• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    Lysmasken skrev 2016-02-09 16:36:02 följande:

Xyloproct är super till hemorojder. Vanlig typ barn olja funkar oxå, har för mig att alsolsprit sprit funkar i nödfall dock inte om dom har gått sönder (minskar svullnaden).

Är så trött på att vara gravid. Vill bli mig själv nu fast jag kommer ju att sakna rörelserna i magen.

Dom flesta röstar på Xyloproct, ska höra med nissarna på apoteket och se vad som sägs om det i samband med amning =) (läst fass men känns lite luddigt).

Är också galet trött på att vara gravid. Haft problem hela vägen och saknar en fungerande kropp och stabilt psyke :) när har du bf? Har du några känningar än?
  • Februari16
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-09 22:18:45 följande:

Min tös på 3 veckor håller på å rullar med ögonen typ så de svarta försvinner en stund ser skit läskigt ut. Så gör hon innan hon somnar ibland. Har nån annan märkt de? Orolig som man är så är man rädd de ska vara nåt farligt.

Så gör min kille också och de flesta bebisar gör så när de håller på att somna så det är ingen fara
    sladda skrev 2016-02-10 06:30:58 följande:

Jag har legat o grubblat över en sak hela natten å vet inte hur jag ska gå tillväga. Här är man i väntans tider o längtar efter att få se vem man har i magen. Men igår så fick min syster missfall (v15). Vi hade båda sett fram emot att gå hemma samtidigt o skojjat om att kusinerna kommer hamna i samma klass. Detta är mitt tredje barn o det skulle bli hennes första (de har försökt länge). Men nu så sögs all energi ur mig. Kännes inte samma glädje utan är så ledsen för hennes skull å jag vet inte hur jag ska stötta henne. Sa inte så mycket till henne igår när vi pratades vid mer än att jag beklagade. Hon ville jag skulle åkt upp till vår mamma o tröstat henne för hon hade tagit det hårt o gamla sår som revs upp där. Men det kunde jag inte, jag kan ju inte släppa allt när jag står mitt i matlagningen till barnen o sambon jobbade. Hörde missnöjet att jag inte kunde ta mig den tiden utan att jag bara valde att ringa mamma... Så nu ligger man här med i åtanke att man har en besviken ledsen syster å kan inte riktigt glädjas åt det som komma skall......

Men usch så hemskt och ledsamt Förstår att du inte bara kunde släppa allt och det gör nog din syster också egentligen men sorgen tog nog över. Så fruktansvärt det måste vara för dom, vecka 15 är ju så sent
  • Lysmasken
    lillterror skrev 2016-02-10 06:33:23 följande:

Dom flesta röstar på Xyloproct, ska höra med nissarna på apoteket och se vad som sägs om det i samband med amning =) (läst fass men känns lite luddigt).

Är också galet trött på att vara gravid. Haft problem hela vägen och saknar en fungerande kropp och stabilt psyke :) när har du bf? Har du några känningar än?

Bf är inte förrän 26:e & inga känningar. Har problem med fogarna & ett vridet knä sen i maj. Ska till fl den 16:e för koll om bebisen ligger rätt.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • lillterror
    Lysmasken skrev 2016-02-10 07:27:38 följande:

Bf är inte förrän 26:e & inga känningar. Har problem med fogarna & ett vridet knä sen i maj. Ska till fl den 16:e för koll om bebisen ligger rätt.

Ja dom där fogarna har jag varit helt sjukskriven för sen i oktober. har du fått något som hjälper? Min räddning har ju varit kryckor :)

Blir det vändningsförsök om bebis inte ligger rätt eller vill du föda i säte om det är möjligt?
  • minneli

Min halsbränna har blivit ännu värre nu i v39. Vaknar i panik på natten och måste ta gaviscontabletter. Det brinner verkligen i halsen! Och då är det helt omöjligt att ligga ner.

• CupcakeDream
    sladda skrev 2016-02-10 06:30:58 följande:

Jag har legat o grubblat över en sak hela natten å vet inte hur jag ska gå tillväga. Här är man i väntans tider o längtar efter att få se vem man har i magen. Men igår så fick min syster missfall (v15). Vi hade båda sett fram emot att gå hemma samtidigt o skojjat om att kusinerna kommer hamna i samma klass. Detta är mitt tredje barn o det skulle bli hennes första (de har försökt länge). Men nu så sögs all energi ur mig. Kännes inte samma glädje utan är så ledsen för hennes skull å jag vet inte hur jag ska stötta henne. Sa inte så mycket till henne igår när vi pratades vid mer än att jag beklagade. Hon ville jag skulle åkt upp till vår mamma o tröstat henne för hon hade tagit det hårt o gamla sår som revs upp där. Men det kunde jag inte, jag kan ju inte släppa allt när jag står mitt i matlagningen till barnen o sambon jobbade. Hörde missnöjet att jag inte kunde ta mig den tiden utan att jag bara valde att ringa mamma... Så nu ligger man här med i åtanke att man har en besviken ledsen syster å kan inte riktigt glädjas åt det som komma skall......

Jag beklagar, det var hemskt för er<3

Hoppas de snart är på fötter igen och vill försöka även om det är tungt. Kramar
  • sladda

Februari16

Jo det är nog så. Man får.nog låta henne sörja lite :(

• Lysmasken
    lillterror skrev 2016-02-10 07:34:14 följande:

Ja dom där fogarna har jag varit helt sjukskriven för sen i oktober. har du fått något som hjälper? Min räddning har ju varit kryckor :)

Blir det vändningsförsök om bebis inte ligger rätt eller vill du föda i säte om det är möjligt?

Varit sjukgymnastik & foglossningsbälte, blev mkt bättre när dom gjorde om min tjänst på jobbet. Nu känner jag knappt av fogarna. Endast knäet.

Var ju till fl förra veckan för vändning men då hade den vänt sig själv. 3 dgr senare hos bm så vart det säte igen.

Ja det blir vändningsförsök. Här i Halmstad så får man inte föda i säte.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • sladda
    CupcakeDream skrev 2016-02-10 07:55:36 följande:

Jag beklagar, det var hemskt för er<3

Hoppas de snart är på fötter igen och vill försöka även om det är tungt. Kramar

Tack. Ja man får nog ge det någon dag och sen se framåt.

Kramar
  • emeliiiiiie
    minneli skrev 2016-02-10 07:53:31 följande:

Min halsbränna har blivit ännu värre nu i v39. Vaknar i panik på natten och måste ta gaviscontabletter. Det brinner verkligen i halsen! Och då är det helt omöjligt att ligga ner.

Jag har haft en ruggig halsbränna genom hela graviditeten och har fått det av konstiga saker, kan tex inte äta gurka längre (!)

Iaf så tycker jag att Samarin funkar bäst av det jag provat och när det har tagit slut så har jag testat att blanda 1/2 tsk Bikarbonat med vatten (tydligen ett husmorsknep) å tycker det med funkar. =)
Svar på tråden BF februari 2016