Anonym (Bebis) skrev 2016-02-08 20:20:43 följande:
Jag blöder när jag bajsar, så att toan blir röd :/ o det svider efteråt. Det är allt ja känt av, tack o lov får man väl säga även om de e otrevligt att blöda. Jag försöker hålla avföringen så mjuk ja kan, det har ja förstått underlättar mest. Ju hårdare man är desto mer skadar det.
Precis det jag gjort idag, blödit och det har svidit som tusan. Menar du att det kan vara värre?? Hehe jag som tyckte detta var illa nog. Gjorde så ont att bajsa, men tänkte att det är väl inget mot hur ont det kommer att göra att föda ett barn snart....... :/
lillterror skrev 2016-02-08 20:23:24 följande:
Jag har varit inställd på att dom ska "ploppa upp" förr eller senare, för så hård i magen som jag varit under graviditeten har jag aldrig varit i hela mitt liv =) men nu när det börjar bli bättre så kom dom haha. Åh vad skönt för dig! Hoppas det fortsätter gå åt rätt håll! Är den godkänd både under graviditet och amning tro? Lurar på om man ska köpa en tub för säkerhets skull och ha hemma om dom börjar bråka ;)
Haha, ja då kan man tycka att de lika gärna kunde ha hållt sig borta ;) den ska funka iaf vid graviditet, amning vet jag inte!