• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    zespriem skrev 2016-02-26 08:32:13 följande:

Jag blev ju inlagd för misstänkt havandeskapsförgiftning. Men misstankarna avskrevs och jag fick åka hem igen :) Vet inte om jag skrev det och pallar inte kolla, men jag Fick också hinnsvepning av gynekolog där. Tappen var mjuk, kort och öppen ca två cm. Svepningen gjorde riktigt ont och jag blödde en del efteråt + att slemproppen har kommit ut. Men detta var i måndags, så den hade väl knappast nån effekt mer än att jag Haft en förbannat massa onda sammandragningar och molvärk sen dess. Fast nån bebis har ju inte kommit ut. Är dock rädd att det gjort nån nytta och att det går lite för snabbt när det väl är dags. Om jag inte hunnit föda på måndag så får bm ta en koll ;) Fick lite blod på pappret imorse, teckenblödning kanske? Bf enligt senaste mens idag. Hade varit himla fint om det sätter igång lagom till efter mannen kommit hem till jobbet ikväll, maten är uppäten och köket undanplockat ;)

Vad skönt att dom avskrev havandeskapsförgiftning! Min bm förvarnade mig om att svepningen kan göra riktigt ont och vara obehaglig, men jag kände absolut ingenting annat än i höfterna pga foglossningen! Så jag klurade ganska snart efterpå om den var så effektiv då =) haft molvärk men inte mer än vanligt, men i morse släppte lite av slemmisen, inget blod öht.

Hoppas det är en teckenblödning för dig nu då! Och som du säger, att det sätter igång när kvällen är gjord så man i lugn och ro, mätt och belåten, kan koncentrera sig på sin uppgift ;)
  • zespriem
    Lysmasken skrev 2016-02-26 09:35:28 följande:

Det vore en dröm

Svärmor kom igår och sa jag denna vecka hade ju varit bäst. Har bouppteckning nästa vecka.

Maken: ja måndag em passar det för då kan jag lämna lastbilen.

En fd jobbar kompis som numera är bm på fl tycker att mån-ons passar bäst för då jobbar hon.

Men då verkar väl alla vara överens om att måndag är rätt dag! :D Dessutom är det väl skottdagen, blir en unik födelsedag :) Bara att ställa sig in på måndag verkar det som!
  • zespriem

Februari16 6/2, född 7/1

Jesspett 7/2, född 4/2

Angelz 8/2

Idm 9/2, född 1/2

Erna90 9/2, född 24/1

Jensan84 10/2

MalinTherese 12/2

Bf feb 13/2, född 19/2

Cupcakedream 13/2

Lillterror 17/2

Ak82 17/2

Småland 17/2

BenicioSantino 18/2 född 21/2

Minneli 22/2 född 11/2

GameOfLife 23/2

Ondar 23/2

Mamma till två gullegrisar 25/2

Lysmasken 26/2

LMG 28/2

zespriem 28/2

Bf feb 13/2

maliinnnn1990 bf 28/2

• zespriem

Det verkar vara den sista listan vad jag kan se. Dock dåligt uppdaterad, flera som fött ju :)

• zespriem
    lillterror skrev 2016-02-26 09:45:01 följande:

Vad skönt att dom avskrev havandeskapsförgiftning! Min bm förvarnade mig om att svepningen kan göra riktigt ont och vara obehaglig, men jag kände absolut ingenting annat än i höfterna pga foglossningen! Så jag klurade ganska snart efterpå om den var så effektiv då =) haft molvärk men inte mer än vanligt, men i morse släppte lite av slemmisen, inget blod öht.

Hoppas det är en teckenblödning för dig nu då! Och som du säger, att det sätter igång när kvällen är gjord så man i lugn och ro, mätt och belåten, kan koncentrera sig på sin uppgift ;)

Ja, himla skönt att slippa hf och igångsättning som det var tal om. Läkaren varnade mig inte alls, han sa inte ens att han skulle göra en utan berättade det under tiden. Det gjorde riktigt ont och jag är inte den smärtkänslige. Sen blödde det mkt. Har trott flera ggr att det är på G. Haft riktigt onda täta sammandragningar. Hoppas som sagt bara inte på att det betyder att det går lite väl snabbt när det är dags!

Att din slemmis släppte lär ju ha att göra med svepningen! Håller tummarna att den gjorde nytta!
  • Anonym (Bf feb)

Vad spännande lillterorr! Håller tummarna.

• Mamma till två gullegrisar
    lillterror skrev 2016-02-26 06:09:30 följande:

Åh tack så mycket! Vågar dock som sagt inte hoppas på något större :) igångsättningen kommer ske på +16 så hade varit skönt om liten kommer innan, måndag känns som en bra dag annars =)

Men nej känner inget större, bebis var mer aktiv igår, blev riktigt dålig i magen på kvällen och hade aningen mer molande mensvärk under dagen, men inget man kan tyda som ett starttecken ;) bm sa att det kunde ta allt ifrån en till 48 timmar innan (OM) svepningen ger utdelning, vanligast är tydligen runt ett dygn efter..

Hur går det för dig nu då? Har du börjat gå några känningar än? Hur känns det jämfört med dom tidigare?

Hoppas det snart blir bebis för dig då.. :)

Var på förlossningen idag. Inte speciellt mogen men hon tyckte jag var väldigt svullen och eftersom jag lider av vätskan så blir vi inlagda imorgon för igångsättning. Halv sju på kvällen ska vi vara där. Runt kl 20 så sätts det in en "tampong" med medel som ska ligga i under natten. Funkar det o jag öppnat mig på söndagsmorgonen så tar dom hinnorna.

Är väldigt nervös inför igångsättning men ska bli så skönt o snart träffa honom. :)
  • zespriem
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-26 13:57:52 följande:

Hoppas det snart blir bebis för dig då.. :)

Var på förlossningen idag. Inte speciellt mogen men hon tyckte jag var väldigt svullen och eftersom jag lider av vätskan så blir vi inlagda imorgon för igångsättning. Halv sju på kvällen ska vi vara där. Runt kl 20 så sätts det in en "tampong" med medel som ska ligga i under natten. Funkar det o jag öppnat mig på söndagsmorgonen så tar dom hinnorna.

Är väldigt nervös inför igångsättning men ska bli så skönt o snart träffa honom. :)

Oj vad spännande!! :)
  • Mamma till två gullegrisar
    zespriem skrev 2016-02-26 15:33:33 följande:

Oj vad spännande!! :)

Verkligen. . Men jag är väldigt nervös inför igångsättning, men kommer säkert gå bra :)
  • lillterror

Bf +10 och här går jag fortfarande runt med min lilla kalaskula =) Tack alla som håller tummarna men jag tror vi kan avskriva min hinnsvepning som lyckad tyvärr =( så nu ställer jag mentalt in mig på en marsbebis! Har ju en deadline nu så att säga med igångsättningen =)

Mamma till två gullegrisar- ett stort lycka till nu i helgen med din igångsättning! Tänka sig, snart är din lilla bebis i famnen =)

Svar på tråden BF februari 2016