• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    MalinTherese skrev 2016-02-20 01:54:12 följande:

00:46 tittade en alldeles perfekt liten tös ut :)

Nu väntar vi in vägning och mätning :)

Åh men grattis!!! Hoppas ni mår bra!
    CupcakeDream skrev 2016-02-20 00:48:27 följande:

Magen blir visst hård!;)

Hur går det för dig? Känner du något mer nu? *hoppas hoppas*
  • Anonym (Bf feb)
    CupcakeDream skrev 2016-02-20 02:36:50 följande:

Grattis!!!! Va härligt:)

Ringde du och bad om en kontroll efter en natt med värkar? Jag har som du hade 7-8 min mellan värkar som varar i 1 min sedan nästan fyra timmar tillbaka!

Spännande! Så startade det för mig. Innan jag åkte in minskade till och med värkarna ibland till 10-15 min mellan värkar. Trodde inte jag fick åka in då de skickat hem pga värkarna ej var regelbundna. Sen gick vattnet och då åkte jag in direkt å då visade det att var jag öppen 8 cm!
  • Mamma till två gullegrisar
    zespriem skrev 2016-02-18 15:06:10 följande:

Japp! Här vibrerar/skakar det emellanåt. Minns inte om det var så under de två andra graviditeterna, men med denna bebisen händer det ganska ofta. Inte som hackande alltså, utan mer en stunds vibration.Hur går det nu? Så trist att det avtog :( Hoppas de har rätt i att du föder idag! Håller tummarna :)

Konstigt. Vet du vad det beror på?

Det var liksom dom två tillfällena jag känt, nu är det vanliga rörelser. .
  • CupcakeDream

[quote=76357528][quote-nick]Anonym (Bf feb) skrev 2016-02-20 08:34:59 följande:[/quote-nick]Spännande! Så startade det för mig. Innan jag åkte in minskade till och med värkarna ibland till 10-15 min mellan värkar. Trodde inte jag fick åka in då de skickat hem pga värkarna ej var regelbundna. Sen gick vattnet och då åkte jag in direkt å då visade det att var jag öppen 8 cm![

Hur länge hade du värkar då innan du åkte in?

Sandramammatill2 skrev 2016-02-19 14:09:36 följande:

idag klockan 11.20 kom våran lilla kille med planerat kejsarsnitt (han låg med rumpan ned). Allt har gått bra, är sååååå glad

Stort grattis :)))
    Hedisen skrev 2016-02-19 17:03:20 följande:

Nu har jag inte varit aktiv på superlänge känner jag. Har nog levt i min lyckobubbla och förträngt allt runt omkring. :) BF+8, den 16/2 01.55 kom min lilla prins till världen med sina 3316g och 51cm - helt perfekt. Visste verkligen inte att man kunde känna en sån stark kärlek.

Förlossningen var det absolut värsta jag varit med om, men skulle helt klart göra om det igen ändå :')

Stort grattis :)))

Hej alla..

Kul att det händer grejer här i tråden och att många fina bebisar kommit till världen :)

Syrran fick själv sin perfekta gosse igår :))

Jag gick in i v 40 igår. Hade tid på förlossningen för statuscheck och eventuell hinnsvepning . CTG gjordes och dom vanliga proverna.

Men visade sig att det var inte alls speciellt moget, läkaren försökte ändå nå tappen och svepa men känner inget av det idag. Fick ny tid nästa fredag, då är jag en dag över tiden.

Så nu är det 1-3 veckor kvar. Vill inte ens tänka på 3 veckor så hoppas på en vecka-10 dagar som mest..

• emeliiiiiie

Våran son föddes igår, 2895 gram och 48 cm lång :)

Svar på tråden BF februari 2016