lillterror skrev 2016-03-01 09:14:41 följande:
Precis det försöker jag hitta tröst i- om jag är såpass mogen och förhoppningsvis öppnat mig lite till denna veckan så kanske det räcker med att dom tar hinnorna, så man slipper ballongen och den biten =) en vän har fått tid för igångsättning för två av sina barn, natten innan så gick vattnet på båda och kom igång av sig själv precis som för dig! Kan ju hoppas det blir så för mig med, annars får man bara ta det som det kommer. Viktigast är att bebis mår bra =)
Och som du säger- mars känns faktiskt lite roligare! Våren nalkas och man är ännu lite längre bort från jul =)
Har du varit inställd på att gå över mtp förra grav? Hoppas ditt onda är ett resultat av förarbete som leder till förlossning vilken dag som helst! Gör din bm statuskoll? Kanske även hinnsvepning?
En jag känner blev igångsatt för två veckor sen och fick en jättefin förlossning :) Så skönt för din vän och kul att det hände likadant båda gångerna! :D
Grejen är den att jag gick bara över en dag med barn nr två, så jag har snarare tänkt att denna ska komma ännu tidigare. Tidigare för varje barn liksom ;) Sen hör det till saken att det inte är samma pappa till denna bebisen, det ska tydligen spela roll.
Sist jag var hos bm sa hon att de varken får kolla status eller hinnsvepa innan bf. Så det borde ju betyda att hon gör det efter bf tänker jag. Hon får gärna svepa runt lite för min del. Hoppas bara på att det inte bara resulterar i fler meningslösa förvärkar. Fast kanske är det som du skriver så att det faktiskt är ett förarbete och inte bara meningslöst ont. Vill väldigt gärna att hon kollar status iaf. Förra måndagen när de kollade på sjukhuset var jag öppen två cm med mjuk och kort tapp, så jag har ju nåt att jämföra med.