• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • minneli
    MalinTherese skrev 2016-02-07 20:48:26 följande:

Någon som vet hur det är på BB med ersättning å flaska? Jag kommer pga personliga skäl välja att inte amma mitt tredje barn.. Behöver jag ta med flaska å ersättning själv då? Eller står BB för sånna saker? :)

Jag skulle tagit med två flaskor, så att det blir samma napp när ni kommer hem sen och att bäbisen vänjer sig vid den nappen och inte bb-flaskan.
  • MalinTherese
    minneli skrev 2016-02-07 21:58:47 följande:

Jag skulle tagit med två flaskor, så att det blir samma napp när ni kommer hem sen och att bäbisen vänjer sig vid den nappen och inte bb-flaskan.

Ja det är ju förvisso sant! Lika bra att packa med det i bb-väskan ändå då kanske :p

Skäms nästan att man tagit det så lugnt att man inte börjat packa än, å har bf den 12:e haha ????
  • Anonym (Bf feb)
    MalinTherese skrev 2016-02-07 22:32:33 följande:

Ja det är ju förvisso sant! Lika bra att packa med det i bb-väskan ändå då kanske :p

Skäms nästan att man tagit det så lugnt att man inte börjat packa än, å har bf den 12:e haha ????

Åh samma här... Bf 13/2 och har inte packat någon väska. :/
  • MalinTherese
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-02-07 23:02:02 följande:

Åh samma här... Bf 13/2 och har inte packat någon väska. :/

Jag tog mig i kragen å började packa lite smått nu ikväll, men mycket mer än så blev det inte heller :p

Min sambo bara skrattar åt mig för jag tror att jag ska klara av att krafsa ihop den innan vi åker ;p

Å andra sidan så har han väl sett vad jag är kapabel till å inte när värkarna dragit igång förr, så det är lika bra att lyssna på han :p
  • lillterror

Grattis till alla som fått sina små! Längtar som en tok här nu, 9 dagar kvar till bf =)

Jag har fått någon helt fruktansvärd klåda på magen dom senaste dagarna, det är massa utslag som uppstått i ett litet område mellan naveln och mitt blindtarmsärr? Även enda stället jag (än så länge) fått bristningar på. Hör det ihop tro? Smörjer som en tok för att lugna klådan men utan framgång ^^

• Anonym (fundersam)

Jag har BF idag och hoppas innerligt att min lilla prins ska vilja möta omvärlden nu! Han verkar inte dela den uppfattningen :/ men dagen är lång så nu håller vi alla tummar och tår för usch vad jag längtar! :)

• Sandramammatill2
    Lysmasken skrev 2016-02-06 09:31:19 följande:
    Hur kändes det när dom vänder? Förstår ju att vi alla är olika när det gäller smärta.

På något sätt hoppas jag att dom vänder & tar hål på hinnan så att det sätts igång.

Är det ditt första barn?
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
    det jag kände var huvudet och rumpan som vred sig i min mage och så tog doktorn verkligen i med hela sin kropp, hon stod på knä i sängen och tog i allt vad hon hade! men tre försök var över på 5min och efteråt var jag öm där hon tryckt.
    Det är mitt andra barn :)
  • Lysmasken
    Anonym (fundersam) skrev 2016-02-08 11:38:28 följande:

Jag har BF idag och hoppas innerligt att min lilla prins ska vilja möta omvärlden nu! Han verkar inte dela den uppfattningen :/ men dagen är lång så nu håller vi alla tummar och tår för usch vad jag längtar! :)

Håller tummarna.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Angelz

Jag har också BF i dag å vill bara att bebisen ska komma ut! Så nyfiken på om de är en pojke lr flicka. Känns som pojke men man vet ju inte. Hoppas verkligen de kör igång. Drack en algdrink i morse för att riktigt sätta fart på kroppen. Skulle ha tagit en till lunch med, kanske snäppet starkare denna gång???? Lycka till alla ni andra ????

• Anonym (fundersam)
    Angelz skrev 2016-02-08 12:23:50 följande:

Jag har också BF i dag å vill bara att bebisen ska komma ut! Så nyfiken på om de är en pojke lr flicka. Känns som pojke men man vet ju inte. Hoppas verkligen de kör igång. Drack en algdrink i morse för att riktigt sätta fart på kroppen. Skulle ha tagit en till lunch med, kanske snäppet starkare denna gång???? Lycka till alla ni andra ????

Jag har provat hallonbladste och färdknäpp men min lilla prins verkar ändå inte vilja komma :p vore ju kul om vi båda fick våra små idag! :) jag håller tummarna för dig :D
Svar på tråden BF februari 2016