• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • emeliiiiiie

Nu har även jag fått magsjuka! Sambon är dock frisk än (peppar peppar...) , funderar typ på att be han sova hos sina päron inatt så Kanske risken blir minde att han blir smittad..

• MalinTherese

Två dagar kvar till bf, inte en ända känning dock..

Första barnet kom sex dagar sent, å andra kom tre dagar tidigare.. Så vi får se vad denna lilla luring bestämmer sig för :)

Dock vore de skönt om hon bestämde sig för att titta ut då mina revben inte är så förtjust i hennes karate sparkar längre, haha :D

• idm
    Jennsan84 skrev 2016-02-09 22:16:59 följande:

Imorgon har jag bf men det verkar inte hända nått! Sååå segt! Inga känningar förutom lite lite mensvärk typ ibland! Och den där slämproppen som alla verka tappa har jag inte ens sett röken av :(

Jag födde den 1/2 och någon slempropp såg jag då aldrig till :) Jag håller tummarna för att det sätter igång snart :)
  • emeliiiiiie

Med första barnet släppte slemproppen 4 veckor innan han föddes å än har den inte släppt än..=)

• LMG

Är det normalt att dom lugnar ner sig i magen såhär mot slutet?

• Lysmasken
    LMG skrev 2016-02-10 18:33:09 följande:

Är det normalt att dom lugnar ner sig i magen såhär mot slutet?

Vissa dgr är det full aktivitet vissa dgr mindre. Men så länge du känner att den rör sig så är det ingen fara. Annars tar du kontakt med fl
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • LMG
    Lysmasken skrev 2016-02-10 18:41:59 följande:
    Vissa dgr är det full aktivitet vissa dgr mindre. Men så länge du känner att den rör sig så är det ingen fara. Annars tar du kontakt med fl
    Har känt några små buffar bara men inget mer än det. Men hon var väldigt aktiv igår så hon kanske är trött idag
  • Lysmasken
    LMG skrev 2016-02-10 18:45:01 följande:

Har känt några små buffar bara men inget mer än det. Men hon var väldigt aktiv igår så hon kanske är trött idag

Min är aktiv ungefär varannan dag. Idag lite lugnare men om jag buffar så tillslut svarar hon. Utrymmet blir ju mindre å mindre.

Men är du orolig så hör av dig till fl. Hellre en gång för mkt än för lite.

Kram
  • LMG
    Lysmasken skrev 2016-02-10 18:55:52 följande:
    Min är aktiv ungefär varannan dag. Idag lite lugnare men om jag buffar så tillslut svarar hon. Utrymmet blir ju mindre å mindre.

Men är du orolig så hör av dig till fl. Hellre en gång för mkt än för lite.

Kram
    Min envisa lilla dam har aldrig svarat tillbaka när jag trycker eller klämmer på magen. Men drack ett glas med iskallt vatten nyss och då blev det en väldig protest inifrån
  • minneli

Idag måste det hänt mkt. Eller så är det helt meningslösa förvärkar. Det har känts i magen större delen av dagen. Inget regelbundet utan mer molande men ändå ganska kraftigt molande. Min sambo ska jobba långt bort imorgon oxå... Fast jag inbillar mig säkert bara. Känns så overkligt att ngt skulle va på g.

Svar på tråden BF februari 2016