• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Lysmasken
    lillterror skrev 2016-02-25 16:51:52 följande:

Jag var också inställd på att gå över så i början var det inte jobbigt. Mest lite "otålig", vårt första datum baserat på senaste mensen var dessutom 20/2 men bm på rul flyttade till 17/2. Så först när vi passerat 20 så började det kännas.

Gick du över mycket med dom tidigare?

Ja, 6 dgr med den första, 6 dgr med den andra & 16 dgr med den tredje.

Så 6 dgr kan jag köpa.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Mamma till två gullegrisar
    Lysmasken skrev 2016-02-25 08:18:43 följande:

Usch det lät inte kul med karpaltunnelsyndrom eller att samla vätska.

Har själv problem med ett vridit knä. Smärta som heter duga vissa dagar

Vet ju att som längst fick jag gå till den 13:e men så kul är det ju inte.

Nej , inte vidare kul men får stå ut.. usch, jobbigt med ditt knä :/
  • Lysmasken
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-25 20:09:10 följande:

Nej , inte vidare kul men får stå ut.. usch, jobbigt med ditt knä :/

Får tyvärr oxå stå ut. Haft det så här sen i maj. Väntar på en MR efter bebisen är född.

Trodde att det drog igång i em men falskt alarm
    lillterror skrev 2016-02-25 11:24:04 följande:

Bf +8 och kontroll hos bm idag. Fegade lite med att fråga om hinnsvepning men mon sambo var snabb! Bm svarade hurtigt att hon självklart gör det, så det var av med kläderna och upp på britsen. Mogen, öppen 1 cm och mottaglig så nu hoppas vi för fullt. Fick även tid för igångsättning fredag nästa vecka. Kom igen nu bebis!

Då hoppas vi verkligen att svepningen ger utdelning :) kanske du känner något nu? Vet hur det är att gå över tiden. Det är olidligt. Men förhoppningsvis så slipper du nu gå över 17 dagar som jag gjorde med min första..

Håller tummarna för dig/er :))
    Lysmasken skrev 2016-02-25 20:11:21 följande:

Får tyvärr oxå stå ut. Haft det så här sen i maj. Väntar på en MR efter bebisen är född.

Trodde att det drog igång i em men falskt alarm

Attans, , drygt när man tror det är på gång så stannar det av bara :(
  • lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-25 20:12:03 följande:

Då hoppas vi verkligen att svepningen ger utdelning :) kanske du känner något nu? Vet hur det är att gå över tiden. Det är olidligt. Men förhoppningsvis så slipper du nu gå över 17 dagar som jag gjorde med min första..

Håller tummarna för dig/er :))

Åh tack så mycket! Vågar dock som sagt inte hoppas på något större :) igångsättningen kommer ske på +16 så hade varit skönt om liten kommer innan, måndag känns som en bra dag annars =)

Men nej känner inget större, bebis var mer aktiv igår, blev riktigt dålig i magen på kvällen och hade aningen mer molande mensvärk under dagen, men inget man kan tyda som ett starttecken ;) bm sa att det kunde ta allt ifrån en till 48 timmar innan (OM) svepningen ger utdelning, vanligast är tydligen runt ett dygn efter..

Hur går det för dig nu då? Har du börjat gå några känningar än? Hur känns det jämfört med dom tidigare?
  • ondar
    lillterror skrev 2016-02-25 05:45:35 följande:

Åh givetvis vill man ju vara med ongen direkt :) var den timmen extra lång då med all väntan eller gick det hyfsat fort ändå? Om det blir snitt igen så hoppas jag det blir en läkare som lägger upp bebis på en gång :) och det verkar vara en riktigt busig en som vänder sig och snurrar runt? Hur känns det när han vänder sig? Det finns ju inte mycket plats menar jag så det måste ju vara ett mindre träningspass för er båda när bebis ska runt i magen? Haha!

Bonusbarnets mamma är redo! Hon bor dock några mil åt "fel håll", så skulle det bli urakut nattetid så springer vi över till grannarna med pojken =) men jag tvivlar på att det blir så värst akut så sambon kommer nog ha tid på sig att köra storebror. Ser framför mig en latensfas på tre dagar innan det är dags, antingen det eller igångsättning ;)

Bf+8 idag och jag vet inte om jag vågar be bm om hinnsvepning. Får man ett nej så är risken stor att jag börjar gråta av ren utmattning haha! Ojojoj dessa envisa bebisar i magen =)

lillterror skrev 2016-02-25 11:24:04 följande:

Bf +8 och kontroll hos bm idag. Fegade lite med att fråga om hinnsvepning men mon sambo var snabb! Bm svarade hurtigt att hon självklart gör det, så det var av med kläderna och upp på britsen. Mogen, öppen 1 cm och mottaglig så nu hoppas vi för fullt. Fick även tid för igångsättning fredag nästa vecka. Kom igen nu bebis!

