• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • MalinTherese
    emeliiiiiie skrev 2016-02-09 11:08:14 följande:

När har du bf?

Usch ja man håller verkligen på va less nu...

Folk brukar säga "ta vara på tiden", "snart saknar du magen", men jag kan lova att inget av det stämmer på mig, fy va jag vill bli mig själv igen =)

Håller med dig fullständigt där ;p

Jag vill åxå få ha min kropp ifred nu känner jag haha! :D
  • Anonym (Bf feb)
    lillterror skrev 2016-02-09 06:01:41 följande:

Jag får ta ett snack med bm idag om detta =) turligt nog är detta en av dom få gånger min sambo inte ska med dit, då hade jag inte vågat prata med bm om det haha! Så jädrans löjlig, kan prata med alla andra om det mindre glamorösa livet som gravid, men med honom tar det stopp!

Nu påbörjas iaf det jag hoppas vara sista veckan på graviditeten! Wiiiieeeeee =D

Haha det är samma här! Hade inget annat val igår än att be honom köpa salvan på vägen hem. Det tog emot lite men det var ju verkligen inga problem sen

Hur gick det hos bm?
  • lillterror
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-02-09 14:48:05 följande:

Haha det är samma här! Hade inget annat val igår än att be honom köpa salvan på vägen hem. Det tog emot lite men det var ju verkligen inga problem sen

Hur gick det hos bm?

Jag funderar på om jag inte borde göra samma sak, så får man det ur världen! Det är ju trots allt ruskigt vanligt i dagens läge och speciellt hos gravida. Fler borde prata om det så blir det inte lika "tabu" och pinsamt =)

Hade en vikarie idag som enbart kom med ett "hör med dom på apoteket, annars får du gå till vårdcentralen." Haha kändes lite sorgligt faktiskt att hon inte kunde ge tips och råd om ett sånt problem som är så vanligt som det är ;) jag får googla sen istället ^^
  • Lysmasken

Xyloproct är super till hemorojder. Vanlig typ barn olja funkar oxå, har för mig att alsolsprit sprit funkar i nödfall dock inte om dom har gått sönder (minskar svullnaden).

Är så trött på att vara gravid. Vill bli mig själv nu fast jag kommer ju att sakna rörelserna i magen.

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • CupcakeDream
    emeliiiiiie skrev 2016-02-09 11:08:14 följande:

När har du bf?

Usch ja man håller verkligen på va less nu...

Folk brukar säga "ta vara på tiden", "snart saknar du magen", men jag kan lova att inget av det stämmer på mig, fy va jag vill bli mig själv igen =)

13/2 så på lördag!

Jag har väldigt ont av foglossning med så jag kommer inte sakna den delen:( jag längtar så. När hade du bf?
  • ondar
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-02-08 21:48:30 följande:

Precis det jag gjort idag, blödit och det har svidit som tusan. Menar du att det kan vara värre?? Hehe jag som tyckte detta var illa nog. Gjorde så ont att bajsa, men tänkte att det är väl inget mot hur ont det kommer att göra att föda ett barn snart.......

Haha ja det kanske lät lite väl positivt fr min sida men vet några somninte kunnat sitta osv så det kan nog vara värre ;). Haha jaa men där får man iaf något bättre än hemoröjder i belöning efter smärtan- hoppas jag :D
  • emeliiiiiie

Den 16, så på tisdag.. Får hoppas innerligt att vi slipper gå över tiden!

CupcakeDream skrev 2016-02-09 18:47:53 följande:

13/2 så på lördag!

Jag har väldigt ont av foglossning med så jag kommer inte sakna den delen:( jag längtar så. När hade du bf?

• Jennsan84

Imorgon har jag bf men det verkar inte hända nått! Sååå segt! Inga känningar förutom lite lite mensvärk typ ibland! Och den där slämproppen som alla verka tappa har jag inte ens sett röken av :(

• Anonym (orolig)

Min tös på 3 veckor håller på å rullar med ögonen typ så de svarta försvinner en stund ser skit läskigt ut. Så gör hon innan hon somnar ibland. Har nån annan märkt de? Orolig som man är så är man rädd de ska vara nåt farligt.

• sladda

Jag har legat o grubblat över en sak hela natten å vet inte hur jag ska gå tillväga. Här är man i väntans tider o längtar efter att få se vem man har i magen. Men igår så fick min syster missfall (v15). Vi hade båda sett fram emot att gå hemma samtidigt o skojjat om att kusinerna kommer hamna i samma klass. Detta är mitt tredje barn o det skulle bli hennes första (de har försökt länge). Men nu så sögs all energi ur mig. Kännes inte samma glädje utan är så ledsen för hennes skull å jag vet inte hur jag ska stötta henne. Sa inte så mycket till henne igår när vi pratades vid mer än att jag beklagade. Hon ville jag skulle åkt upp till vår mamma o tröstat henne för hon hade tagit det hårt o gamla sår som revs upp där. Men det kunde jag inte, jag kan ju inte släppa allt när jag står mitt i matlagningen till barnen o sambon jobbade. Hörde missnöjet att jag inte kunde ta mig den tiden utan att jag bara valde att ringa mamma... Så nu ligger man här med i åtanke att man har en besviken ledsen syster å kan inte riktigt glädjas åt det som komma skall......

Svar på tråden BF februari 2016