• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • zespriem
    Sandramammatill2 skrev 2016-02-19 14:09:36 följande:

idag klockan 11.20 kom våran lilla kille med planerat kejsarsnitt (han låg med rumpan ned). Allt har gått bra, är sååååå glad

Grattis!! :D Fint att ni mår bra!
    CupcakeDream skrev 2016-02-19 14:29:38 följande:

Varit på Näl idag. Bf+6

Hon gjorde ett Ultraljud och allt var bra med bebis som tur var <3

Men när hon kollade tappen verkade jag knappt något mogen och hon kunde inte göra en hinnsvepning:( Jag har fått en tid för igångsättning/kejsarsnitt den 28 feb! Pust. Känner mig så nere idag.

Hoppas ni andra har mer tur:)

Men åh, en sån besvikelse!! :( Förstår att du känner dig nere. Det är inte långt till den 28:e iaf. Även om det känns så. Måste vara skönt att ha ett datum.
  • Hedisen

Nu har jag inte varit aktiv på superlänge känner jag. Har nog levt i min lyckobubbla och förträngt allt runt omkring. :) BF+8, den 16/2 01.55 kom min lilla prins till världen med sina 3316g och 51cm - helt perfekt. Visste verkligen inte att man kunde känna en sån stark kärlek.

Förlossningen var det absolut värsta jag varit med om, men skulle helt klart göra om det igen ändå :')

• MalinTherese

Befinner oss På förlossningen nu, 8 cm öppen å edan håller mig vid liv, värkarna satte fart kl 15, kom in och var då öppen 4 cm... Så de går rätt sakta ändå men jag är bara lycklig att de går framåt :D

Har vi tur är hon ute innan midnatt :)

• Emelius
    MalinTherese skrev 2016-02-19 19:07:40 följande:

Befinner oss På förlossningen nu, 8 cm öppen å edan håller mig vid liv, värkarna satte fart kl 15, kom in och var då öppen 4 cm... Så de går rätt sakta ändå men jag är bara lycklig att de går framåt :D

Har vi tur är hon ute innan midnatt :)

Åh vad spännande!! Lycka till!!
  • CupcakeDream

Grattis alla som fått sina fina bebisar

Och lycka till Malin Therese:)

Jag och sambon hade färdknäpp här ikväll och ca 23 började jag få onda "värkar" som kommit med ca 15-10 min mellanrum. Har aldrig kännt sådana innan och tycker dom gör rätt ont så jag får andas och koncentrera mig. Fick även lite blödning ikväll med på pappret efter min tidigare gyn undrrsökning idag. Magen blir dock inte stenhård som vid mina sammandragningar. Undrar vad detta är? Jag skulle bli så glad om det vore något<3

• CupcakeDream
    MalinTherese skrev 2016-02-20 01:54:12 följande:

00:46 tittade en alldeles perfekt liten tös ut :)

Nu väntar vi in vägning och mätning :)

Grattis!!!! Va härligt:)

Ringde du och bad om en kontroll efter en natt med värkar? Jag har som du hade 7-8 min mellan värkar som varar i 1 min sedan nästan fyra timmar tillbaka!
  • MalinTherese
    CupcakeDream skrev 2016-02-20 02:36:50 följande:

Grattis!!!! Va härligt:)

Ringde du och bad om en kontroll efter en natt med värkar? Jag har som du hade 7-8 min mellan värkar som varar i 1 min sedan nästan fyra timmar tillbaka!

Jag hade vatten som sippra åxå, så då ville dom gärna checka av statusen på bebis :)
  • lillterror
    MalinTherese skrev 2016-02-20 01:54:12 följande:

00:46 tittade en alldeles perfekt liten tös ut :)

Nu väntar vi in vägning och mätning :)

Åh men grattis!!! Hoppas ni mår bra!
    CupcakeDream skrev 2016-02-20 00:48:27 följande:

Magen blir visst hård!;)

Hur går det för dig? Känner du något mer nu? *hoppas hoppas*
Svar på tråden BF februari 2016