Haha ja va mest irriterad på min narkosläkare som satt o tjatade o hela tiden, han ville va snäll o få mig o tänka på nåt annat men ja va inte ett dugg intresserad av att prata om vad jag jobbar med osv just då ;). Visade sig, när ja fräste ifrån att de inte hade skrivit att jag hade fått bricanyl så han trodde ja va skitnervös som låg där o skakade o hade hjärtklappning men det va ju värkstoppande medicinen ;). Mer minns jag inte så tiden gick nog ganska fort ändå. Tog kanske en mental pause fram tills ja fick lilleman till mig ;).

Haha jaa det blir en smärre jordbävning varje gång, ibland vänder han på nätterna o då märker jag inte så mkt mer än att jag har ont i magen. Men sen känner jag att kroppsdelarna är på nya ställen ;) just nu vet jag faktiskt inte alls hur han ligger, något trycker helt klart där nere men där rumpan "brukar" vara är det armar/ben så det blir spännande på förlossningen hehe. Bf+3 idag o börjar ångra att jag tog hem sonen fr förskolan för två veckor sen, ja trodde ju det skulle bli snitt efter en vecka o ville ha en vecka sj med lilleman men nu börjar det bli stressande att han kanske missar mkt i förskolan, framförallt om jag ska gå över tio dagar till. Menmen, det hjälper ju inte o grunna över det nu:), man får ju aldrig den här tiden tillbaks heller så får va tacksam att man får umgås extra mkt innan det blir skolplikt osv. Han har lätt autism så samtidigt är det bra att han är hemma o hittar rytmen innan bebis kommer så slipper det bli kalabalik när lillebror är här. Positivt tänkande, haleluja ;).

Va skönt med bra lösningar fr storebror! Har ni lätt kontakt med biomamman o så? Är det jobbigt/svårtt att va bonus? Man hör ju skräckhistorier ibland. Sj har min son inget umgänge med sin pappa, sjvalt fr pappans sida så vet inge alls hur det är att "dela" barnet med annat boende.

Haha jaa den där sabla latensfasen, ja trodde ja va i den ett tag men ja tror inte den skulle hålla i sig en vecka så de va nog bara önsketänkande haha! Hemskt spännande att du fått hinnsvepning nu iaf, heja sambon! O spännamde att tappen va påverkad osv, det känns ju inte som att du ska behöva vänta på någon igångsättning inte :D nu är snart bebis här!
  • zespriem

Jag blev ju inlagd för misstänkt havandeskapsförgiftning. Men misstankarna avskrevs och jag fick åka hem igen :) Vet inte om jag skrev det och pallar inte kolla, men jag Fick också hinnsvepning av gynekolog där. Tappen var mjuk, kort och öppen ca två cm. Svepningen gjorde riktigt ont och jag blödde en del efteråt + att slemproppen har kommit ut. Men detta var i måndags, så den hade väl knappast nån effekt mer än att jag Haft en förbannat massa onda sammandragningar och molvärk sen dess. Fast nån bebis har ju inte kommit ut. Är dock rädd att det gjort nån nytta och att det går lite för snabbt när det väl är dags. Om jag inte hunnit föda på måndag så får bm ta en koll ;) Fick lite blod på pappret imorse, teckenblödning kanske? Bf enligt senaste mens idag. Hade varit himla fint om det sätter igång lagom till efter mannen kommit hem till jobbet ikväll, maten är uppäten och köket undanplockat ;)

• Lysmasken
    zespriem skrev 2016-02-26 08:32:13 följande:

Jag blev ju inlagd för misstänkt havandeskapsförgiftning. Men misstankarna avskrevs och jag fick åka hem igen :) Vet inte om jag skrev det och pallar inte kolla, men jag Fick också hinnsvepning av gynekolog där. Tappen var mjuk, kort och öppen ca två cm. Svepningen gjorde riktigt ont och jag blödde en del efteråt + att slemproppen har kommit ut. Men detta var i måndags, så den hade väl knappast nån effekt mer än att jag Haft en förbannat massa onda sammandragningar och molvärk sen dess. Fast nån bebis har ju inte kommit ut. Är dock rädd att det gjort nån nytta och att det går lite för snabbt när det väl är dags. Om jag inte hunnit föda på måndag så får bm ta en koll ;) Fick lite blod på pappret imorse, teckenblödning kanske? Bf enligt senaste mens idag. Hade varit himla fint om det sätter igång lagom till efter mannen kommit hem till jobbet ikväll, maten är uppäten och köket undanplockat ;)

Det vore en dröm

Svärmor kom igår och sa jag denna vecka hade ju varit bäst. Har bouppteckning nästa vecka.

Maken: ja måndag em passar det för då kan jag lämna lastbilen.

