ondar skrev 2016-02-29 08:12:38 följande:
Ja fy, förstår att det inte är superlätt o va på topp jämt med sabla foglossning, va också sjukskriven fr v 20 sist pga det o är djupt tacksam att jag slapp bli så dålig den här gången, det tär verkligen på en!
Jag berättade för storebror att jag väntade bebis när ja va i v9 o strax efter såg vi på Lennart Hellströms film "livets mirakel" för att han skulle förstå vad slm hände i min kropp o så har han följt min gravidapp på telefonen, fått räkna ner till BF, var med under ett ultraljud o fick se bebis osv. Försöker bjuda in honom mycket, men inga barnböcker eller så om syskon, han är väldigt "teknisk" för sin ålder, kan ha med autismen att göra, så bilder på embryon osv har passat honom bättre :). Vi har vänner vars barn blrjar bli runt 9månader nu så han har hängt med lite i hur de ammas och har delgivit mig massa information i ämnet ;) han kommer nog bli en sju tusan storebror vår lilla bråkstake :).
Jag märkte faktiskt ingenting med storebror, ja tror ja hade några sammandragning ibland men det va också allt. O hade inte öppnat mig något alls 9dagar över tiden när de satte igång o öppnade mig inget under de tredagarna heller så hamnade aldrig i någon latensfas.
Idag suger det o hugger som fasiken i hela underlivet samtidigt som jag har sammandragningar, sambon har gissat på ett skottårsbarn hela tiden så vi får väl se :). Vi hängde med några vänner igår som själva var på övertid men fick dagen efter vi var med dem i våras, så kan ju hoppas de satte igång mig istället nu ;). Våra tre barn härjar rätt rejält ihop så min gangster kanske blir sugen på att komma ut o joina han med.
Men oj va spännande med slemmis! Tycker verkligen ni skulle förtjäna er en skottårsbebis idag! Du fick inte så ont av hinnsvepningen heller va? Det har jag fattat som ett gott tecken. Det låter ju helt klart som att värkarna gör nytta, tänk om man ändå hade en lucka så man kunde kika efter själv hur det går, haha.upplever du att du behöver "andas" dig igenom förvärkarna? Har läst många som verkar ha haft extermt onda förvärkar å riktigt så ont har inte mina gjort så vet inte om man vågar tro att de gör någon nytta, även om de emellanåt vart ganska regelbundna.
Åh va härligt med vuxna som kan samarbeta som vuxna! Låter fantastiskt bra för alla parter, va gott för barnen att växa upp under sådana premisser :).
Förstår att du inte ville va bonus igen efter det där :( , så tråkigt när man inte kan sätta barnet/barnen först ist för att bry sig om gruff o bitterhet.
Ååååh har det varit såpass skillnad i foglossningen mellan dina graviditeter? Det ger mig faktiskt lite hopp! Har känt att detta högst troligen blir enda barnet just för att graviditeten har varit sådan som den varit. Vet att det är värt det i slutändan, givetvis, men det här tillståndet är ju inget som lockar igen :)
Vad mysigt det lät! Och härligt att han vill följa med i utvecklingen och dessutom lära dig ett och annat om amning ;) låter som en underbar liten grabb! Han kommer nog ta till sig rollen som storebror på fullaste allvar :)
Bonusen har redan ett lillasyskon hos sin mamma. En lillebror, så nu hoppas han lite på en lillasyster så han har en av varje- sen får det räcka anser han! Får se hur det blir med det ;)
Ja men då blir det ändå lite som "första gången" för dig på det planet också då :) hoppas och håller tummarna för att hugget och sammandragningarna innebär en början för dig nu då! Hade ju varit rätt häftigt med ett skottårsbarn =D
Det lilla av slemproppen som kom I fredags verkar tyvärr varit den enda utdelningen min hinnsvepning gav. Hade en del förvärkar men allt har dessvärre lugnat ner sig igen. Tror det hade gjort gott med en svepning till idag, men har ingen mer tid hos bm innan igångsättning på fredag.. men själva svepningen kändes inte det minsta, annat än i höfterna då =)
Mina förvärkar har absolut inte gjort så ont. Jag har normalt extrema mensvärkar, och i jämförelse med dom så är detta ingenting än så länge :) däremot har jag börjat öva mig på att andas igenom dom, så jag får kläm på avslappning innan förlossningen :) när det är som mest "intensivt" har jag väl haft fyra inom 30 minuter, sen blir det några lugna timmar igen. Men den där luckan du pratar om för att se om något händer- den är något jag också önskar mig ;) smidigt om sambon hade haft kunskapen att känna efter hur öppen man är osv! Om man märker att det går åt rätt håll hade dagarna känts så mycket bättre =)