• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    minneli skrev 2016-02-06 16:29:08 följande:

Tror inte det är så stora odds att de kollar hur öppen man är.

De kollade mig första graviditeten eftersom jag hade havandeskapsförgiftning och ville ha lite koll på om de kunde sätta igång förlossningen eller inte. De gjorde även hinnsvepningar då.

Dom kollade det på en vän till mig i höstas, ett par dagar innan bf. Men det är nog himla olika från bm till bm, om det finns tid över och dylikt ;)
  • Februari16
    Erna90 skrev 2016-02-06 17:23:51 följande:

Lite nyfiken på hur det går för er andra, vars småttingar är födda, med sömn och amning?

Min lille är fyra veckor nu och vi hade en helt fantastisk natt natten som var! Han sov mellan 23-04, åt i en timme och sov sen till 08:30 Kände mig så utvilad! Dagtid ammar han med ca 2 timmars mellanrum men på kvällen bor han vid tutten
  • CupcakeDream
    lillterror skrev 2016-02-06 14:11:05 följande:

Känner igen det där! Haft så några dagar, senast nu när jag och sambon åt lunch =) brukar det kännas när man öppnar sig? Har Jag inte ens tänkt på nu när det gjort ont i underlivet, men låter ju lite logiskt =p ska till bm på tisdag, då har jag en vecka kvar till bf, hur stora är oddsen att dom kollar status där nere? =)

Jag bad min bm göra en status sist jag var där. Hon verkade inte som hon ville först men sen förstod hon att det var viktigt för mig. Jag var öppen 1 cm med mjuk tapp och det gjorde att jag gick lite hopp och blev lite göadare i min grav! Ska dit på måndag igen och få hinnsvepning som jag bett om med. Håller tummarna för dej att hon kan kolla<3
  • minneli

Nu har jag fått magsjuka som resten av familjen. Ingen hit i vecka 38... Fy fan alltså.

• Angels dream
    minneli skrev 2016-02-06 23:03:39 följande:

Nu har jag fått magsjuka som resten av familjen. Ingen hit i vecka 38... Fy fan alltså.

fy vad hemskt. 
    jag är livrädd för att få det.
    de går på dagis och bonussonen ska till sin mamma på måndag...
    vi höll H*N hemma fredag och halva torsdag... 
    för att slippa få hem det.
    när H*N kom hem på torsdagen så var vi ute först i 1,5 h och sedan duschades det noggrant, även alla kläder blev tvättade.. allt för och slippa skiten..

har du ringt fl ang magsjukan? har hört att det är farligt att vara magsjuk och höggravid?!
  • minneli
    Angels dream skrev 2016-02-06 23:18:24 följande:
    fy vad hemskt. 
    jag är livrädd för att få det.
    de går på dagis och bonussonen ska till sin mamma på måndag...
    vi höll H*N hemma fredag och halva torsdag... 
    för att slippa få hem det.
    när H*N kom hem på torsdagen så var vi ute först i 1,5 h och sedan duschades det noggrant, även alla kläder blev tvättade.. allt för och slippa skiten..

har du ringt fl ang magsjukan? har hört att det är farligt att vara magsjuk och höggravid?!
    Jag har inte ringt fl. Tror inte det är farligt. Det kan starta förlossningen tror jag men bäbisen är klar. Sen antar jag att det är extra viktigt att få behålla vätska och jag kan inte det än iaf. Jävlar vilken kramper jag har och efter varje kräkning får jag sammandragningar.
  • idm

Februari16 6/2, född 7/1

Jesspett 7/2, född 4/2

Idm 9/2, född 1/2

Erna90 9/2, född 24/1

Jensan84 10/2

MalinTherese 12/2

Cupcakedream 13/2

Lillterror 17/2

Ak82 17/2

Småland 17/2

BenicioSantino 18/2

Minneli 22/2

GameOfLife 23/2

Ondar 23/2

Mamma till två gullegrisar 25/2

Lysmasken 26/2

LMG 28/2

Bf feb 13/2

maliinnnn1990 bf 28/2

• Angelz

Igår 23:32 #3458 Citera Anmäl

Februari16 6/2, född 7/1

Jesspett 7/2, född 4/2

Angelz 8/2

Idm 9/2, född 1/2

Erna90 9/2, född 24/1

Jensan84 10/2

MalinTherese 12/2

Cupcakedream 13/2

Lillterror 17/2

Ak82 17/2

Småland 17/2

BenicioSantino 18/2

Minneli 22/2

GameOfLife 23/2

Ondar 23/2

Mamma till två gullegrisar 25/2

Lysmasken 26/2

LMG 28/2

Bf feb 13/2

maliinnnn1990 bf 28/2

• Erna90
    Februari16 skrev 2016-02-06 18:01:09 följande:

Min lille är fyra veckor nu och vi hade en helt fantastisk natt natten som var! Han sov mellan 23-04, åt i en timme och sov sen till 08:30 Kände mig så utvilad! Dagtid ammar han med ca 2 timmars mellanrum men på kvällen bor han vid tutten

Ja det lät inte helt fel! Min lille är 2 veckor. Har varit amning ungefär var tredje timme ett tag men nu gått över på 2-timmars intervaller. Min kropp är inte helt med på att nattsömnen rubbas på det där sättet tror jag då jag har varit väldigt trött/seg i huvudet trots att det har blivit ngn nap på dagen och vi har tagit morgon lite senare. Men det vänder väl till slut
  • lillterror
    CupcakeDream skrev 2016-02-06 19:13:31 följande:

Jag bad min bm göra en status sist jag var där. Hon verkade inte som hon ville först men sen förstod hon att det var viktigt för mig. Jag var öppen 1 cm med mjuk tapp och det gjorde att jag gick lite hopp och blev lite göadare i min grav! Ska dit på måndag igen och få hinnsvepning som jag bett om med. Håller tummarna för dej att hon kan kolla<3

Åh men tack fina du <3 hoppas kan man ju alltid =)

Nu är jag däremot innerligt trött på dessa sömnlösa nätter! Borde inte kroppen förstå att den behöver all vila och sömn den kan få inför förlossning och livet med spädbarn? Suck..
Svar på tråden BF februari 2016