• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • idm

Tänkte dela med mig av min förlossning i korta drag :)

Söndagen den 31 /1 kl 19 började jag känna av lite förvärkar som påminde om de som jag tidigare känt av ett fåtal gånger men som efter någon timme klingat av. Vid 20 börjar jag smått inse att förvärkarna ökar lite i styrka, vi börjar klocka dem. Ganska så exakt 3 värkar på 10 minuter. Vid 20.44 ringer vi till förlossningen som säger att vi kan komma in. Kopplas på ctg och efter en undersökning så visar det sig att jag är öppen 4 cm. Kräks efter undersökning. Klockan är nu 22.15.Väljer då att hoppa i ett bad där jag kämpar på med värkar, ligger kvar ca 1 Timme. Värkarna gör väldigt ont så jag ber om att få testa annan smärtlindring. Jag kräks. In på förlossningsrummet och börjar testa lustgas, hjälper lite lätt. Vid 00.15 undersöks jag igen, öppen 8-9 cm. Jag ber nu om epiduralen. De förbereder och sätter pkv. Vid 00.44 undersöks jag igen då jag tycker att värkarna ändrar karaktär, 10 cm öppen, för sent för att få epiduralen. Barnmorskan ta hål på hinnorna. Krystvärkarna börjar 1.30. Vid 01.40 tillkallas läkare då bebis värde på ctg inte är helt bra. Jag har för täta värkar vilket kan göra att bebis inte få pausen han behöver. En läkare ta blodprov på bebis huvud och allt ser väldigt bra ut. Vid 02.23 kommer sedan den finaste lilla människa som jag någonsin skådat ut! Vår älskade gosse :) moderkakan kommer ut 02.27. Jag undersöks och behöver ett stygn på ena blygdläppen. Är väldigt nöjd över förlossningen :)

• minneli

Kul att läsa om förlossningar!

Den värsta magsjukan hoppas jag är över för mig nu. Gick ner 1 kg på några timmar, så nu gäller det att försöka dricka och få i sig ngt så att man inte är helt lam om det blir dags att föda.

• CupcakeDream

Minneli

Attans skit att du fick det men det är skönt att det redan är bättre:) snart är du frisk ska du se:):)

Idm

Åh va mysigt det lät, det verkade som du hade en bra fl? Hoppas bebbe mår fint<3

• ondar

På väg till förlossningen för koll efter att jag haft en blödning, hade tack o lov en vän på besök som fick barn o hundar att ta ansvar för o så for vi bara ;). Får se om de e dags eller vad som händer.

• ak82
    ondar skrev 2016-02-07 10:24:16 följande:

På väg till förlossningen för koll efter att jag haft en blödning, hade tack o lov en vän på besök som fick barn o hundar att ta ansvar för o så for vi bara ;). Får se om de e dags eller vad som händer.

Spännande!! :)
  • idm
    CupcakeDream skrev 2016-02-07 10:17:11 följande:

Minneli

Attans skit att du fick det men det är skönt att det redan är bättre:) snart är du frisk ska du se:):)

Idm

Åh va mysigt det lät, det verkade som du hade en bra fl? Hoppas bebbe mår fint<3

Såhär i efterhand så är jag otroligt nöjd och tacksam över min förlossning :) Allt gick så himla bra, smidigt och lagom snabbt. Men just där och då ville jag nästan ge upp några gånger,för ont det gör det. Jag var nog även lite bitter över att jag inte hann få epiduralen.

Vår lilla gosse mår väldigt bra :) Ska bli så spännande att få lära känna honom ordentligt :) Har ibland svårt att ta in att han redan är här, var så inställd på att gå över en vecka och istället kom han 8 dagar för tidigt :)
  • MrsWalker

Grattis alla underbara som fått sina små! ????

I morse vid 7 kom min fina lilla pojke . Sitter nu nyduschad i sjukhus caféet o äter lunch med min lilla sovandes i vagnen bredvid. Så tacksam ???? delar gärna min fl-berättelse senare. Hoppas det går bra för er alla.

• ondar

Grattis Mrswalker!!

De hittade ingen anledning till blödning, det va skönt! Däremot upptäckte de under ultraljudet att bebis inte alls ligger m huvudet ner utan i säte, så blir möte på tisdag o sen ev kejsarsnitt om den inte vänt sig tills dess. Är i 37+6 på tis. Ja gjorde vändningsförsök med min stora o han vände tillbaks i bilen redan sen vände de igen o satte igång senare som ändå slutade i akutsnitt sen så ja känner inte att ja e så sugen på ett till helt i onödan utan då får det bli snitt fast ja hade hoppats på vaginalt :)

• MalinTherese

Någon som vet hur det är på BB med ersättning å flaska? Jag kommer pga personliga skäl välja att inte amma mitt tredje barn.. Behöver jag ta med flaska å ersättning själv då? Eller står BB för sånna saker? :)

• Februari16
    MrsWalker skrev 2016-02-07 14:05:46 följande:

Grattis alla underbara som fått sina små! ????

I morse vid 7 kom min fina lilla pojke . Sitter nu nyduschad i sjukhus caféet o äter lunch med min lilla sovandes i vagnen bredvid. Så tacksam ???? delar gärna min fl-berättelse senare. Hoppas det går bra för er alla.

Grattis till pojken!
    MalinTherese skrev 2016-02-07 20:48:26 följande:

Någon som vet hur det är på BB med ersättning å flaska? Jag kommer pga personliga skäl välja att inte amma mitt tredje barn.. Behöver jag ta med flaska å ersättning själv då? Eller står BB för sånna saker? :)

Sånt finns på BB så det behöver du inte tänka på
Svar på tråden BF februari 2016