• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (Bf feb)
    Anonym (Bebis) skrev 2016-02-08 20:20:43 följande:

Jag blöder när jag bajsar, så att toan blir röd :/ o det svider efteråt. Det är allt ja känt av, tack o lov får man väl säga även om de e otrevligt att blöda. Jag försöker hålla avföringen så mjuk ja kan, det har ja förstått underlättar mest. Ju hårdare man är desto mer skadar det.

Precis det jag gjort idag, blödit och det har svidit som tusan. Menar du att det kan vara värre?? Hehe jag som tyckte detta var illa nog. Gjorde så ont att bajsa, men tänkte att det är väl inget mot hur ont det kommer att göra att föda ett barn snart....... :/
    lillterror skrev 2016-02-08 20:23:24 följande:

Jag har varit inställd på att dom ska "ploppa upp" förr eller senare, för så hård i magen som jag varit under graviditeten har jag aldrig varit i hela mitt liv =) men nu när det börjar bli bättre så kom dom haha. Åh vad skönt för dig! Hoppas det fortsätter gå åt rätt håll! Är den godkänd både under graviditet och amning tro? Lurar på om man ska köpa en tub för säkerhets skull och ha hemma om dom börjar bråka ;)

Haha, ja då kan man tycka att de lika gärna kunde ha hållt sig borta ;) den ska funka iaf vid graviditet, amning vet jag inte!
  • Angelz
    Anonym (fundersam) skrev 2016-02-08 13:37:13 följande:

Jag har provat hallonbladste och färdknäpp men min lilla prins verkar ändå inte vilja komma :p vore ju kul om vi båda fick våra små idag! :) jag håller tummarna för dig :D

Jag har två förlossningar bakom mig och båda har börjat på 01.00 på 40+0 alltså i natt. Men tror faktiskt inte att det är på gång :( men hoppas så klart! Håller tummarna för dig med!
  • lillterror
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-02-08 21:48:30 följande:

Precis det jag gjort idag, blödit och det har svidit som tusan. Menar du att det kan vara värre?? Hehe jag som tyckte detta var illa nog. Gjorde så ont att bajsa, men tänkte att det är väl inget mot hur ont det kommer att göra att föda ett barn snart....... :/Haha, ja då kan man tycka att de lika gärna kunde ha hållt sig borta ;) den ska funka iaf vid graviditet, amning vet jag inte!

Jag får ta ett snack med bm idag om detta =) turligt nog är detta en av dom få gånger min sambo inte ska med dit, då hade jag inte vågat prata med bm om det haha! Så jädrans löjlig, kan prata med alla andra om det mindre glamorösa livet som gravid, men med honom tar det stopp!

Nu påbörjas iaf det jag hoppas vara sista veckan på graviditeten! Wiiiieeeeee =D
  • emeliiiiiie

Här har sonen fått magsjuka, så nu ber jag till gudarna att jag slipper skiten! En vecka kvar till bf idag, börjar närma dig för oss alla och flera har ju redan fått =)

• minneli
    emeliiiiiie skrev 2016-02-09 08:32:19 följande:

Här har sonen fått magsjuka, så nu ber jag till gudarna att jag slipper skiten! En vecka kvar till bf idag, börjar närma dig för oss alla och flera har ju redan fått =)

Hoppas du slipper! Jag fick det i lördags och jag orkar inte göra ett skit än och får knappt i mig ngn mat. Hoppas man hinner återhämta sig innan förlossningen!
  • Marie14

Nu har jag gått en dag över tiden.

Hade Bf igår.

Var också då hos bm. Eftersom jag haft mycket molvärk och tryck neråt så trodde hon förlossningen skulle komma snart.

• emeliiiiiie
    minneli skrev 2016-02-09 08:53:42 följande:

Hoppas du slipper! Jag fick det i lördags och jag orkar inte göra ett skit än och får knappt i mig ngn mat. Hoppas man hinner återhämta sig innan förlossningen!

Tack - hoppas verkligen det jag med! Börjar känna mig mer o mer nära FL för varje dag, så en magsjuka på det vore inte det ultimata.

Någon mer som upplever molvärk och tryck neråt?? Har vaknat inatt av att det kört på..
  • CupcakeDream
    emeliiiiiie skrev 2016-02-09 10:06:22 följande:

Tack - hoppas verkligen det jag med! Börjar känna mig mer o mer nära FL för varje dag, så en magsjuka på det vore inte det ultimata.

Någon mer som upplever molvärk och tryck neråt?? Har vaknat inatt av att det kört på..

Jag upplevde med molande värk i ryggslutet i natt och lite mot ljumskarna. Jag fick en hinnsvepning igår, hade hoppats på mer resultat men det verkar inte funkat:(
  • emeliiiiiie
    CupcakeDream skrev 2016-02-09 10:21:55 följande:

Jag upplevde med molande värk i ryggslutet i natt och lite mot ljumskarna. Jag fick en hinnsvepning igår, hade hoppats på mer resultat men det verkar inte funkat:(

När har du bf?

Usch ja man håller verkligen på va less nu...

Folk brukar säga "ta vara på tiden", "snart saknar du magen", men jag kan lova att inget av det stämmer på mig, fy va jag vill bli mig själv igen =)
  • minneli
    emeliiiiiie skrev 2016-02-09 11:08:14 följande:
    När har du bf?

Usch ja man håller verkligen på va less nu...

Folk brukar säga "ta vara på tiden", "snart saknar du magen", men jag kan lova att inget av det stämmer på mig, fy va jag vill bli mig själv igen =)
    Saknar magen gör jag varje gång, inte att man är så osmidig mm. Men att man har bäbisen där och kan känna sparkarna... Magen känns så himla tom sen!
    Men det där med att ta vara på tiden kan man mest bara bli stressad av :)
Svar på tråden BF februari 2016