lillterror skrev 2016-02-26 09:37:10 följande:
Haha ja mentala pauser kan göra riktigt gott i vissa lägen, få lite distans till verkligheten och bara flyta med! Men kan tänka mig att den där narkosläkaren kände sig bra korkad en stund, trots att det inte var hans fel att dom missat bricanyl biten =)
Åh jag älskar sånt positivt tänkande! Så mycket härligare när man kan, eller iaf försöker se det bra i saker än att gräva ner sig. Jag har haft perioder upp och ner genom graviditeten när det gäller sånt. Men tror att det är foglossningen som ligger bakom det. För allteftersom den har lättat så har mitt humör blivit bättre och livsglädje har liksom infunnit sig på ett annat sätt =)
Och ja, du har nog alldeles helt jätterätt i att det gör gott för storebror då att han får landa i vardagen och får in rutinen i att vara hemma innan bebis kommer till världen =) hur ser han på att bli storebror? Har du förberett honom på något sätt genom t.ex särskilda böcker i ämnet eller pratar ni mest om det? =)
Sambon har jättebra kontakt med mamman och det är en av anledningarna till att jag kände att det var "okej" att inleda ett förhållande med honom från första början faktiskt. Varit bonus en gång innan och det var en mardröm till stor del för att föräldrarna inte var överens, jag hamnade i mitten, och vi var unga och dumma allihop. Lovade mig själv att aldrig mer någon med barn, men så träffade jag min nuvarande flera år senare. Och allt flyter på! Vi har pojken vv som sagt, inga problem med överlämningar, är det något på skolan den v vi har honom så informerar vi mamman och tvärtom. Nu har vi infört veckopeng och då blev det att alla vuxna kom överens om vad som gäller i hemmet för att få veckopengen så pojken har samma "regler" hos både mamma och pappa. Så jag har haft det väldigt lätt med att vara bonus.
Kommer du ihåg din latensfas ifrån förra förlossningen? Hur det kändes och hur länge den varade tänker jag på? =) om du ens märkte av den? =)
Jag har ju haft lite småvärkar på kvällarna, undrar om det kan ha varit då när jag börjat öppna mig? Verkar som att hinnsvepningen kanske gett lite effekt ändå (peppar peppar), i morse när sambon åkte till jobbet så släppte en liten bit av slemmis när jag satt på toaletten! Haha. Inte haft några flytningar alls under graviditeten så det var inte det minsta svårt att lista ut vad det var för något =)
Ja fy, förstår att det inte är superlätt o va på topp jämt med sabla foglossning, va också sjukskriven fr v 20 sist pga det o är djupt tacksam att jag slapp bli så dålig den här gången, det tär verkligen på en!
Jag berättade för storebror att jag väntade bebis när ja va i v9 o strax efter såg vi på Lennart Hellströms film "livets mirakel" för att han skulle förstå vad slm hände i min kropp o så har han följt min gravidapp på telefonen, fått räkna ner till BF, var med under ett ultraljud o fick se bebis osv. Försöker bjuda in honom mycket, men inga barnböcker eller så om syskon, han är väldigt "teknisk" för sin ålder, kan ha med autismen att göra, så bilder på embryon osv har passat honom bättre :). Vi har vänner vars barn blrjar bli runt 9månader nu så han har hängt med lite i hur de ammas och har delgivit mig massa information i ämnet ;) han kommer nog bli en sju tusan storebror vår lilla bråkstake :).
Jag märkte faktiskt ingenting med storebror, ja tror ja hade några sammandragning ibland men det va också allt. O hade inte öppnat mig något alls 9dagar över tiden när de satte igång o öppnade mig inget under de tredagarna heller så hamnade aldrig i någon latensfas.
Idag suger det o hugger som fasiken i hela underlivet samtidigt som jag har sammandragningar, sambon har gissat på ett skottårsbarn hela tiden så vi får väl se :). Vi hängde med några vänner igår som själva var på övertid men fick dagen efter vi var med dem i våras, så kan ju hoppas de satte igång mig istället nu ;). Våra tre barn härjar rätt rejält ihop så min gangster kanske blir sugen på att komma ut o joina han med.
Men oj va spännande med slemmis! Tycker verkligen ni skulle förtjäna er en skottårsbebis idag! Du fick inte så ont av hinnsvepningen heller va? Det har jag fattat som ett gott tecken. Det låter ju helt klart som att värkarna gör nytta, tänk om man ändå hade en lucka så man kunde kika efter själv hur det går, haha.upplever du att du behöver "andas" dig igenom förvärkarna? Har läst många som verkar ha haft extermt onda förvärkar å riktigt så ont har inte mina gjort så vet inte om man vågar tro att de gör någon nytta, även om de emellanåt vart ganska regelbundna.
Åh va härligt med vuxna som kan samarbeta som vuxna! Låter fantastiskt bra för alla parter, va gott för barnen att växa upp under sådana premisser :).
Förstår att du inte ville va bonus igen efter det där :( , så tråkigt när man inte kan sätta barnet/barnen först ist för att bry sig om gruff o bitterhet.