• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (Bf feb)
    CupcakeDream skrev 2016-02-20 09:50:59 följande:

[quote=76357528][quote-nick]Anonym (Bf feb) skrev 2016-02-20 08:34:59 följande:[/quote-nick]Spännande! Så startade det för mig. Innan jag åkte in minskade till och med värkarna ibland till 10-15 min mellan värkar. Trodde inte jag fick åka in då de skickat hem pga värkarna ej var regelbundna. Sen gick vattnet och då åkte jag in direkt å då visade det att var jag öppen 8 cm![

Hur länge hade du värkar då innan du åkte in?

Hur går det nu då?

Blev hemskickad från BB kanske vid 14.30 på torsdagen...var då öppen 3 cm. Sen hade jag nog värkar hemma från kl 15.00-00.00 när vattnet gick. Åkte in direkt kl 00 då. Typ så!
  • Anonym (orolig)

Vad roligt att de börjar ploppa ut några bebisar :) Själv är min lilla redan 5 veckor uj va tiden går fort , men när man väl väntade så gick den såååå sakta :p kan inte någon göre en ny lista går inte från telefon :p min tös föddes 16/1

• maliinnnn1990

Nu börjar jag bli riktigt less på att vara som en flodhäst bara 8 dagar kvar till han är beräknad att komma.

är det någon här förresten som håller till nära Trollhättan/Vänersborg som ska ha smått snart?

• zespriem
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-20 09:47:17 följande:

Konstigt. Vet du vad det beror på?

Det var liksom dom två tillfällena jag känt, nu är det vanliga rörelser. .

Jag passade på att fråga bm igår. Hon har fått frågan förr och har efter samtal med läkare svaret att det beror på omogna reflexer hos bebisen. Ingenting farligt! :) Min lille gör inte det så ofta längre, men ett tag var det riktigt ofta. Skojade med min sambo att det var EP-anfall, men det tyckte inte han alls var kul! :D
  • zespriem

Jättegrattis till er son fött!! Så underbart ? Fint att allt verkar ha gått bra.

Båda mina barn är rejält förkylda, sonen hade hög feber hela dagen igår och idag är jag också sjuk.. :( Hoppas verkligen på att det inte blir en megaförkylning av det. Jag vill ju föda nu, men inte när jag mår såhär :(

• sladda

16/2 23:28 fick vi våran tös :) Allt gick snabbt. Skrevs in 22:10 sen kom hon 23:28 efter 5min krystvärkar.

• lillterror
    maliinnnn1990 skrev 2016-02-20 12:49:10 följande:

Nu börjar jag bli riktigt less på att vara som en flodhäst bara 8 dagar kvar till han är beräknad att komma.

är det någon här förresten som håller till nära Trollhättan/Vänersborg som ska ha smått snart?

Jag är också trött på det! Bf +3 idag, Suck! Nära och nära, norr om uddevalla finns jag =)
  • Mamma till två gullegrisar
    zespriem skrev 2016-02-20 13:20:08 följande:

Jättegrattis till er son fött!! Så underbart ? Fint att allt verkar ha gått bra.

Båda mina barn är rejält förkylda, sonen hade hög feber hela dagen igår och idag är jag också sjuk.. :( Hoppas verkligen på att det inte blir en megaförkylning av det. Jag vill ju föda nu, men inte när jag mår såhär :(

zespriem skrev 2016-02-20 13:20:08 följande:

Vi har varit sjuka hela veckan. Sonen börja förra lördagen med riktigt hög feber. Först nu börjar han bli helt återställd.

Jag hostar o hostar och är seg och täppt i näsan. Tack o lov flr sportlov nästa vecka så man kan mest ta de lugnt. Och invänta bf ;)
  • Mamma till två gullegrisar
    sladda skrev 2016-02-20 13:41:48 följande:

16/2 23:28 fick vi våran tös :) Allt gick snabbt. Skrevs in 22:10 sen kom hon 23:28 efter 5min krystvärkar.

Grattis :)))

Hade du gått hemma länge?
Svar på tråden BF februari 2016