och tokfort som väntat. Hon kom på dagen v 38 (37 +0). Hon låg inte i säte som min bm sa, vet inte om hon vänt sig under natten eller om de bara kände fel igår. Glad blev jag över den nyheten iaf:)

Vad härligt! Grattis! Orkar du med att berätta om förlossningen får du gärna dela med dig! =)
Svar på tråden BF februari 2016