En fd jobbar kompis som numera är bm på fl tycker att mån-ons passar bäst för då jobbar hon.
  • lillterror
    ondar skrev 2016-02-26 07:49:41 följande:

Haha ja va mest irriterad på min narkosläkare som satt o tjatade o hela tiden, han ville va snäll o få mig o tänka på nåt annat men ja va inte ett dugg intresserad av att prata om vad jag jobbar med osv just då ;). Visade sig, när ja fräste ifrån att de inte hade skrivit att jag hade fått bricanyl så han trodde ja va skitnervös som låg där o skakade o hade hjärtklappning men det va ju värkstoppande medicinen ;). Mer minns jag inte så tiden gick nog ganska fort ändå. Tog kanske en mental pause fram tills ja fick lilleman till mig ;).

Haha jaa det blir en smärre jordbävning varje gång, ibland vänder han på nätterna o då märker jag inte så mkt mer än att jag har ont i magen. Men sen känner jag att kroppsdelarna är på nya ställen ;) just nu vet jag faktiskt inte alls hur han ligger, något trycker helt klart där nere men där rumpan "brukar" vara är det armar/ben så det blir spännande på förlossningen hehe. Bf+3 idag o börjar ångra att jag tog hem sonen fr förskolan för två veckor sen, ja trodde ju det skulle bli snitt efter en vecka o ville ha en vecka sj med lilleman men nu börjar det bli stressande att han kanske missar mkt i förskolan, framförallt om jag ska gå över tio dagar till. Menmen, det hjälper ju inte o grunna över det nu:), man får ju aldrig den här tiden tillbaks heller så får va tacksam att man får umgås extra mkt innan det blir skolplikt osv. Han har lätt autism så samtidigt är det bra att han är hemma o hittar rytmen innan bebis kommer så slipper det bli kalabalik när lillebror är här. Positivt tänkande, haleluja ;).

Va skönt med bra lösningar fr storebror! Har ni lätt kontakt med biomamman o så? Är det jobbigt/svårtt att va bonus? Man hör ju skräckhistorier ibland. Sj har min son inget umgänge med sin pappa, sjvalt fr pappans sida så vet inge alls hur det är att "dela" barnet med annat boende.

Haha jaa den där sabla latensfasen, ja trodde ja va i den ett tag men ja tror inte den skulle hålla i sig en vecka så de va nog bara önsketänkande haha! Hemskt spännande att du fått hinnsvepning nu iaf, heja sambon! O spännamde att tappen va påverkad osv, det känns ju inte som att du ska behöva vänta på någon igångsättning inte :D nu är snart bebis här!

Haha ja mentala pauser kan göra riktigt gott i vissa lägen, få lite distans till verkligheten och bara flyta med! Men kan tänka mig att den där narkosläkaren kände sig bra korkad en stund, trots att det inte var hans fel att dom missat bricanyl biten =)

Åh jag älskar sånt positivt tänkande! Så mycket härligare när man kan, eller iaf försöker se det bra i saker än att gräva ner sig. Jag har haft perioder upp och ner genom graviditeten när det gäller sånt. Men tror att det är foglossningen som ligger bakom det. För allteftersom den har lättat så har mitt humör blivit bättre och livsglädje har liksom infunnit sig på ett annat sätt =)

Och ja, du har nog alldeles helt jätterätt i att det gör gott för storebror då att han får landa i vardagen och får in rutinen i att vara hemma innan bebis kommer till världen =) hur ser han på att bli storebror? Har du förberett honom på något sätt genom t.ex särskilda böcker i ämnet eller pratar ni mest om det? =)

Sambon har jättebra kontakt med mamman och det är en av anledningarna till att jag kände att det var "okej" att inleda ett förhållande med honom från första början faktiskt. Varit bonus en gång innan och det var en mardröm till stor del för att föräldrarna inte var överens, jag hamnade i mitten, och vi var unga och dumma allihop. Lovade mig själv att aldrig mer någon med barn, men så träffade jag min nuvarande flera år senare. Och allt flyter på! Vi har pojken vv som sagt, inga problem med överlämningar, är det något på skolan den v vi har honom så informerar vi mamman och tvärtom. Nu har vi infört veckopeng och då blev det att alla vuxna kom överens om vad som gäller i hemmet för att få veckopengen så pojken har samma "regler" hos både mamma och pappa. Så jag har haft det väldigt lätt med att vara bonus.

Kommer du ihåg din latensfas ifrån förra förlossningen? Hur det kändes och hur länge den varade tänker jag på? =) om du ens märkte av den? =)

Jag har ju haft lite småvärkar på kvällarna, undrar om det kan ha varit då när jag börjat öppna mig? Verkar som att hinnsvepningen kanske gett lite effekt ändå (peppar peppar), i morse när sambon åkte till jobbet så släppte en liten bit av slemmis när jag satt på toaletten! Haha. Inte haft några flytningar alls under graviditeten så det var inte det minsta svårt att lista ut vad det var för något =)
Svar på tråden BF februari 2016