• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Elilia86

Busan00: Nej så mycke ska man inte behöva ha gått upp redan! Jag måste fixa vågen och hålla lite koll! Tycker jag ser uppsvälld ut konstant och som du säg så fort man stoppar i sig nått bli de än värre...

Desideri: Jag har också funderat på de! För vår del blir de inte förens 1-2 veckan i augusti, men har funderat på att köpa en tröja till vår son där de står "Jag ska bli storebror" på, och till släkten bortöver skickar vi en bild på honom med den tröjan ????

• Javli

Jag hoppas vi kan hålla oss till början av augusti med och berätta. Har inte funderat ut något bra sätt. Förra gången berättade vi face to face med några och per telefon för några. Just för att alla skulle få veta samtidigt. Men det hade varit roligt och kanske slå in en napp eller babystrumpa..

• Sansastark
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-26 19:17:58 följande:

Är det verkligen bra att göra sånt själv? Hur ofta gör du det?

Det var jag som skrev igår, lyckades inte logga in. Hur ofta? Ja jag provade igår för första gången så en gång ;) Vad skulle det vara för skillnad med att göra det själv och hos barnmorskan?
  • Sansastark
    busan00 skrev 2015-06-26 19:12:00 följande:

Tjihoooo89 skrev 2015-06-26 17:31:31 följande

Åh, gick in i vecka 10 idag och hörde bebisens hjärta med min egna doppler idag, sån lättnad!! :)

Funkar den så tidigt som vecka 10? Har hört å läst att man inte ska göre de förän vecka 16. Skulle oxå vilja prova då ja är orolig nät är fel. Är i vecka 10 (9+3) idag.

Det står ofta så eftersom det är så svårt att hitta tidigare, och man blir ju mer orolig om man provar och inte hör något alls. Kan rekommendera clearblues iallafall, hade den från teknikmagasinet med förra barnet och den var inte lika bra som denna.
  • Mamma till två gullegrisar
    Sansastark skrev 2015-06-27 09:08:50 följande:

Det var jag som skrev igår, lyckades inte logga in. Hur ofta? Ja jag provade igår för första gången så en gång ;) Vad skulle det vara för skillnad med att göra det själv och hos barnmorskan?

Men är det inte ljudvågor som går ner till bebisen? Man ska väl inte störa dom alltför mycket. Jag vet inte, bara gissar..
  • gullan83
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-27 09:12:08 följande:

Men är det inte ljudvågor som går ner till bebisen? Man ska väl inte störa dom alltför mycket. Jag vet inte, bara gissar..

Ja har hört det där med. Inte bra för barnet jag har aldrig haft någon sånt till mina innan de är ju därför man går till bm för få lyssna :)
  • Anonym (Philoméne)

Visa gärna faktalänkar med info om att det är farligt, det är lätt att tro mycket. :) och många gillar att skrämma upp folk om att det är farligt.

Samma med ul. En del gör massor med ul medan andra gör ett "för att det inte är bra".

• gullan83
    Anonym (Philoméne) skrev 2015-06-27 13:26:36 följande:

Visa gärna faktalänkar med info om att det är farligt, det är lätt att tro mycket. :) och många gillar att skrämma upp folk om att det är farligt.

Samma med ul. En del gör massor med ul medan andra gör ett "för att det inte är bra".

Ultraljud är skillnad de är inte bra göra för många men vissa måste göra många av olika anledningar ju.... De är inget man gör hemma heller
  • Sansastark

Tror du de hade fått säljas om de var farliga gullan83?

En del barnmorskor låter en lyssna från vecka tio på mvc, andra lyssnar inte förrän efter vecka 25. Berätta för mig vad skillnaden är att göra det en gång hemma då??? Vill också gärna se forskning som stöder att det är farligt. Tänker inte ha dåligt samvete för att jag lyssnat en gång och kommer ha den hemma ifall jag blir orolig nån gång längre fram. Det var supermysigt att få höra hjärtat <3

Svar på tråden BF februari 2016